Hundar iFokus

Hundar

Etikettvalpar
Läst 1322 ggr
Ralktad
1

Morrande valp..

Hej!
Jag har en aussievalp på 9,5 vecka. Det är så att vid lek så morrar hon väldigt mkt, och väldigt högt också, främst vid kamplekar. Jag antar att det är ett lekmorr, men jag kanske har fel?
Varför morrar hon isåfall?

Min blogg - schäfer, lydnad & bruks

Medarbetare på Hundar.ifokus

[Teddies matte]
0

Vanligt lekmorr, mycket vanligt både hos valpar och vuxna hundar.

Fridaaaa
0

Våran vuxna tik på 5 år morrar när hon är riktigt busig och då nästan bara vid kamplekar :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Ralktad
0

Kanske uttryckte mig fel. Men jag vet att det är vanligt, alla mina hundar gör det.
Det jag undrade mest var VARFÖR hon morrar. Vad är det som gör att hon morrar? Det var en person som sa att det har mycket med trygghet att göra, stämmer det?

Min blogg - schäfer, lydnad & bruks

Medarbetare på Hundar.ifokus

Portie
0

Låter som lekmorr. Vissa hundar har "starkare" morr än andra. Min hund morrar också väldigt mycket, i olika situationer. Han morrar när han är glad, vill leka, hälsar, är arg osv. Men man hör skillnad på dom olika morrningarna. En del hundar är helt enkelt mer pratiga av sig och andra är mer tystlåtna. Vet inte om det har så mycket med trygghet att göra, har svårt att tro det. Vet en del hundar som är helt tysta vid lek t.ex. men inte är dom otrygga för det.

[Murvel]
1

#3. Om en valp morrar när man exempelvis kommer nära dess mat, så kan det vara att den är otrygg med en. Men lekmorr är lekmorr och vill du ha lite extra kul kan du ju morra lite själv ;)