Hundar iFokus

Hundar

Etikettraser
Läst 6639 ggr
[Tecknaren]
0

Undersökning !

Lite nyfiken på vad ni har för hundraser. :-) skulle vara roligt om ni svarade på mina frågor. :-) 1. Vad har du för ras/raser ? 2. Vad skulle ni vilja ha för någon ras ? 3. Vilken ras är det du ABSOLUT inte vill ha, och varför ?

thilda-
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

1. Vad har du för ras/raser ?
Ca De Bou /- Perro dogo Mallorquin

2. Vad skulle ni vilja ha för någon ras ?
jag är frälst i min ras och vill inte ha någon annan.

3. Vilken ras är det du ABSOLUT inte vill ha, och varför ?
oj det finns bra många

Swadika
0

1. En blandis mellan Bischon Frisé, lhasa apso och shi tzu :)

2. Chihuahua, pappillon eller en pomeranian

3. Hmm, det är rätt många, inga stora raser :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

[Tecknaren]
0

Tack för svaren ! :-)

joheck
1

Det här va svårt, ja utom första frågan dåTungan ute.

1. Jag har två papilloner.

2. Hmm det är många, men just nu är nog löwchen högst upp på listan.

3. Det finns många. Kan ju nämna bland annat bc, schäfer och tollare samt raser kring denna aktivitets-nivå. Anledningen just för att de är på tok för aktiva för mig och kräver bra mycket mer än vad jag kan erbjuda. Blir trött av att bara läsa om andra med dessa hundarTungan ute.

Loveradio
1

1. Har en Boxer

2. Skulle vilja ha en Amstaff eller en Staffe. Är också sugen på Cane Corso.

3. Kopierar min lista från en annan tråd:

- Ovtjarka (alldeles för mycket vaktinstinkt)

- Engelsk Bulldogg (för mycket hälsoproblem)

- Mops (för mycket hälsoproblem)

- Boston Terrier (för mycket hälsoproblem)

- Fransk Bulldogg (för mycket hälsoproblem tyvärr)

- Cavalier King Charles (för mycket hälsoproblem tyvärr)

- Pudel (tilltalar mig inte)

- Pekignese (tilltalar mig inte)

- Griffon (tilltalar mig inte)

- BC (för krävande)

- Tax (tilltalar mig inte)

- Alaskan Husky/Alaskan Malmute (för krävande)

- Dalmatiner ( tilltalar mig inte)

- Dobermann (tilltalar mig inte)

- Raser med mycket päls. Afghanhund, Kommondor, Old English Sheepdog, Samojed, Puli, LH Sankt Bernhard, LH Collie osv bortsett från Leonberger. (tilltalar mig inte + jobbigt med pälsskötseln)

- Hundar med för mycket hängande hud (tilltalar mig inte)

- Jaktraser (vill inte jaga)

- Nakenhundar (tilltalar mig inte)

- Blandraser (kan dock tänka mig att adoptera en, men skulle aldrig stödja blandrasaveln genom att köpa en valp från uppfödare)

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

[Ronon-m]
1

En blandras på powder puff/Mellanpudel och en schäfer.

Jag har blivit schäferfrällst, så en schäfer kommer nog alltid finnas vid min sida. Men bredvid schäfern ska någon gång finnas: Amstaff, Boxer och Amerikansk akita!

Tax! Finns inget i den rasen som tilltalar mig över huvud taget. Den är liten, jaktig och (förlåt) ful i kroppen.

Magrat
1

1: Jag har Borzoier.

2: Jag har nog hittat min ras, men om jag ska nämna någon annan så är Silken Windhound av intresse. Fast de får vänta tills dess att det är en erkänd ras. Bruksschäfrarna står mig också nära hjärtat efter att ha växt upp med dem, men jag har inte samma intresse för den mentala aktivering de kräver så det får vara. Sedan finns det såklart fler (och jag tror att alla vinthundsraser är välkomna in i mitt hem) men svårt sådär på rak arm.

3: Parson/Jack Russel Terrier är en hund jag aldrig skulle vilja ha, tyvärr har jag enbart dåliga erfarenheter av de raserna. Mycke är nog fördomar för att jag haft oturen att träffa på understimulerade individer av raserna. Sen är det nog generellt hundar ur rasgrupperna 3,4,6,7 och 8. Utseendemässigt finns det hundar jag vill ha ur dessa grupper men jag tror inte att jag någon gång i mitt liv skulle kunna ge dem vad de vill ha. Rasgrupp 1 är jag kluven till, det skulle väl vara om jag någonsin fick för mig att ta upp all mentalaktivering igen. Ibland kan jag faktiskt sakna at ligga figurant i skogen när det öser ner regn Tungan ute

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

malinroth
1

1. Irish softcoated wheaten terrier och bedlington terrier 2. Nästa jycke blir nog antingen en bedlington eller en wheaten, annars gillar jag pudlar och kommer nog prova på att ha en sådan någon gång :) 3. Många men en pekignese ligger absolut sämst till.

[Quickeman]
0

Leonberger

Jag är helt fäst vid Leonberger, men skulle jag av någon anleding ”behöva” ha någon annan ras så skulle jag kunna tänka mig; långhårig Sankt bernhard, Newfoundland eller Eurasier.

Oj, det finns många men en ras jag absolut aldrig ens skulle fundera över att skaffa är;
Dalmatiner – Har fruktansvärt svårt för prickar. + jag litar inte ett dugg på dom efter att ha varit med om (sett) mindre trevliga saker orsakade av en sådan hund.

jgs09001
0

1. Jag har en blandras (gråhund/wachtel) och en borderterrier. 2. Rasvalen hittills har min sambo stått för. Nästa hund blir min egna och det blir förmodligen en gul jaktlabbe. Sen vill sambon ha någon ställande hund och jag är övertygad om att fler borderterrier kommer bo med oss. Sen är jag sugen på någon hund ur rasgrupp 1 att träna och tävla med. 3. Ingen ur rasgrupp 2, 9 eller 10.

jollycox
0

Irish softcoated wheaten terrier

Pudel, men även chinese crested.

Raser jag ABSOLUT inte vill ha är raser med mycket överskottshud och/eller rynkor, ex. engelsk bulldogg, mastino napoletano, shar pei och extrema vakthundar som ovtjarka. Sen finns det många andra raser som jag inte vill ha för att dom inte tilltalar mig eller inte passar mig.

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

[schäfernronja]
0

Jag har en oreggad schäfer och så har min mamma en schäfer siberian husky.

Detta varierar hos mig men om jag skulle välja en renrasig vill jag ha en stoor tysk schäfer eller en tollare, även en långhårig Tax, tycker deras utseende är så sjukligt charmigt med dessa små små tassar och deras urgulliga ansikte Kyss Men jag tar mer än gärna emot blandraser (omplaceringar) eftersom dom ligger mig nära hjärtat. :)

Det skulle vara dessa plattnosade hundar, då menar jag extrema som mops, bulldog och fralla. Jag låg och funderade på det där igår och jag skulle vara rädd att gå mycket med hunden eftersom dom har så svårt att andas. :P

fidojunior
0

En dvärgpudel och en dvärgpudel/phalene

Älskar pudlar så pudel men gillar staffe också (utseendemässigt)

Finns många som jag inte skulle vilja ha men absolut inte schnauzer, gillar inte deras utseende och har inga bra erfarenheter av dem två som bor i min port. Inte plattnosade heller, känns taskigt.

Hälsningar Olivia

Titta gärna in på min blogg

R&Smatte
0

Tax/borderterrier och en phalene/papillon med en skvätt shitzu i sig.

Dom jag har nu eftersom jag älskar Tax och papillon. Shitzun hade jag helst velat sudda bort då eftersom pälsen kräver mycket pälsvård. Trimmar ioch för sig ner henne vår och sommar.

Alla stora raser eftersom min rygg inte klarar det. Men jag tycker mycket om grand danois eftersom jag växte upp med en. Men dessa vill jag inte ha för att:

Border collie (för mycket energi för mig)

Schäfer (är schäfer rädd p.g.a incident som liten) enda schäfern jag kan klappa är min kompis hanhund. Men känner ändå lite obehag.

Shar pei (tycker inte om all löst skinn)

Inga långhåriga raser över huvud taget p.g.a för mycket pälsvård.

Belimas
0

**1. Vad har du för ras/raser ?
**Tibetansk spaniel

**2. Vad skulle ni vilja ha för någon ras ?
**Oj det finns många men bl.a. finsk lapphund, volpino italiano, cirneco dell´etna, blir troligtvis de två sistnämnda någon gång samt tibbe då.

**3. Vilken ras är det du ABSOLUT inte vill ha, och varför ?
**Nu är jag så tråkig att jag skriver osunda raser, raser som jag anser vara osunda/för sjuka för att jag skulle vilja stödja den aveln och utvecklingen av rasen. Även raser som är för aktiva för min livsstil eller utpräglade jakthundar då jag inte sysslar med jakt själv.

mikkan01
0

En shetland sheepdog pojke och en schäfer flicka =)

**Gillar de flesta raser men är helt frälst i sheltisar…annars hade jag gärna gosat med en springer spaniel, en newfoundland, en tollare eller en fralla…Någon vovve som kräver mycket motion och aktivering är perfekt för mig =)

Absolut ingen minihund som Chihuahua lr papillon…är så rädd för att göra illa dem haha! Mina hundar är också lite klumpiga i lekar oså =)

Pudlar tilltalar mig inte i utseende eller pälsvård…inte schnauzers, lhasa apso eller afghanhund heller..=)

~mikkan

Vargafrost
0

1. **Vad har du för ras/raser?
**En blandras (75% Dobermann, 25% Flatcoated Retriever) och en Isländsk Fårhund.

2. Vad skulle ni vilja ha för någon ras?
Jag känner mig väldigt nöjd med islänningen än så länge, men annars kan jag mycket väl tänka mig Pudel (mellan, arbetande linjer), Malinois, Australian Shepherd eller Australian Kelpie.

3. **Vilken ras är det du ABSOLUT inte vill ha, och varför?
**Bullterrier och Bedlingtonterrier. Tål verkligen inte deras skallar.

Vänliga hälsningar
Jenny, sajtvärd på Agility iFokus
Driver även bloggen Hundtokiga

Belimas
4

Fast bedlington har ju normal skalle, inte alls som bullterrier. Sen att de är klippta så är en annan sak Flört Jag är inte heller något fan av deras klippning dock…

Arcadia
1

1. **Vad har du för ras/raser?
**Portugisisk vattenhund

2. Vad skulle ni vilja ha för någon ras?
Näpp - älskar min Portis - intelligent, rolig, vacker och busig och älskar allt och alla - Kan inte vara bättre, men jag tycker Borzoier och Afganhundar är fantastiskt vackra…
3. **Vilken ras är det du ABSOLUT inte vill ha, och varför?
**Dvärgpudel, och iofs de flesta småraser. Gillar absolut inte småfluff.

[Appelqvist]
0

**En härlig blandras av Schäfer/Schillerstövare/Border Collie/Bearded Collie

**Tycker min Kimmie är perfekt, men om jag ska välja en annan ras så faller nog valet på Varghund eller Dobermann, de flesta stora, lite smäckrare raser faktiskt :)

**Alla raser som är under knähöjd, jag tycker de är för små för mina behov :)

Vargafrost
3

#18 Må så vara. Enligt mig klipper/trimmar man en ras så som den "ska" se ut, annars ska man inte ha en sådan ras. Och en sådan skalle tilltalar mig inte (helt ärligt så får jag rysningar av dom), oavsett om det är själva skallen eller pälsen som gör det. Flört

Vänliga hälsningar
Jenny, sajtvärd på Agility iFokus
Driver även bloggen Hundtokiga

[Zipzee]
0

1. Vad har du för ras/raser ? Chinese crested dog och blandras boxer/amstaff.

2. Vad skulle ni vilja ha för någon ras ? Dogo Argentino har alltid varit och kommer alltid vara drömhunden!

3. Vilken ras är det du ABSOLUT inte vill ha, och varför ? Det finns otroligt många. Grundar det mestadels på att hundarna inte passar mig som person.

Belimas
5

Kanske det, jag är dock mer av åsikten att egenskaperna hos hunden inte sitter i pälsen så vill man klippa/trimma dom annorlunda så fine by me. Det finns inget rätt eller fel om man bara ska ha pälshundar till sällskap Flört Men nog med OT.

sunnys
0

1. Vad har du för ras/raser?

- Har en Staffordshire bullterrier.

- hmm älskar min ras men kanske en Fralla, labrador eller någon schäferblandis!

3. Vilken ras är det du ABSOLUT inte vill ha, och varför?

- Är inte så mycket för spaniels faktiskt egentligen vet jag inte varför nästan de flesta runt mig har haft någon typ av spaniel, vänner, pojkvän, släkt men på något sätt har jag bara inte fastnat för dom.

Fridaaaa
0

**Sankt bernhard, långhårig

**Åh det är många olika:
Fransk bulldog, bostonterrier, mops (helst svart), cairnterrier, schäfer (helst långhårig), leonberger, sankt bernhard (har jag redan hehe), newfoundland, amstaff (kommer dock nog aldrig bli så), mfl

**Åh finns många raser jag inte vill ha: pitbull (absolut inte min typ av hund), nakenhundsraserna, pudel (kan tänka mig nerklippt kungspudel dock), många småraser, mfl.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Beckibus
0

Jag har de 2 bästa raserna shetland sheepdog och mops! :D

2. Vad skulle du vilja ha för någon ras ?

Aussie, mops, sheltie.

SCHÄFER, pudel, papillon, Chihuahua, cavaliver, blandras,bedlington, och flera!

Vila i Frid världens bästa Iza.

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*

http://workwithpaws.blogg.se/

[Clifford & Dizzy]
0

Jag har en dalmatiner & en sheltie.

2. Vad skulle du vilja ha för någon ras ?

Jag kan absolut tänka mig att fortsätta med både sheltie och dalmatiner men skulle även kunna tänka mig att i framtiden ha en Irländsk terrier! Parsson Russel Terrier är en annan favorit.

Tax - jag gillar helt enkelt inte att de har så korta ben därför går också Jack Russel bort (skk varrianten)

Belgarna och schäfer - känner mig inte "bekväm" med dessa hundar.

Plattnosade - och då pga deras platta nosar.

Raser som inte har så hög inbyggd energi nivå går också bort - jag gillar att jobba Skrattande

[Tecknaren]
0

#27 Jaha vad roligt ! Jag har Dalmatiner också, uppvuxen med dem. Är den bästa hundrasen enligt mig. :-)

Anibaz
0

Australian Shepherd och Tervueren

Förutom dom jag redan har så är Welsh Corgi Cardigan, Groenendael, Flatcoated Retriever och Tollare några raser jag är intresserad utav.

Raser med grava hälsoproblem.

russin
1

Jag har lancashire heeler x 2

Tja - fler lancashire eeherl kanske då jag bytte till den rasen för 1,5 år sedan**Tungan ute
**Skulle ev vilja ha en kelpie i framtiden, men då ska jag inte ha någon annan hund.

Alla nakenhundar går bort, då jag tycker det är gräsligt fult med hårlösa djur och jag vill inte ha en hund som fryser så. Alla med långhårig päls och skägg går bort (pudel, lagotto, schnauser, små långghårshundar mfl), då jag inte gillar skäggiga/lurviga ansikten och päls där snöbollar bildas vintertid. Även hundar med platta ansikten går bort.

Emaljoh4
0

Shetland Sheepdog.

Kelpie står på listan.

**Raser som tänker för mycket innan de reagerar. Flört Så… Det är rätt många raser.

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

[Madlene]
2

1 Vad har du för ras/raser?
AST

AST, Förstår inte varför folk skaffar en annan ras till andra hund, var de inte nöjd med den första då eller (?) Liknande raser förstår jag, Men annars hänger jag inte alls med.

Långhåriga raser och små raser går bort helt. Gillar de, men hade inte velat ha en egen.

[Tecknaren]
5

#32 Får man inte ha olika raser eller ? Folk är säkert nöjda med sin ras, men det betyder ju då inte att dem måste ha den rasen hela tiden. Man kanske vill testa på andra raser också. Jag själv skulle vilja testa på en massa raser. Jag har själv 4 olika raser. Så tycker att det du skrev var väldigt onödigt att skriva.

[Madlene]
0

#33 Klart man får. även om det kanske var onödigt skrivit så förstår jag inte ägare som du t.ex med 4 olika raser.. Är de renrasiga du har då eller?

mikkan01
5

Man kanske är nöjd med alla de hundraser man skaffat och vill öka sin förståelse för fler hundar än att haka upp sig på just en.
Finns många fina raser i både utseende och mentalitet..=)

~mikkan

Emaljoh4
9

Sen kan man ju ha hundar till olika ändamål. Glad

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

[Tecknaren]
1

#34 Såklart jag har renrasiga hundar. Skulle aldrig falla mig in i att ha blandras hundar ! Mina hundar är reggade i SKK, har stamtavla och kommer från kennlar som uppfyller alla krav.

[Madlene]
0

#37 Men ändå har du köpt 4 olika raser?

Anibaz
8

#38 Vad är problemet? Bara för att man inte hakar upp sig på en och samma ras så innebär ju inte det att man är missnöjd med rasen i sig.

[Madlene]
0

#39 problem? finns inget problem.

Anibaz
13

#40 Varför hakar du upp dig på att folk faktiskt har olika raser/planerar att skaffa en ny ras?

Att ha olika raser innebär att du lär dig så mycket mer än om du låser dig med en ras, inte att du är missnöjd med rasen du har. Att säga att du inte förstår att ägare som #33 kan ha olika raser är väl ganska tanklöst, tycker du inte det?

[Madlene]
0

#41 Har jag hakat upp mig? vart då?

[Madlene]
0

Att jag inte förstår hur man kan ha flera raser är väll inte ditt problem? och tanklöst är det inte :)

[Tecknaren]
1

#38 Jag är nöjd med alla de raser jag har, jag har 8 hundar, och eventuellt valpar snart. Raserna jag har är Dalmatiner, Tibetansk Terrier, Cocker Spaniel och Irlänsk röd setter. Jag begriper inte vad problemet är ? Kan du kanske säga det, varför tycker du inte att man ska ha olika raser ? För det skulle ha vart spännande att få höra din "historia". Jag tycker själv att man får välja vad man vill ha för ras/raser. Det är roligt att ha flera olika raser, och i olika storlekar. Hundarna behöver inte vara lika varandra i värken i utseende eller beteende. Men du vet väl inte hur det är att ha flera olika raser, för du ska ju bara ha samma ras.

[Madlene]
0

#44 Finns ingen "historia"

Och jag tycker också man får välja själv vilken ras/raser man vill ha, har jag sagt något annat påstår du?

Och fortfarande, det finns inget problem? jisses..

[Madlene]
0

#44 Inget illa menat, Men genom att kolla dina inlägg på din profil.. Så är du verkligen säker på att du ska ha valpar snart? Pengar är något man MÅSTE ha när de kommer till valpar, och i ditt fall 8 hundar och behöver pengar och funderar på att skaffa valpar?! jösses!

#1 skrivet av Tecknaren

Varför vill ni inte att jag ska rita era djur ? :-( Tror ni att jag ritar dåligt/fult ? Aja, får väl rita gratis, om ingen vill beställa… Men grejen är att jag behöver pengar…

Cassii
0

1. Vad har du för ras/raser ? 2 Shetland sheepdogs

2. Vad skulle ni vilja ha för någon ras ? BC, face rase (om aveln blir bättre) eller kelpie (och en drös till med shelties)

3. Vilken ras är det du ABSOLUT inte vill ha, och varför ? Hundar med för mycket skinn, hängande ögon, plattnosiga, inga strävhåriga, inte ens ras som är "känd" för hjärtproblem (ex. cavaliern) och inga hundar som helt enkelt är "kända" för hälsofel.

russin
3

Det finns mågna som har flera olika raser - just för att dom används till olika ändamål.

Uppfödaren till mina hundar har 3 raser. Heeler som promenadkompisar, agilityhundar och skadesjursbekämpare - australian kelpie till lydnad (elit) och så working kelpie till fårvallning. Inget jag ser något konstigt alls med. Var ras har sitt område.

Jag tycker inte alls det är märkligt med fler raser. Precis samma som om man har t ex labrador och stövare i huset - labbe till apportering av fåglar och stövaren till annan jakt.

Om sedan andra enbart behöver/vill ha enbart en ras är en helt annan sak. Jag själv t ex är helt innne på enbart en ras numera, men haft olika raser samtidigt förut just pga att jag hade intresse för flera raser..

sofiek90
0

Jag har schäfer och tibetansk spaniel, vill gärna ha de raserna även om nuvarande hundar inte är i livet. En tibbe till från samma uppfödare står högt upp på "Vad jag vill ha" listan. Och då en svart/brun sådan.

Andra raser som jag gärna vill ha är flatcoated retriver och berner sennen.

Det finns väl en del hundraser som jag inte vill ha av olika skäl.

MVH

Sofie

mikkan01
0

Förlåt men du menar väl inte att man har blandras hundar om man har 4 OLIKA hundar som dessutom är renrasiga? 
Förstod inte inlägget riktigt..Glad

~mikkan

Beckibus
1

Jag har ju en mops och en sheltie samtidigt. Funkar toppen!

Jag tycker att kan man erbjuda dom de dom behöver så, Why not liksom ? Sen kan de ju vara en fördel om de är ur samma rasgrupp eller egenskaper! :D

Vila i Frid världens bästa Iza.

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*

http://workwithpaws.blogg.se/

Sigriiid
0

1. Vad har du för ras/raser

Jag har en kooikerhondje.

Jag vill väldigt gärna ha en tervuren igen någon gång, en kooiker till så småningom hade varit roligt men sen så vet jag inte. Beror helt på vilken hundsport jag fastnar för :)

Sen finns det ju många vackra hundar som jag skulle vilja ha bara för utseendet som typ olika vinthundar, långhårig Chihuahua, fralla, grand danois, en naken chinese crested osv osv :)

Det är väldigt få raser som jag idag kan tänka mig att ha så jag orkar inte rabbla upp alla…

// Emmily
Besök gärna vår blogg: http://birasblogg.wordpress.com/

nadilda
0

En lagotto romangnolo

Jag älskar rasen jag har nu men av alla raser så är det labradorn som står mig närmast hjärtat. Så en labbe vill jag självklart ha, och gärna någon annan retriver också. Jag är retrivrer frälst! Finsk lapphund är en hund som jag ablut hade kunnat tänka mig att ha, detsamma med shetland sheepdog.

Är än lång lista, men ablout inte extremt osunda hundraser.

Satum
0

Två nakna Chinese Crested Dog.

Finns flera raser vi finurlar på, för en till hund av annan ras ska vi ha i framtiden :) En större än vi har nu iallafall.

Absolut ingen långhårig! Skulle inte orka med skötsel av päls och sedan det eviga fästingsökandet, huuuuu + att jag inte tycker det är speciellt snyggt med långhåriga hundar.

NathalieT
0

Vad har du för ras/raser ?

Lagotto romagnolo

Vad skulle ni vilja ha för någon ras ?

Rottweiler, Kelpie, BC, Amstaff, Fatcoated retriever, Aussie, Jack russell terrier och Lagotto såklart :)

Vilken ras är det du ABSOLUT inte vill ha, och varför ?

Raser som är sönderavlade ex Engelsk bulldog, Tax, Mastino napoletano mfl. 
Inte heller någon liten ettrig ras (bortsett från Jack russell terrier) ex Yorkshireterrier, Chihuahua mfl.

iloovedogs123
1

Jag har en blandras som är blandis mellan Tax, engelsk setter, schäfer, bernen sennen, flat coated retriever och Bordes Collie

Collie, pitbull, amstaff, papillion, irlänsk varghund :D

Fransk bulldog: de är sååå fula!!!!!

Pudel: Gillar de inte, jag tycker att man använder de mer som sminkdocka än hund …

chihuahua: jag gillar inte vissa som har såna där utploppande äckliga ögon, och som gläfser på allt och alla…

Tax: Jag vet att min hund har det i sej, men det är bara 1 % och det syns inte så mycket på honom. Jag är inte så impad av deras långa kroppar …

här är min hund, med selen sittandes med det beiga bandet på ryggen ist för på magen … PAPPAA! :P

[Besan]
0

1. Jag har en rottweiler!

2. Skulle även vilja ha en bruksschäfer!

3.  Oj svårt detta, finns många jag absolut inte vill ha…  chihauhua och fransk bulldog i så fall, de tilltalar mig varken utseendemässigt eller temperamentmässigt.

[Besan]
2

#46 Hade det ens med denna tråden att göra, huruvida hon/han har pengar eller ej till att ha valpar? Kan du lugna ner dig lite..

kodex
1

1. Vad har du för ras/raser? Kooikerhondje

2. Vad skulle ni vilja ha för någon ras? Kooikerhondje och rottweiler. Skulle kunna tänka mig hur många raser som helst! Bara jag går ihop med dem (vilket jag oftast gör) så anpassar jag mig till hunden :) Därför kan jag även tänka mig jaktraser. Det är la bara att ta jägarexamen i sånna fall!

3. Vilken ras är det du ABSOLUT inte vill ha, och varför? Pudel. Alla storlekar. Jag irriterar sönder mig på pudel. Tycker inte alls om deras temperament. De är alldeles för…"tröga" och så "tittiga", haha vet inte hur jag ska förklara det, menar inte att de inte är lättlärda men..ja, jag bara irriterar mig på deras sätt. Speciellt hanarna.

iloovedogs123
0

#46 fast det har väll inte du med att göra? Jag tror hon/han kan bedömma alldeles själv om denne har tillräckligt mycket pengar eller inte för att skaffa valpar?

[Forest]
0

rätt gammal tråd om det är undersökning gör skolarbete eller annat :)

Men iaf här är mina svar

1. Vad har du för ras/raser ? Pudel, dvärg o toy

2. Vad skulle ni vilja ha för någon ras ? Det är pudel men det finns flera raser som tilltalar mig men skulle inte skaffa mig pga allergi hos sonen och vill att han alltid ska känna sig välkommen utan behöva ta mediciner.

3. Vilken ras är det du ABSOLUT inte vill ha, och varför ? det är många raser som inte tilltalar oss jaktraser, maffigare hundar ingen  blandras heller. Jag skulle aldrig köpa en ras där det är för mycket sjukdommar som bla shar pei.

[Teddies matte]
0

1. Vad har du för ras/raser? Lagotto

2. Vad skulle ni vilja ha för någon ras? Storpudel
3. Vilken ras är det du ABSOLUT inte vill ha, och varför? Väldigt sjukdomsdrabbade raser och väldigt trubbnosiga hundar. Någon jakthund skulle jag heller inte vilja ha.

Ralktad
1

Staffemix, blandras och Australian shepherd

Australian shepherd och Staffordshire Bullterrier

Pudel. Faller mig inte i smaken. Samt alla sjukdomsdrabbade raserna, som inte klarar av ett vanligt aktivt liv.

Min blogg - schäfer, lydnad & bruks

Medarbetare på Hundar.ifokus