Piper vid utandning
Hej!
I skrivande stund sitter jag och lyssnar på min hund som ligger och sover bredvid mig. Det började med att jag hörde något visslande/pipande ljud, lät nästan som att han låg och gnydde lite försiktigt…
Men så dubbelkollade jag och han sover verkligen djupt.
Så satte örat närmare hans huvud och hör till min förskräckelse att det liksom visslar/piper från honom när han andas ut!!! Vet att jag hört det förut men inte tänkt på det så…
Är det farligt? VAD kan det vara? Lungorna? Hjärtat? Är det normalt? Har aldrig hört det från min andra hund…
Blir orolig!
Men kan det inte vara något tillfälligt?
Mina hundar kan låta på lite alla möjliga olika vis när dom sover, bland annat något lite pipande ljud emellanåt.
Men är du orolig så ring och rådfråga veterinären imorgon, dom kanske har någon teori eller så om det 
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
#1 Jo, det kanske det är?
Tänkte om det har med sovställningen och göra? Han ligger lite ihoptryckt hahaha. MYCKET ihoptryckt då, han gillar och sova intryckt och ingrävd typ och andra hunden ligger och sover "fint"… Jag vet inte, ska hålla koll på det och se om det bara låter vid vissa tillfällen/ställningar och om det går över.
Det behöver inte alls vara något farligt, det kan vara en förkylning till exempel. Kolla med vetten.