Hundar iFokus

Hundar

Etikettutfodring-och-foder
Läst 2501 ggr
Sherlocked
0

Malda tuggpinnar, innehåll?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nån som har en aning om vad dessa består av?

Hittade någonstans att de skulle innehålla mestadels oxkött (typ 85-95%), om det nu stämmer, men vad är resten?

russin
0

Inte kött, utan mald hud från nöt - resten är väl förmodligen bindmedel av något slag för att det ska hålla ihop.

Sherlocked
0

#1, Jamen naturligtvis, det jag menade. Tungan ute

Och det låter ju rimligt. Letar godis och tugg som bara innehåller nöt, så jag tänkte om de blandar in olika grejer eller om det är någorlunda "rent".

[Zipzee]
1

Jag vill lägga in en varning. Fyra hundar inom familjen varav två är mina egna har fått såna här ben inom en period av ca 10 år. Alla har fått hemsk klåda av dom. Dom har inte fått ben av samma märke eller från samma leverans så det kan inte vara ett speciellt märke dom reagerar på. Ingen av dem har några allergier mot något annat. Det kan ju vara så att jag/hundarna har haft extrem otur och råkat hittat det enda dom inte tål, men tänkte bara göra dig uppmärksam på det. En av hundarna fick även utslag och sår på läpparna så inga såna ben till oss igen. Börjar din hund klia sig så överväg att ta bort benen och kolla om klådan ger med sig :)

Sherlocked
0

#3, Tack för ditt svar!! Jag tror allt att det räcker för att vi ska hålla oss borta från dessa. :) Möjligt att det skulle gå bra för oss, men vi har kämpat hela hösten med klådor och utslag, och testar oss just nu fram med foder, så jag vill inte experimentera för mycket. :)

[Forest]
0

Jag har försökt att googlat lite o men tyvärr blir bilderna med innehåll texten får suddig men där var det iaf mer än 2 saker i dessa ben det var dogman såg lite mer på men tyvärr kan jag inte tyda dom. Jag ger bara raka pressade ben, eller smala tyggben.