Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1034 ggr
Staffan
0

Hundmode

Häromdagen visades vårens hundmode upp på NK här i Stockholm. På Svenska Dagbladets hemsida finns lite bilder därfifrån.

>> Länk till bilderna

Vad tycker ni om att klä upp era hundar?

Mvh // Staffan

Vattnadal
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag är lite kluven i frågan.

Vi har täcken på hundarna om det är kallt ute. Raksha får trasig svans om det är mer än 7 minus, eller lite varmare med blåst, om vi är ute länge. Då får hon ha täcke för att slippa få ont.

Om huskyna ska ligga stilla, speciellt efter att ha jobbat, så får de ha täcke. 

Att pjollra och klä på för att det är snyggt eller gulligt är OK, till en viss gräns. Gillar hunden det, helt OK, men att ha hunden sitället för en docka att leka med, så är det lite överdrivet.

Min Vidar har sin fest-tröja, som han bara har vid speciella tilfällen, och han älskar den!

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

KerstinP
0

Hej Staffan och Vattnadal. Jag håller nog med dej Vattnadal. Tycker inte hundar ska ha kläder i onödan. Det ser ut som de skäms när man klär på dem. Ett täcke är helt okej. När jag hade kapplöpningshundar fick de pristäcken i siden och sammet som de bara hade på sej en liten stund, detsamma gällde nummertäcken som de har vid loppen.

Mandysan
0

När vi hade hund tidigare hade hon aldrig kläder på sig…

RubHel
0

Här hemma syr vi egna kläder till vovvarna :)

RubHel
0

Modell: Enzo

^^

Faxlin
0

Mina hundar har på sin höjd en snusnäsduk runt halsen. Inget de egentligen behöver, men det ser så fint ut tycker jag. hihi

För två somrar sedan skämde vi ut hanen genom att sätta på honom keps och solbrillor, han gick faktiskt glatt omkring med dem ett par timmar innan matte tyckte synd om honom. hihi
Fast de satt inte fast så hade han böjt huvudet mycket eller ruska lite på huvudet hade det fallit av. Så riktigt så hemskt kanske det inte var.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Benjy
0

jag tycker det är onödigt med sånna kläder som dom visade upp på NK.. täcken är helt okey och typ halsdukar, har själv ett med dödskallehalsband till Benjy :D

RubHel
0

Vi klär på hundarna när det är minusgrader, annars fryser dom så mycket.

Grodan
0

RubHel: vilken tjusig luva! säljer du sådana?

min kååårv har frusit lite i vinter så jag blev tvungen att köpa honom ett täcke…

Brukar även sätta på honom scarfs å grejer. Han gillar att ha på sig saker och är väldigt stolt så tyvärr tror jag han skulle tycka om å vara mannekäng! Allt för att få vara i centrum!

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

ThereseW
0

Täcken/tröjor som sitter rätt på hundens kropp och inte är "ivägen" är väll helt okej. Grejen är att fler och fler sätter på sina jyckar de konstigaste utstyrslarna, och jag gillar inte riktigt att den trenden ökar så. Det verkar få folk att köpa hundar för att bär med sig, klä upp som små barn och visa upp --> de får alltså inte vara hundar.

Grodan
0

Så länge man inte tvingar hunden till något tycker jag det är helt ok faktiskt.

Jag tycker det är värre när man skönhetsopererar sin hund.

Det finns säkert tävlingar i USA för snyggast klädda hund… Skrattande Jag hittade nämligen en artikel en gång, om en tävling med bäst klädda groda…

ThereseW
0

#11 Hundtricket? ;)

Grodan
0

Skrattande Ja, haha… men det är lite pinsamt…

Klär man ut sin hund i fula kläder säger det ju mer om en själv som ägare… Det gäller ju att ha stil… Flört

RubHel
0

#9 Jag får tala med skaparen =P

TacoBelle
0

Min hund måste ha kläder på sig på vinterhalvåret för att inte förfrysa. Jag provade en gång att köpa en fräsig täckjacka med huva och fuskpäls på men hundstackarn kunde ju inte gå med den på Skrattande Så hon använder vid kyla en svart och röd finstickad tröja med polokrage och korta ärmar.

Även jag har förfasat mig över att folk till speciellt småhundar tar på dom små skor! MEN faktum är att min hund skulle faktiskt behöva skor, snö och is (som vi tyvärr fått mycket av iår) skär i hennes små trampdynor och det gör ont för henne att gå. Men hon skulle aldrig kunna gå med sånnadär skor.

På bilden har hon på sig en liten t-shirt :)

Vattnadal
0

I början av vintern har både Loumi och Vidar lite dåliga tassar, och är det lite för lite snö för släder egentligen, så kan de få småsår på fötterna, och har därför fleecetofflor när de drar.

Raksha som pryat som slädhund den här vintern har oxå fleecedojor när det är fel snö, som lätt fastnar i tassarna.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter