Stackars min vovve (äckel varning)
Min hund Tyson ska vara PÅ mig jämt och ständigt.
Jag är gravid och ganska spyfärdig jämt.
Jag och mannen brottades och jag va tvungen att spy. tror ni inte hundfan sticker in nosen. Tycker sååå synd om honom, men va faaaan skulle han med nosen där just då för :S
Min lilla bebis.. fy va jag e hemsk matte även om de inte va meningen.
haha nee fy.. så du spydde han på nosen då? =)
Upps så det kan bli…känner igen det där med att må illa vid graviditeten, avundas dig inte och inte hunden heller *ASG*
Hehe, har nog inte spytt ner Quila någon gång, men däremot spydde jag rakt över kaninen en gång :)
Stackars kanin….kom den ivägen för dig efter en fest eller? ;)
Nej, skulle göra rent buren, och när jag kände doften av kaninpiss så spydde jag rakt över stackarn.
Men han verkade inte lida så mycket ;)
Dock fick han sig en rejäl dusch efteråt, vilket han inte uppskattar.
*ASG* Vilken chock han måste fått…först nått som luktar satan och sedan en blöt dusch på det =D
hahaha spy på kaninen… =)

Jag har spytt på min son
Var oxå när jag var gravid.
Sprang till toa för att kräkas. Efter kommer min Filiph tultande (knappt 1 år) och stoppar ner händerna i toastolen *urk*
Har oxå kräkts på en blivande pojkvänn. Men det är en annan historia
#8 Blivande pojkvän? Antar att han aldrig blev det när du spydde ner honom? ;)

Jo, Benny *asg*
Jasså, var det Benny du spydde ner?
Stackarn ;)

Jupp! Men det blev kärlek ändå ;)
då måste du chramat han me nått annat =D hahaha
killen kissade på hans kompis finskor en gång =D

Ja…med "det där" Äh! skojjar bara
Vad sa de finska kvinnorna då? *S*
haha jaa d gjorde du säkert.. som kompensation för att du spydde på han =D
hahaha neee fin-skor då =P

Aha… skorna 
aaa jo visst som att du inte förstog d, du ville bara göra dig lustig på min bekostnad.. hahahahaha 

Och jag lyckades bestämt 
haha jaa du gjorde ju d din lilla fis.. =P

Är jag en fis är du en fjärt

Hm… börjar det spåra ur nu tro…. IGEN! 
och klockan som bara är sju
hahaha då e du en fisrumpa =)
jaa lite spårar d nog ut… hmm känns inte som om man ska fylla 21 =D hahaha

öh… och hur gam.. ung jag är ska vi inte prata om *L*
eh man e inte äldre än va man gör sig =D

Då är jag just nu 5 år om man ser ovan *S*
hahah ok.. o jag hamnar väl vid den åldern också då =D
Hmmm har jag hamnat på dagis-tråden…vad konstigt
Usch Nicki vad du är äcklig..spy på sin pojkvän på det där viset
i och för sig finns det många gånger jag har haft lust att spy på min…men jag har aldrig gjort det 

Haha! Det där känner jag igen.
Om inte annat så vill man aga dem lite 

Jag spydde på mitt exs skor innan vi blev tillsammans. Så de kan tydligen fastna för en ändå :-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Ja se där! Då är jag inte ensam.
Hade han fula skor? 

haha, nepp men jag var jäkligt full tyvärr.
Audiatur et altera pars

*S*
Samma anledning till att jag spydde på mit ex *viskar*

#32: haha, vad bra, då är jag inte ensam då. hihi
Audiatur et altera pars
hahaha inte bra när man blir för full =P

Jag råkar vara en sån som lider av emetofobi (kräkfobi), det är sjukt jobbigt :P

#35: Gör jag med.
Audiatur et altera pars

*S* Då ska ni vara glada att ni slapp min första graviditet.
Kräktes morgon, middag, kväll i säkert 6 månaders tid.
Firade julafton med en hink i knät det året och kräktes upp nästan allt jag åt.
Och lukter ska vi inte prata om. *ryser*
#37 låter som när mamma gick o bar på mig, hon kräktes upp allt hon åt, fick leva på sparrissoppa, gissa om hon inte äter d idag =D
Syrran, du var hemsk :) Du var som en levande spykvarn *S*

#37 Huvva, låter inte roligt. Jag tror att jag aldrig kommer att våga skaffa barn, haha ^^

Inte så farligt *ljuger*
Tänkt dig att vara bakis ett halvår. Inte värre än så ;)

#41 Haha ;D
Fast jag har aldrig varit bakis, så jag kan nog inte riktigt tänka mig hur det skulle kännas ändå :)
Jag tror att jag adopterar en liten apa som unge istället :D

Maginfluensa då ;)
Åh, små apor är så söta. Kanske lite svårt att få pli på dock

#43 Jag har faktiskt inte haft maginfluensa heller, haha. Inte vad jag minns iaf. :)
Jag tycker att det verkar svårt att få pli på människobarn också, men det kanske bara är för att jag har tittat för mycket på nannyakuten eller vad det heter ;)

Hjälp! De ungarna är ju heltokiga.
Skulle lätt satt ut en annons på blocket om jag hade haft så vilda barn ;)
Vilket flyt du har då *L* Hatar att må illa *ryser*

haha, ja det hade jag nog också gjort ;)
förstår inte vad de har gjort för att få så vilda ungar ^^
Ja jag har också värsta spyfobi :S
Men ibland kan man bara inte hålla de inne.
Och så spyr jag för att jag spyr.
Jag håller mig så länge jag kan.
Är så rädd för att kräkas.
Uscha
Ty det där känner jag igen…det är nästan så att huvudet spricker tillslut för man hulkar för hulkandets skull *urk* Jag behöver bara se nån spy så håller jag på att dö :/
Tänk när mina äldsta var 8 månader och den andra 2 och dom fick magsjukan båda två, yngsta satt i barnstolen och den andra rakt upp och ner och spydde så det stänkte överallt *hua* Gissa vem som sedan spydde på golver när jag skyfflade upp spyorna med sopskyffeln…JAG!!!! Blä det är mitt värsta minne när dom var sjuk samtidigt :/

Lotta det är då man påminner ens kära sambo om att han varit med och tillverkat dem. Då våra barn kräks, då blir han hemma för vård av sjukt barn. Annars får han torka spyor efter mig med när han kommer hem. Klarar bara inte av spyor.
Audiatur et altera pars
Tänkte inte på det…men han var i sthlm och jobbade så han hade väl inte blivit så glad ;)

#48.. och där har vi en av anledningar till att jag är väldigt tveksa mtill att skaffa barn.. jag har sån fruktansvrd spyfobi så jag vet inte om ajg skulle klara av att bo på samma ställe som dom om dom var magsjuka.. blä=( kör ut sambon eller mig själv när han är dålig.. *jätteryyys*

Jag är då emeteofob! Så fort någon mår illa, känns som dom ska spy eller prata om spya blir jag livrädd och börjar gråta.

#51 & 52 Sådär är jag också. När sambon var dålig så greppade jag tag i några kläder, hoppade i ett par skor och sprang hem till mina föräldrar gråtande i bara klänning mitt i natten, mitt i vintern. Börjar ibland hyperventilera när jag själv mår illa eller när någon annan säger att de mår illa. Går ju att fly från andra, men inte sig själv när man mår illa..
emetefobi? heter de det.. jaha då är de det jag har med då.. varje gång jag mår illa sitter jag och skakar och kallsvettas.. och när jag väl spyr så gråter jag massvis och tror att jag ska dö eller kvävas.
När jag är klar sitter jag där och kan sitta i flera timmar tills jag kan röra mig för att jag är livrädd att de ska börja igen.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Hej å hå, det vad värst. Själv har jag inga direkta problem med spya, lite jobbigt när andra spyr såklart om jag måste torka upp men nog går det också.
Spy inte nu, men häromdagen hade jag så ont i magen att jag tillslut spydde och sen direkt satte mig och åt mat. ^^ Så stora problem har jag ;)
Tycker synd om er, spya är ju nästintill oundvikligt att råka ut för. :/
jag blir ledsen när jag spyr och tycker det är otrevligt, men när andra spyr e d väl rätt lugnt så länge jag slipper höra eller se =)
Jo nej det är ju inte särskilt kul spy men det kan vara skönt också, om man har gått och mått illa länge. Oftast går det ju över lite om man får ut en skvätt
*urk* Snacka om att få spykänslor bara man läser vad ni skriver. Jag är en sån som spyr för att jag spyr, finns absolut inget värre en magsjuka när man ligger på toaletten och inte kan ta sig därifrån….dom gångerna önskade jag att mamma stog och höll upp håret och klappade mig tröstande på ryggen ;)

#58… det har mina mamma aldrig gjort.. hon har samma problem som jag, det är min stora starka far som fått stå för den biten.. hmm undrar om det kan var aärftligt på något vis?? Vi är dessutom båda två sånna att vi "peppar peppar" inte har varit magsjuka på evigheter.. jag var det senast för 11 år sedan och mamma har inte varit det under min livstid, från det att jag har minnen då.. hmm spännande…

#59 Jag läste någonstans på nätet att vissa som har emetofobi bygger upp en psykisk spärr så att man inte spyr. Man kan bli magsjuk men blir då bara dålig i magen och så, man spyr inte. Rätt så häftigt att kroppen & hjärnan kan göra så. :)
Jag själv är som du och din mamma. ^^

#60: Jag sdpyr ytterst sällan, ligger hellre och sväljer tills jag håller på och spricker. Mår liksom skit dåligt men unviker att spy. Så kanske har jag någon liiten spärr.
Fy fabian för att kräkas, blir illamående bara av att vi pratar om det. Så jag lämnar nog denna tråd. ;-)
Audiatur et altera pars

Hmm spännande, ja antagligen är det något sånt eller så har vi haft jättetur.. det låter rätt häftigt om det är så.. och jag håller med dig åsa, man mår ju illa av att bara läsa den här tråden.. huh..