Vad betalar ni för VOH?
vad betalar ni för er vom og hundemad och kostar det alltid samma eller varierar det beroende på var man köper det?
Jag beställer från Norrfoder och 33an kostar 19 kr.
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
Jag köper i en lokal djuraffär. Där kostar de 18 kr styck. Fast när vi köper 40 st i låda betalar vi 600 kr, alltså 15 kr styck.
500g kostar 18:- där jag köper de nu(den med lax).
Förut där jag köpte kostade de 19:-/st men köpte man 10 eller fler betalade man 17:-/styck.
Här kostar en 500g korv 16:- men köper man 10 så kostar det 145:- (samma pris för alla sorter).
Kan ni inte skriva var ni bor också? I min närmsta zoobutik (söder om Sthlm) kostar de 25 kr! Så de priser ni nämner känns ju extremt billigt i jämförelse.
Bor söder om Stockholm, köper 500g packat i en korv för 19kr st.
Sedan finns det en påse med hamburgare också, 500g i den med men kostar 25kr.
Jag köper 20kg för 750kr..
/ Mia, sajtvärd för Självkänsla och Psykologi.
bra att veta nu när jag ska till mina djuraffärer och se om de kan beställa hem :)
18 kr/rulle i de affärer jag köpt i, Borlänge och Ludvika.
Man kan få det billigare om man köper 40 st, men det går inte in i min frys.
Livet med två australian shepherds
- https://brukshundarnas.wordpress.com
Bor i Kalmar, betalar 18 kr/500g valpmat om jag köper en hel kartong m 40 korvar i
40 korvar för ca 700 i kållered. Vet inte styckpriset, för den med endast kyckling
Mvh Emilia (Vallmos Hamtrar på facebook) Hemsida: vallmo.weebly.com
Medarbetare på Rexkanin.ifokus, SHF´s forum: forum.hamsterforeningen.se
#6 Var köper du någonstans då?
40 korvar för 730kr.
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
Hittat ett ställe där jag kan köpa 20 kg låda för 17 kr korven av 33:an 
Någon som känner till återförsäljare norr om Stockholm som säljer till bra priser?
Jag köper mina 40 stycken för 15 kr/styck i en djuraffär i Södertälje.
Har varit och frågat i båda våra djuraffärer men ingen har och ingen kan ta hem :( finns det något annat färskfoder utom BARF som är bra? de hade Brit och nåt annat som jag tror heter Oscars på den ena affären och några andra…
#17 Skulle jag inte köra med VoH så skulle jag nog köra med Nordic.
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
Hur mycket tror ni att en hund på 6kg skulle äta för i månaden?
Tycker ni att VoH är dyrt eller är det ungefär samma som de dyrare torrfodren, tex eukanuba?
Min tik på dryga 5-6 kg äter ca. 5 kg/månad (10 st. 500g korvar) vilket gör att hennes matkostnad hamnar på ca. 145:-
Men du kan enkelt räkna ut själv hur mycket din hund ska ha av VoH och sedan räkna ut den ungefärliga månadskostnaden och jämföra.
#19 - din hund skulle äta runt 3,5-4 kg per månad och det skulle kosta upp till ca 140 kr per månad
Räkna enkelt på mellan 120-150 kr per månad beroende på vad du får betala hos din återförsäljare.
19 kr/500 g kostar det här. Svindyrt, men värt det.

där jag handlar kostar det 19:- / men om man köper 10 eller flera får man betala 18:- / st , jag handlar på SEA hund och katt i kungens kurva. 500 gr korvar,
jag har en tibbe som äter ca 10 korvar / månad.
jag tycker inte att det är dyrt, men allt beror ju på vad man jämför med såklart,, en 15 kg säck torrfoder soim skulle räcka gud vet hur länge blir ju såklart mycket billigare men,,, ca 180:- / månad tycker inte jag är dyrt..
Nu är jag ju tacksam över att jag inte har en jättehund då rå.. :-)
//L
De 40 korvar som vi köper för 600 kr räcker ungefär en och en halv månad till våra två hundar. Så de äter VoH för 200 kr/månad var. Det låter ju inte som så mycket men då får de också komplementerande mat i form av köttiga ben, ungefär lika stor del som VoH, så matkostnaden blir nog ungefär den dubbla, dvs 800 kr/månad för våra två hundar.
Det tycker jag är ganska dyrt, men eftersom jag inte anser att torrfoder är riktig mat för hundar kan jag heller inte jämföra med vad det kostar per månad. Att jämföra kostnaden för mat med kostnaden för foder känns irrelevant eftersom det är två olika saker. Det är ju i princip alltid dyrare att köpa saker av hög kvalité än saker av låg, men man får högre valuta för pengarna.
19 Vad kostar han idag per månad i matväg? säger som de andra ca 140kr får du räkna med.
Jag har inte behövt köpa foder än då jag fått 40 st korvar 500g kyckling o 5 lax, och 10 st 1 kg nordic bas men jag har kollat med 3 olika butiker och jag får räkna med ge från 17kr st till 19kr st det beror på hur mycket jag beställer per gång :)
Okej :) Då var det inte så farligt då! Jag har faktiskt inte räknat på det men det ligger nog strax över 100-lappen:)
#18 okej jag får kolla med dem om det är något de kan ha då.. men ska färskfodret alltid vara tinat? i affären ligger de uppe.. bara någon korv men änndå..
putt
grizzly zoo 10st för 180:-sen hade fyrislund hund&katt ännu billigare såg jag på en skylt, vet ej om det var tillfälligt. (uppsala, boländerna)
jag köper direkt ifrån fabriken :) 20kg 250kr norska :)
jag köper mitt i propet i kävlinge. 40 st korvar i en låda blir 800 kr. annars så kostar dom enskilt mellan 19 kr och 22 kr beroende på sort
ingen som kan svara på mitt inlägg #27?
#27 & #33 Vad menar du med om det alltid ska vara tinat? Det är ju ett fryst foder som du tinar innan du ger det.
#34 ja det vet jag men i djuraffären låg det uppe tinat.. hade jag köpt det så hade man ju bara kunnat köpa för någon dag i taget…. vet inte om jag vågar lite på att de håller det fryst om de beställer hem då…
#35 Det låter jättetokigt. Det ska förstås förvaras i frys i butiken.
#34 ja det vet jag men i djuraffären låg det uppe tinat.. hade jag köpt det så hade man ju bara kunnat köpa för någon dag i taget…. vet inte om jag vågar lite på att de håller det fryst om de beställer hem då…
Har precis fått en sån korv men vet inte hur mycket han ska ha. Han är en dvärgtax.
Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast
2-3 % av sin vikt om han är vuxen ? annars 2-3 % av beräknad vuxenvikt.
Okej. Blir svårt att räkna ut för vi vet inte han blir dvärg eller normal. Blir vanlig valpmat så länge så får vi se sen.
Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast