Hundar iFokus

Hundar

Etikett: utfodring-och-foder
Läst 46179 ggr
malinroth
31

Hur mycket äter era hundar?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag är lite nyfiken på hur mycket era hundar äter. Skriv gärna ras på hunden och vilket foder. Jag har främst funderat mycket på hur mycket mat STORA hundar äter egentligen, men det kan vara kul att höra alla storlekar :)

Nelly är en irish softcoated wheaten terrier och hon äter 6dl/dag av fodret PROformance.

Maja2
0

Kelly, en podengomix på 8 kg, äter ca 1 dl per dag, Acana

Maja2
1

Paddy, podenco på 12 kg, äter 3 dl per dag, Acana

jonnson
0

Milo är en Chinese crested/chihuahua/pomeranian-blandning på 5 kg. Han äter nu 2,5 dl per dag av Royal Canine's vuxenfoder för minihundar.

[Ronon-m]
0

Indra, 7 månader, ca 25 kg, Schäfer. 12 dl av fodret Pedigree.

Ozzi, 4 år, ca 11 kg, blandras. 2 st Bravo färskfoder börjare om dagen. :)

[Forest]
0

Donna dvärgpudel 5mån Ej vägt henne men ska väga runt 3.5-4 kg som vuxen. 

Äter:  250g nordic sp+,kycklingkött, eller annat kött per dag. Men kommer få samma som Enja inom snar framtid ;)

Enja dvärgpudel 1.8 mån vikt 4.2 kg.

Äter:  250g nordic sp+, kycklingklubba eller annat kött per dag

monsterblom
0

Tess, 10 år border collie får 1,5 dl olivers torrfoder morgon och 250 gram fodax (färskfoder) på kvällen. Alice, 3 år border collie får äta så mkt hon vill på morgonen. Tar bort det som blir över. På kvällen får hon 350-400 gram fodax.

thilda-
0

Akillez är en best på +40kg, han äter nästan 1l Pro plan om dagen

MartinaLarsson
0

Tuva, 6 år, Bearded Collie, 22 kg, får 6 dl per dag av Brit Care Salmon & Potato.

Saga, 5,5 månad, Bearded Collie, 14,7 kg, får 6 dl per dag av Brit Care Puppy all bread.

Torsten, 5 år, yorkshireterrier, 2,3 kg, får 1 Bravo burgare (färskfoder) per dag.

Maliiin
0

Heffa är en boerboel på 41 kg och hon äter ca 750 gram oxkött och 8 dl torrfoder per dag.

Fanta är en jämthund och äter 300 gram oxkött och 3 dl torrfoder per dag.

Spotifys
0

Spotify är en aussie, ca 27 kilo. Får runt 5 dl av Eukanubas valpfoder varje dagGlad

Katti
0

När jag gav torrfoder så åt mina hundar i 15-20-kilosklassen 2,5-3 dl om dagen. (Då var fodret så bra som det går att få torrfoder, d v s minst 30/20 protein/fett!).

Nu äter de BARF och får ca 300 gram var om dagen! Maten är varierad men alltid rått kött/inälvor och ben!

Cassii
0

Lexie får 1 dl Orijen valpfoder per dag, hon väger 5,5 kg

ahlbergaren
0

Evald (shetland sheepdog) får ca 2 dl/dag uppdelat morgon & kväll samt utspritt under dagen vid träning. Acana Grasslands är märket på fodret

jollycox
0

Vi har fyra softisar, dom två hanarna äter 4 dl var/dag och tjejerna 3 dl var/dag av acana och orijen(50/50), vi håller på att byta till acana.

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

Jespersen
0

Tia, jack russell terrier på 9 år och knappt 6 kg tung, får ca 2 dl torrfoder.

Humla, welsh corgi cardigan på 5 år och ca 14 kg, får runt 4 dl.

Jag ger mina Standardt.

Royalz
0

Dixon (amtaff mix) 2,5år äter 6dl Standart och 350g Fodax.

Inez (powder puff) 12v äter 125g Vom og hundemat valp.

fidojunior
0

Jag brukar inte ge några speciella mått på mina hundars mat. Brukar ta ungeför en näve torrfoder till båda morgon och kväll. De är en dvärgpudel (4 kg) och en blandras (8 kg).

Hälsningar Olivia

Titta gärna in på min blogg

tjiivans
3

Elsa, en Fransk bulldog på nio månader äter 175 gram (2 cups) Royal Canin Hyperallergenic per dag uppdelat på tre portioner, blir ca en rund pizza salads burk per måltid.

Jag måttar upp varje kväll och häller i pizza saladsburkarna så det bara är att hälla det i matskålen när det är dags att äta =)

Väldigt smidigt, särskillt om man skall bort.

tjiivans.blogg.se

spindeohana.blogg.se

[hyperiion]
0

Min pumi Mikksen väger 12,6 kg och han äter 3 dl nordic om dagen uppdelat frukost och middag:)

Loveradio
0

Valle, 7 månader, Boxer. Väger runt 25 kg. Får 12 dl om dagen av märket Magnusson meat & biscuit junior.

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

fettmedkevlar
0

Schäfertik, snart 4 år, väger kring 33kg äter 12dl Eukanuba Large Breed everyday, två gånger om dagen.

Huskytik 8 år, väger kanske 18kg, 6,5 dl om dagen. 0,5 dl på morgonen för att magen inte ska vara helt tom. Resten på kvällen. Även hon äter Eukanuba Large Breed.

Huskytik snart 5 år, väger ungefär 20kg, 5,5 dl om dagen. 0,5 på morgonen och resten på kvällen. Även där Eukanuba Large Breed.

Huskytik snart 5 år, väger ungefär 16kg, 5,5 dl om dagen. 0,5 på morgonen och resten på kvällen. Äter också Eukanuba Large Breed.

bruksschafrar.blogspot.com

Medarbetare på Brukshundraser.ifokus.se

Dosi
0

Yoshi, finsk lapphund på 8 månader och ca 20kg får ca 800g Vom og hundemat om dagen.

LinaK
0

Mina får Orijen.

Sigge, jack russell, 1 år och 10 månader, väger 10 kg - Får 3 dl om dagen

Algot. bichon havanais, 3 år, väger 5,5 kg - Får 2 dl om dagen

// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

NathalieT
3

Pelle, tvåårig lagotto på cirka 18 kg äter 4dl royal canin medium adult varje dag :)

Anibaz
0

Smilla, Aussie på 34 kg (ska ner till 30) får 5 dl/dag

Arach, Tervueren på ca 30 kg får 7 dl/dag

Båda äter Hill's.

Sen beror det lite på, under dem perioder vi jobbar mycket får dem mer, under perioder vi tar det lite lugnare får dem mindre.

amela87
0

Ruby, 1 årig Cavalier King charles spaniel. 
Väger runt 6 kg.
Äter ca 2 dl per dag, torrfoder av märket "James Wellbeloved adult"

JessieS
3

Min Tervueren, på ca 15kg äter runt 0,5 kg klass eller halla färskfoder om dagen uppdelat på två mål. Vi erbjuder henne ofta ett tredje mål mat på ca 0,25kg färskfoder eftersom att hon måste gå upp i vikt. Så ca 0,5-1kg färskfoder beroende på hur mycket hon vill äta. :)

Chanku
0

Shetland sheepdog, äter 500 gram färskfoder (Vom og Hundemat) på fyra dagar :)

Livet med en fluffråtta - www.tokhund.se

Rafflan
0

#7 haha detta gjorde min dag "best på 40+ kg", haha, ett skratt förlänger ju livet ;)

40 kg är ju ingen vikt, en grandis på 65 eller en irlänsk varghund på 75, så ska vi snacka best :D
Eller dem där gigantiska blandraserna på 55-65 kr, asså där har man bestarna :D
Oftats lika snälla som dem är stora ;)

EternalWinter
5

Sheldon, Pomeraninan 15v.
Väger 1,8kg och äter 1dl av Royal Canin Junior varje dag. Glad

It's hard not to be a menace to society
When half the population is happy on their knees..

Medarbetare på Avenged Sevenfold

Emaljoh4
0

Shetland Sheepdog

2 år och 78 dagar.

Vikt: Nästan 6 kg

Äter Carnia. Får en näve morgon och kväll.

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

Misarn
0

Alice, Leonberger 4 månader;  äter Royal Canine - Giant puppy ca 15dl om dagen uppdelat på tre måltider.

[Empisen]
0

Hugo, jack russell

3 år i maj, vikt: 9kg.

Äter Doggy orginal blandat med Magnussons, 50/50. Går över helt till Magnussons om han fungerar bra på det.
Får 3dl om dagen.

**Silas, Amstaff/Dobermann 

**9 veckor, vikt: 6kg.

Äter Doggy junior blandat med Eukanuba Puppy Large, 50/50. 
Var tänkt att jag skulle gå över helt till Eukanuba men han fiser så mycket av det.. Så funderar på att köra på Magnussons till han också.
Han får 3dl om dagen.

sofiek90
0

Tibben på snart 2 år äter ca 100g Eukanuba/dag + 1/4 burk blötmat från doggy. Hon äter maten utan blötmaten, men får den ena ska den andra också ha.

Schäfern på ca 3,5 år äter Eukanubas Schäfermat ca 300g/dag och 1 burk Doggy blötmat. Hon är bortskämd och har lärt sig att äter hon inte får hon blötmat i maten. Då äter hon upp allt. Det gör inget. :)

Tibben väger ca 5 kg och schäfern ca 32-33kg.

MVH

Sofie

chigak
0

Fransk bulldogg 19månader ca 10kg äter 120g/ dag av Ziwi peaks torrfoder.

TjockaBerta
0

Cockerpoo tio år, 9 kg. Äter Orijen knappt 2 dl, uppdelat på två gånger.

>>>Malum domesticum<<<

Chalin3
0

Simba en boxer hanepå lite över ett år. Äter Royal Canin Hypoallergenic ca 1 liter om dagen.

Blir svindyrt med det fodret, en 14kg säck kostar 900:- räcker nästan en månad.

Zvintos
0

Grim (16kg) och Evi (14kg), staffordshire bullterriers, äter ca 1½-2kg Klass färskfoder tillsammans om dagen.

Sixtenblixten
0

Stor Pudel 30 kg kastrerad ca 300g om dagen okastrerad fick han vad han ville! Stor Pudel tik 23 kg 300g Stor Pudel tik 20 kg obegränsat men äter ca 700-800 g Purina PRO plan

Vattnadal
0

Drífa, Skade, Fenja och Bestla, Siberian huskytikar 17-20 kg äter 2,5 dl Troll ekstrem på morgonen och 2,5 dl Troll ekstrem med 1/4-1/2 korv Vom & hundemat nr 33 på kvällen.

Ego, SH hane på 25 kg äter 2,5-3 dl Troll ekstrem på morgonen och 2,5-3 dl Troll ekstrem med lite Vom & hundemat nr 33 på kvällen. Köttmängd beroende på arbete.

Ubbe SH hane på 30 kg äter 3-5 dl Troll ekstrem på morgonen och 3-5 dl Troll ekstrem med lite Vom & hundemat nr 33 på kvällen. Fodermängd beroende på arbete.

Piro kastrerad SH hane på 30 kg och Gjöa SH tik på 20 kg äter 2,5 dl Troll Sport morgon och kväll, lite Vom & hundemat nr 33 på kvällen. Köttmängd beroende på arbete.

Cora, kastrerad huskytik på 20 kg får 2 dl Troll Sport morgon och kväll, ibland smaksatt med en liten klick nr 33.

Vittra, goldentik på 26 kg äter 2,5 dl Troll Sport morgon och kväll. Kan få lite mer och lite nr 33 om hon jobbar hårt.

Vidar, kastrerad alaskan husky på 35-40 kg äter 2,5 dl Precept plus large breed morgon och kväll, ibland smaksatt med en liten klick nr 33. Får även laxolja, metacam och standardts led & brosk.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

SLennartsson
2

Min Chihuahua-hane på 16 månader, väger 2,7 kg, får 2 dl/dag av fodret Royal Canin Dog Mini Sensible. :)

toodiloo
0

Min kastrerade welsh corgitik på snart 9 år äter Precept plus senior, funkar finfint! Hon får 120g om dagen, fördelat på 2 mål.

toodiloo
0

Hon väger knappt 12 kilo :)

Noa-Nisse
0

Klenod 52 kg äter ca 15 dl om dagen av Pedigree.

Medarbetare på Hundar.ifokus

Kitten86
1

Zalo, dvärgpudel på 6 kg, äter ca 1 dl Acana per dag fördelat på två mål.

River, stor shetland sheepdog på ca 14 kg, äter ca 2-2,5 dl Acana per dag fördelat på två mål.

ingann
0

Åskar 4 år Papillon/york/dv.pudel ca 8 kg

Äter 2 msk blötmat på morgonen och ca 1 dl Orijen på eftermiddagen.

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

zoolatri
0

Tinka(släthårig foxterrier) på 8 kg och Seth (dansk-svensk gårdshund) på 7 kg får någonstans mellan 2,5-3 dl om dagen. De äter magnussons meat & bisquit, och godis på promenader och när vi tränar.

Just nu får de äta lite mer då husse råkade köpa lightfoder;) Som tur är köpte han bara en liten påse så det är snart slut.

SitaL
0

Min vita herdehund på 35kg ska äta 1kg vom og hundemat (färskfoder) om dagen. och så får han en del rått kött och ben från slakteriet.

SamanthaJones
0

Prins äter standartd normal och äter cirka 9 dl/1liter om dygnet.

Vänligen

Sofia

Medarbetare på brukshundar

wixie
1

Min flicka som är Bichon frisé, lhasa apso, cotton de tulear och dvärgpudel äter ca 2dl royal canin junior mini. Hon väger 5,3.

moonlights
0

min alaskan husky hane på ungefär 5 månader äter 2 dl Advance morgon och kväll Glad

[Doglovers]
0

Våra taxar på ca 8 kg äter 2 dl Doggy proff/dag. Utom en som får en kaka färsk foder 2 gånger dag. Intressant att läsa den här tråden.

delikatess
0

Milo 2år, blandis mellan dvärgsnauzher, yorkshireterrier & bichon havanis på 6kg får 2 dl/dag, använder Royal Canin och det funkar jättebra. :)

JessieS
0

Jag har en tervueren på 16 kg som äter ca ½kg färskfoder om dagen. Hon är väldigt kräsen så det är därför hon äter och väger så lite. Vill hon ha mer mat så får hon mer. :)

Belimas
1

Tindra är en tibetansk spaniel på 4,8 kg och hon får 110g Vom og hundemat per dag fördelat på 2 mål =)

MissManic79
0

Dipp, 2 år - blandning dalmatin/border collie

Äter ca 6 dl Doggy

MissManic79
0

glömde säga, ca 25 kg

Missel
1

Isländsk Fårhund, 300 g färskfoder/dag.

Golden 600 g färskfoder/dag.

Emaljoh4
0

Min vovve kommer äta c. 120 g färskfoder (Vom og hundmat). Shetland Sheepdog.

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

Zabbio
0

Kiro, belisk vallhund, får ca 3 biffar av Bravo färskfoder. (Plus med vom om jag minns rätt, får kolla innehållet innan jag beställer nästa gång x)  och 2-3 biffar ren ox. Varje biff väger ca 150gr om jag minns rätt, så närmre ett kg/dag.

Ceddie, shabrador-rottis korsning, får 2 biffar och 2 skopor torrfoder/dag. Skopan är en sån där ihopfällbar dryckes kåsa.. kan väl innehålla 1,5dl kanske? Hunden är lite ¨åt det tjocka hållet nu på gamla dar, men lite trivselvikt får hon behålla. På detta håller hon vikten bra, har kanske gått ner nåt hekto möjligtvis. Torrfodret är normal sett Franks Pro Gold

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

pius314
0

boxer 10 månader, ca 35 kg äter 1 kg färskfoder/dag + träningsgodis och minst en knorr/ett öra

• Tillräckligt bra är perfekt! -
Missel
0

#58 Islänningen får Bravo Plus Med vom. Golden får Special Med vom.

Michaela-N
0

Hugo, papillon/yorkshireterrier, får morgon o kväll en näve ICA's premium-foder för vuxna hahaha Glad

NathalieT
0

Pelle har fått sin fodermängd ökad till 6dl dagligen :)

wesdi
0

Mina hundar råfodras (barfas) så de får just nu ca 2,5 - 3 % av sin vikt/dag.

Diesel storpudel väger 26 kg och Wesslan jaktcocker väger 17 kg.

Båda smärta och muskulösa.

När de *fuskbarfades* alltså fick även lite torrfoder sååå var nog totala givan ungefär lika då gissar jag.

Under tävlingssäsong får de självklart mer om de ser ut att behöva mer.

Lena A
http://lenaarvidsson.wordpress

Ixectrona
0

Wikus är en Ca de Bou som väger ~35 kg (har inte vägts sedan han var sju månader, och då låg han på 28 kg), och han får 8-9 dl Magnussons foder varje dag.

DinJejja
0

Alf dvärgpincher på 2 år. Väger 5,5kg. Får 2dl Royal Canin mini sensible om dagen.

Jenniebreen
0

Min amstaff tik på 1år får 500g färskfoder (vom og hundemat) kyckling och inälvor per dag. :)

Mvh jennie, Uppfödning av Dvärgvädur i färgerna Havana, viltblå, vit blåögd och Bourgogne. Även omplacering i mindre skala. www.jenniebreen.dinstudio.se

[Mindless]
0

Texas som är en 1-årig chinese crested på ca 5,5 kg äter 1,5 dl Eukanuba torrfoder om dagen.

[Quickeman]
0

Love, blandras med mestandels Alaskan Husky & Border Collie, men även lite Rottweiler, Dalmatin och Samojed i.

Ca 5 månader gammal, väger ca 13 kg.

Äter ungefär 8 dl Pedigree junior growth & protection om dagen.

Qepta
0

Izor är en Tervueren på 23kg. Han får 2,5 dl Orijen vuxenfoder om daqen. Jsut nu blandar vi ut Orijen med Royal canin som han är van vid.

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

malinroth
0

Min nya lilla stjärna, bedlington terriern Dimma 8kg, äter 3dl Magnussons per dag.

Zebben
0

Min schäfertik 3o kg, 8 år och väldigt aktiv äter 6-7 dl Orijen/dag

indaa
0

hugo, golden retriever på 4 månader och 2 veckor väger ca 16 kg och får 9 dl eukanuba puppy large breed om dagen uppdelat i tre måltider, brukar blanda i två skedar färskfoder också som är bra för magen.. haha va mycket det lät jämfört med vissa andra hundar :o

Michaela-N
3

Uppdatering! Min hund väger 3 kilo och får 2 dl Magnussons Meat and Biscuit Adult per dag.

Godisgalen
0

Min GD-gosse är ca 9 månader och väger ca 58 kg.

Han äter 24 dl/dag av märket canami.

[Star-Di]
0

Lapsk Vallhund, 7 år, 20 kg. Han äter ungefär 4 dl om dagen.

2 dl på morgon och 2 dl på kvällen.

Precept Plus Competition.

indaa
0

hm, min hund får alltså lika mkt mat som en 35kilos ca de bou :O min är 4 mån / 15 kg… undra om jag ger honom för mycket.. ? :/ han bajsar då väldigt stora bajskorvar…

MissManic79
0

Dipp, bc/dalmatin ca 24 kg äter 6 dl

Maliiin
0

#78 Men din hund växer ju med. Å då går det åt lite extra. Å så länge han är bra i hull så skulle jag inte minska mängden :)

Labolina_73
0

jag har en tibetansk spaniel och hon äter ca 2 dl eukanuba torrfoder och en svätt blötmat iblandat /dygn.

måste tyvärr blanda i blött annars äter hon inte alls…..

jag ska prova att ge mej på färskfoder och se vad damen tycker..

//Linda

Labolina_73
0

#1 är inte det lite mot vad som är rekomenderat? såklart är det olika men jag tycke det låter lite..

//Linda

Qepta
0

Glömde tillägga att min Papillon får 90g R/D foder per dag.

Hanen får ca 3-4 dl orijen utblandat med royal canin, han äter väldigt dåligt just nu.

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

jollycox
0

Kan uppdatera nu då vi bytt foder.

Ena tiken(16kg) äter 2 dl Acana adult/dag.(håller på att gå ner lite i vikt)
Andra tiken(13kg) äter 2 dl Acana senior/dag.
Ena hanen(20kg) äter 4 dl Acana adult/dag.
Andra hanen(18kg) äter 4 dl Royal Canin Sensible Medium/dag.

Dom är alla Irish softcoated wheaten terrier.

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

mandyelisabeth
1

Shiro 16veckor, Japansk spets äter färsk fodret KLASS - han äter en liten "korv" om dagen, dvs ungefär två matskedar per gång tre ggr om dagen =)

Mixie
0

Min dv. pincher/chihuahua på 5 1/2 månad - 2,5 kg äter 3 dl royal canin mini junior om dagen uppdelat på 3 mål! Har förstått att det är ganska mycket men han är rätt aktiv i sig och gissar att han gör av med en del… Rådfrågade faktiskt vet. Men hon tyckte jag skulle fortsätta om han inte gick upp för mkt.

//Mickan

wesdi
1

#78 Stora bajskorvar kan tyda på att hund inte tillgodogör sig maten tillräcklig.

Mina hundar som råfodras (BARFas) har små luktfria kluttar. De tillgodogör sig den råa maten .. endast bara det som ska ut som åker ut med avföringen.

//Lena

Lena A
http://lenaarvidsson.wordpress

kodex
2

Tilla - Kooikerhondje, 5,5 år, ca 6 kg - BARF ca 130g om dagen

Flora - Kooikerhondje, 11 veckor, ca 4 kg - BARF ca 250g om dagen

Ixectrona
0

Jag kan faktiskt uppdatera… Wikus väger ~35 kg, och äter 7 dl per dag nu när han har bättre foder.

[Quickeman]
0

Leonberger, 2 år, ca 50 kg. Får 1l Tello High Energy om dagen.

JennyR
1

Betty som är en liten blandras på ca 6 kg äter 1/4 "korv" VoH valp till frukost och 1 dl Robur till middag :) Hon är snart 11 mån.

juliahhl
0

Elliot, Chihuahua på ca, 2,8 kg, äter runt 1 dl av Eukanuba per dag.

SofiaWe
1

Molly 2 år, 5kg, blandras mellan yorkshireterrier och papillon äter ca 3dl magnussons meat & biscuit

Rocky, 4 månader, ca 13kg bullterrier äter ca 8-14dl per dag

Vizzla
0

Våran normalstora Tax Alf ska enligt uträkning ha 3 dl per dag, Acana torrfoder/Nutrams torrfoder. Han äter dock sällan mer än 2, självvalt. Vi ger alltid morgon och kväll 1,5 dl men han äter inte upp allt. Men han får frolic som träningsgodis och det är ju också foder.

"Med rätt träning kan människan bli hundens bästa vän"

Blogg   http://www.echosierra.se/
Instagram @historienomalf

Lilllens
0

Holly 2 årig mops 8,5 kg äter 3 dl Taste Of The Wild per dag.

Nathalie-G
0

Kiro 4,5 årig golden retriever på 42,5 kg äter 600 gram om dagen. Arion Lamm och ris

Praefatio
0

Jascha, snart femårig finsk lapphund, äter drygt 350 gram mat om dagen. Vom og Hundemat nr 33.

Qepta
0

Uppdatering:

Izor (Tervueren som fyller 2 i feb på drygt 21kg) äter 500g VoH nr 25 om dagen.

Lisa (Papillon som fyller 9 i jan på 8,8kg) äter 70g Precepts plus senior.

När hon har gått ner så att hon är normalviktig ska hon också få VoH.

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

Jetaime
0

Zuki, Australian Shepherd 4,5 månad väger ca 9,5kg.

Får 1,5dl precept puppy 2 gånger om dagen.

Sen får hon färskt köttben ca 1 gång i veckan och något naturtugg eller ben varje dag. Samt belöningsgodis.

Misarn
1

Blir att ändra vad jag skrev nu när Alice är 16 månader, vi gick över ganska snart efter jag skrev senaste inlägget till Eukanuba giant breed puppy, är lite olika hur mycket hon äter om dagen men det går alltid åt en 15kilos säck i månaden =)

thilda-
0

akillez väger nu 43 kg och äter 1kg voh mat om dagen :)

evelina1991
0

Wilma på snart 9 månader. Vi ha Iams valpfoder 15kg till henne och hon få 900g 3 gånger om dagen men få mera om vi ska ha en aktiv dag :)

[Bullen300]
0

Snuttan, Tibetansk spaniel/pekingese(tibbenese), väger 6,19 kg får 180 g VoH

Busan,Tibetasnl spaniel/pekingese(tibbenese),väger ungefär 6-7 kg

får 200 g VoH.

Busan är den svarta

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.