Rinnande ögon
Har en border collie valp på 20 veckor som det rinner lite ur ögonen på. Har gjort det en par veckor men han är inge röd eller irriterar i ögonen.
Däremot håller han för fullt på att tappa sina mjölktänder och är rätt så irriterad/känslig i munnen, och ofta när han legat och gnagit på nåt så kan de komma lite vätska ur ögonen…
Så nu funderar jag på om det kan höra ihop, smärta i munnen och rinnande ögon??
Eller ska jag gå till veterinär om det är ögoninflammation??
Hur länge brukar dom hålla på med tandbyte?
Tycker lite synd om min lill kille då han verkar tycka det är jobbigt med tandlossningen och sover en aning mer än vanligt, dock ingen feber och så….
Ingen som vet?? Är ju några som varit in och läst ser jag…..

tyvärr,, hoppas någon kan svara dej..
Jag får väl ringa och rådfråga veterinären imorn och höra vad dom tycker….

jag skulle absolut ringa veterinär oavsett vad du får för svar här..
lika bra att dom kikar på det.
//Linda
Ringde veterinär idag och dom sa att det var jättevanligt att det rann ur ögonen på valpar vid 5 månaders ålder för det va nåt med tårkanalerna och utveckling… Kom inte ihåg exakt varför, men då länge det som rann inte va gult eller grönt var så va det ingen fara. Jag skulle tvätta rent med ljummet vatten eller koksalt lösning så skulle det bli bättre snart!
Himla skönt att höra!!
Och så länge valpen ät och va pigg så va hans ökade sömnbehov nog bara pga av att han växer så fort nu och lite hormoner som spökar då han är i början av könsmognad.
Alltså heller inget att bekymra sig för…. 
Inte lätt lätt att veta då det är första egna valpen?!
Tur det finns många kloka människor som man kan fråga om råd!!