Hundar iFokus

Hundar

Etikett: off-topic
Läst 790 ggr
CupcakeGod
0

Alla hundraser, behöver hjälp

Tjenna

Kan någon länka en sida med alla hundraser och bilder på dem?

Tina
2
CupcakeGod
0

Tack så jätte mycket. Men herregud.. Måste kunna namn på alla tils imorgon :(

Amandla
0

Alla? Förvånad

[Murvel]
0

#2. Ojdå, varför det?

De som kom i länken ovan i inlägg 2 är de raser som får lov att registreras i Svenska Kennelklubben. Det är inte alla raser i hela världen.

CupcakeGod
0

#3 #4 Haha kanske inte alla. Jag ska skriva ett prov imorgon. Vi ska kunna namn på olika hundraser och veta vad deras egenskaper är.

[tiffitott]
1

Ett tips kan ju vara i så fall att lära dig dem olika grupperna för hundarna och vad hundarna i dom olika grupperna har använt för, t ex grupp 1 är hundar som har använts/används till vall & vakt. Sen kan man spåna vidare på dom vanligaste raserna i varje grupp.

Maja2
0

Ts, det var fasligt sent att börja plugga inför ett prov, och ni borde väl rimligtvis inte ha prov på något ni inte läst?

Hoppas provet gick bra i alla fall.

CupcakeGod
0

Haha nejnej. "Vi" har gjort den i början av läsåret. Jag missade det och nu håller vi på att kompletera våra uppgifter.

CupcakeGod
0

#7 Man kan säga att jag ligger efter :(

[Forest]
0

9 hoppas det går bra, det är en del o läsa ta kort fakta om varje ras ofta har många samma egenskaper av varje rasgrupp.

Viccan92
0

Jag har själv gjort ett liknande prov så det kommer säkert att gå bra. Är man intresserad så lär man sig snabbt. Lycka till.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast