Förstorad prostata, återuppta Rimadyl?
För ett år sedan började min då 9-åriga hunds snopp droppa blod och hos veterinären konstaterades lätt förstorad prostata. Jag fick Rimadyl till honom och efter 1 veckas medicinering blev det bra. Nu har det börjat igen, exak samma symptom, lite blod inga problem med kissande eller bajsande.
Har kvar en veckas dosering av Rimadyl sen förra omgången, funderar på om man ska våga ge honom detta eller måste man bok tid hos vet? Ultraljud, undersökning och recept gick på 2400 och det är en summa jag ogärna lägger ut i "onödan".
Han var på en kontroll för 4 månader sedan, där dom kollade allt, hjärta, lunga, ben etc så frisk för övrigt är han.
Vår äldsta hund fick samma problem och de föreslog kastrering, så det gjorde vi (eftersom det är medicinskt så täcker försäkringen)
Totalt betalade jag 800kr för undersökningen då detta konstaterades och sedan 500kr för själva operationen.
Och problemet är nu löst :)
Du kan alltid ringa och rådfråga veterinären. Min hund har också haft problem med förstorad prostata (dock så är han inte gammal, han var bara 5 år när han fick det) så jag ger Ypozane var 6e månad för att det inte ska komma tillbaka.
Tycker du ska kontakta vetten igen, för det kan vara så att prostatan blivit än mer förstorad och då räcker inte medicinering utan antingen chipkastrering eller kastrering via kirurgisk väg. Det är den enda långsiktiga lösningen för prostataproblem.