Vilket är bäst ? :)
Ja som alla här vet så kommer jag hämta en valp i januari ! Men jag har lite olika alternativ hur jag ska göra detta.
Jo jag kommer åka dit med min mamma som har varit med sen början av detta.
Men nu är frågan… mamma har funderat på om jag skulle stanna hemma hos henne ca 1-2 veckor innan jag åker hem till min lägenhet?
Vet inte om detta är minus eller plus?? Att mellan landa? Eller är de lika bra att åka direkt hem? De blir ju längre resa då? För jag måste byta till ett tåg.
Sen en sak till: Inte samtidigt kan jag notera! Kanske 2 veckor senare är detta :)
Min pojkvän vill ju träffa mig även när jag har valpen(inte konstigt kanske) men han vill att jag ska komma till honom och sova över osv… för min skola är ju väldigt fri så att säga.
Men jag känner att har jag en valp så vill jag inte åka till olika ställen fram och tillbaka så mycket?? Tänker jag fel? De kan ju vara bra nån gång som en miljöträning då jag måste åka buss osv.
Jag vill ju inte göra allt för mycket även om jag ska miljöträna men kanske inte allt om en gång? Hur tycker ni? När ska man börja åka iväg med sin valp?
Den första veckan tänker jag att jag ska binda mig till valpen och göra den trygg i min omgivning? Tänker jag rätt?
Detta låter rörigt men hoppas ni kan förstå någolunda XD Jag vill verkligen göra rätt!! Hoppas att ni erfarna kan ge mig tips ! :)

Jag hade åkt direkt hem, och spenderat all tid ihop med valpen hemma i en till två veckor, allt hånger på hur valpen utvecklas. Har du en trygg valp så åk till dig ppjkvän, ta med favoritleksaken, sängen ( gärna väska/bur som hunden är van vid) och visa valpen var du finns. Våran hund har alltid följt med oss överallt och han är en trygg hund om han får ha sin väska med sig, så han känner att han kan gå undan. lycka till med valpen :b
Personligen hade jag mellanlandat, men kanske inte stannat så länge. Pojkännen får du bara med valpen, så hänger den efter dig, och tror inte att den skulle ta någon skada av att vara med dig hos din mor. Men att sedan ta med den till dig, för att sedan sova hos pojkvännen, kanske blir lite väl mycket. Men det är ju trots allt du som bestämmer. Lycka till med den lilla valpen.
Om du känner dig trygg med det
så kan du mycket väl vara de första veckorna hos din mor med valpen. När ni kommer hem till dig kan det vara en bra idé att bara hålla er där ett tag, det räcker med pyttekorta utflykter för valpen i den åldern, särskilt tills ni lärt känna varandra ordentligt. Så småningom vet du vad den klarar av.

Håller helt och hållet med #1.
Vad då mellanlanda, det om ngt blir ju extremt omständigt och mer "förvirrande" för en valp, först bo hos din mor, sen hemma hos dig och i samma veva börja åka till din kille.
Näe, åk hem till dig själv, vad spelar det för roll om du får åka tåg? Hellre få det direkt överstökat och ur världen.
Finns dom som gör betydligt omständigare resor med valpar för att få hem dom.
Kör på bara, åk till din kille efter ett tag, det är trots allt Bara en hund - ingen porslin sak som inte klarar av någonting. Behöver faktiskt inte vara svårare än vad man själv gör det till. =)
Medarbetare på: Brukshundraser, http://tavlingshundar.ifokus.se, http://bullhundar.ifokus.se/
Min hemsida: http://nikkishundar.wordpress.com/
Håller helt med #1 och #4!!
Jag skulle ha åkt direkt hem, den stackars valpen blir bara förvirrad om ni åker till din mor först, och sedan skulle jag nog föreslagit att om pojkvännen vill träffa dig kanske han kan sova hos dig och valpen istället för tvärtom? Om det inte går kanske du ska avstå, det beror helt på valpen!
MVH
SchappisenWilton
Håller med #1 och #4. Gör det så enkelt som möjligt för valpen i början.
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com