Mycket öronvax
Vad kan man göra om hunden har fått mycket vax i öronen? Läst att man inte ska gnugga med tops, så det har jag inte gjort.
Använda öronrens för hund? 
Vänliga hälsningar
Jenny, sajtvärd på Agility iFokus
Driver även bloggen Hundtokiga
Googlade lite på det. Vilket ska man använda?
Jag har droppar på flaska.
1-3 droppar i örat, gnugga öronlappen mot gången och sedan låta hunden skaka loss. Därefter kan man dra efter med lite papper för att få bort det sista. 
Vänliga hälsningar
Vad heter den du använder och var köper du det? 
gå till en djuraffär. Om det bara är vax så räcker det att rengöra. Kan dock hända att du får göra det några gånger om hon har mkt. Luktar det om öronen? Då kan det vara svamp. är det rött o irriterat så kan det vara inflamation o ett vettbesök krävs för att få rätt grejor.
#4 Best Friend Care Öronrens har jag. Har faktiskt ingen aning om var jag har köpt den.
Läste nu på förpackningen att det står 5-10 droppar, så det beror väl lite på. Jag brukar nöja mig med 3 som mest, och kör hellre flera gånger om det krävs.
Vänliga hälsningar
Jag droppar inte ner i örat utan jag tar en tops o gör den större genom rulla på mer bommul, tar på öronrens eller kall kamomillte på topsen o sen gör rent i öronen.
jag har Virbac.. Epi-otic öronrens för hund o katt :-) en blå vit rosa flaska ifrån apoteket :) och sen har jag 1kg fetvadd samma som jag har till pållen
droppar ner örat och gnuggar sen får han skaka på sig och sen så tar jag lite vadd och kör runt 1 - 2ggr om dagen
varför ska man inte använda tops? 
#8 Det öronrenset är bra, det har vi använt till Lillan fast den flaskan hade inte rosa på sig? Finns det olika sorter? =)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#11 Ok min ser lite annorlunda ut men köpte min hos veterinär :P
Kanske därför just ettiketen skiljer lite :=D
Men den är bra :D
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jaha, tack för tipsen! Ska åka till djuraffären och titta vad som finns.