VOH vs KLASS?
I varan storaffär finns det ett färskfoder i korvform som heter klass är det ett bra färskfoder? Nån som har provat? Hur är det i jämförelse med tex VOH?
Klass köpte grannen o vi fick en provkorv, tycker den såg vidrig ut o det tyckte hundarna med. Jag tycker det ska se fräsht ut lite som malen färs blodsaft o sånt o det var inte klass, den var grådassig geggig o lukta :-/
Våra hundar vägrade att äta Klass när vi skulle prova, de åt hellre torrfoder och det vill säga mycket då de inte är förtjusta i det heller. VoH däremot äter de med god aptit och har så gjort under hela tiden vi har gett dom det =)

Fick smakprover på klass. Min hund som för övrigt älskar burkmat ( ej testat voh) tyckte att klass inte var ätbart alls. Inte heller mina katter som annars alltid ska äta upp hans mat lät klass vara.
kissmekate.blogg.se
KLASS luktar inte ens kött enligt mig - det luktar ensilage ?!
Saskigt, blött, grått, innehåller förutom 45% animalier även melass (och annat onödigt) vilket känns galet till hundar.
Usch ja bara att hålla med. Har testat Klass och instämmer med övriga. Jag ger VOM och det älskar min hund. (och mina katter… fast det inte duger som helfoder till dem förstås…)
Ok tack för era svar. Jag har bestämt mig för att inte ens prova klass för det verkar absolut inte vara nått för oss. Ska försöka få tag på VOH eller Nordic och testa ist.
Just det Nordic funkar också bra. det har vi också testat. VOM ser lite trevligare ut, men min hund gillar båda sorterna.
Nordic har mina älskat även dessa ser fräsha ut och som jag säger lite som malen kött med blodsaft mörkare än voh. Denna luktar kanske något mer än voh kyckling men den har har klart godkänt betyg från hundarna o mig :)
Jag har fodrat med Klass under en ganska lång tid. Mina hundar åt det mer än gärna och det fungerade fint för oss.
Nu har jag dock ändrat foder mest på grund av innehållet och för att jag tycker det är drygt att hålla på att dela upp korvarna.
Fick fodra ganska mycket för att hundarna skulle hålla vikten på en bra nivå.
Sen är det som några andra skriver; grått, vattnigt och ganska äckligt…
¤Rise and rise again until lambs become lions¤