Hundar iFokus

Hundar

Etikettbeteende
Läst 645 ggr
Ronja06
0

Ensamhetsträning

så var det detta med att lämna hundarna ensamma. Något som fungerar överlag bra. Hundarna sover mestadels och är lugna. Aldrig fått klagomål av grannar osv. MEN… När alla fyra hundarna är under samma tak blir det problem… Ibland. När de hör att bilen rullar in på parkeringen blir de helt skogstokiga! Ser man på filmen så ligger alla hundarna och sover, äldsta hunden börjar lystra för att springa mot dörren. För att sedan yla. Vilket gör att näst äldsta hunden drar med i kör. De två yngre är tysta. Jag vet faktiskt inte vad man ska göra åt problemet. Fick tips om anti-skäll halsband men jag är inte förtjust i det. Testade det på äldsta hunden - och visst funkade det… Om halsbandet var på hunden. Tog man bort det var det samma visa som innan. Detta är väll inte ett jätteproblem. Men det är något jag hade velat få bort. Vill att ni ska observera att äldsta hunden har haft en del separationsproblem som ung. Så det är ju mycket mycket bättre. Tips, idéer? Spelar ingen roll hur länge bilen är borta. Känns som det blivit en ful ovana äldsta hunden lärt sig…

Mvh Emelie Förlägen

Ronja06
1

Kan även tillägga att det handlar om shelties. Aka. "skällties" (har nära till skall)

Mvh Emelie Förlägen

E-l-vira
0

skäller de inte på bilar som åker förbi utan bara på din bil när du kommer hem? skäller de enda tills du öppnar dörren? jag tolkar de som att de helt enkelt blir glada för att du kommer hem, har jag rätt? men det kan ju bli jobbigt, särskilt när de är fyra stycken som drar igång varandra ;) jag skulle prova att helt enkelt stå utanför och inte öppna dörren tills de är helt tysta. för att det ska fungera måste du vara konsekvent, inte slarva en gång för då blir det snarare värre skulle jag tro. och låt det ta tid.

Medarbetare på klickerträning.ifokus