Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 2517 ggr
Love_Albin
0

Träna "olydig" hund!!!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag behöver råd!!!

Min hund gör till 90 % utfall och hur jag ska träna bort vet jag inte…

Han blir bättre och bättre desto äldre han blir…

Hur skulle ni göra??? Jag skäms lite över honom så som han beter sig…

Faxlin
0

Hur gammal är han? Blir min första fråga, då jag anser att åldern spelar stor roll.
Min andra fråga är När gör han utfall? I koppel eller jämt, i vilka miljöer?
Försök att beskriva situationerna runt anfallen så mycket som möjligt, detta kan ge bra hjälp för att man ska kunna komma med hjälp.
Mvh Åsa

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Love_Albin
0

Han blir 2 år i augusti….

Han gör utfall i koppel och utan… När vi är ute och går fall om det kommer en hund… då är det värst… sen kan det komma nån skum människa som han skäller åt… sen om folk pratar med mig så gör han utfall…

Faxlin
0

Hur har ni det med den allmänna lydnaden?
När började han med detta beteende?
Förlåt att jag kommer med en massa frågor istället för med tips. Men jag har faktiskt en mening med det, och det är att vi förhoppningsvis ska komma till rätta med detta beteende i slut ändan.

Audiatur et altera pars

Love_Albin
0

sen han skulle vara med och leka och råkade bli biten ovanför ögat… Sen är vårann gammel hund lite elak mot honom och morrar mm…. Han lyssnar ju på mig det gör han… Just nu Håller vi på och tränar mer på våra promenader och då lyssnar han…

Men det är det att han verkar bli sur på mig om jag säger till honom att sluta med att skälla för då tittar han på mig och skäller som en tok… så det är roligt när han gör så men jag orkar inge mer så jobbigt…

Love_Albin
0

Han va väl drygt 4 månader och är nu 19 månader så jag orkar inge mer… hoppas att du förstår mig… Gråter

Love_Albin
0

Sammanlagt är det 15 månader han gjort utfall…

Faxlin
0

Jag förstår precis hur du känner det. Sådant där kan vara riktigt jobbigt och oftast så blir det svårt att få ordning på, det går men tar tid.
Att han vänder det mot dig tyder på att han inte har acepterat dig som ledaren vilket inte är bra.
Han har dock kört detta under sina trots åldrar. Att den andra hunden inte är snäll inverkar också. Antagligen beror utfallen inte på aggrisivitet utan rädsla, vilket gör det lite svårare att bearbeta. Har du en brukshundsklubb eller liknande i din närhet? De kan ofta hjälpa till vid sådana här probelm. Genom att man tränar med både hundar och människor ihop med dig. Dessa hundar och människor är då hundvana så att ingen blir rädd men ändå undviker att betee ig hotfullt.
Jag skickar ett mail till dig här på hundar, så kan vi prata mer per telefon om du vill det.

Audiatur et altera pars

Love_Albin
0

ok….

Ja det har vi… väsby brukshundsklubb….

Faxlin
0

Då tycker jag att du ska ta kontakt med dem och be dem om hjälp att träna bort denna ovana så fort som möjligt. För att fixa det ensam utan rätt personer runt sig kan bli svårt.

Skriv gärna och berätta vad de säger och hur era framsteg är.
Mvh Åsa

Audiatur et altera pars

Love_Albin
0

ja det ska jag göra…

KerstinP
0

Det verkar inte så lätt det där. Du får försöka göra Dej mer intressant än de ni möter. Kan du verkligen ha honom lös när han gör utfall?

Love_Albin
0

jag har honom lös när jag vet att ingen kommer… T.ex mitt i natten och i skogen….

KerstinP
0

Kolla arikeln om ledarskap där kanske det finns något tips.

Love_Albin
0

Tack så mycket…