Schampo
Vilket hundschampo tycker ni är bäst? Jag köpte K9 Competition Aloe Vera idag. Någon som provat den, och vad tyckte ni?
Espree schampoo & conditioner in one.
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
Jag har K9 aloe vera båda schampo och balsam. Tycker dom är bra. :) Min hund har tendens att få lite mjäll typ och det försvinner bra med det schampot.
Luktar kanske inte super gott men luktar inte överdrivet mycket överhuvudtaget, vilket jag tycker är bra. :)
Virbacs Epi-Soothe är min favorit. Började använda den då Dimma hade klåda och jag gillar det skarpt och hon kliar inte längre. Bytte dock foder också så hur mycket schampot el maten hjälpte vet jag inte men det kändes som en bra kombination Mina hundar ska ju badas rätt ofta så jag tycker det Örebro viktigt med ett skonsamt schampo. Har aldrig provat k9 så det vet jag ingenting om.
Hexocilschampo har vi :) Eller såpa :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#4 Du visste säkert redan om det, men såpa ska man överhuvudtaget inte använda. Då är vanligt människoschampo bättre.
#5 Såpa är inte farligt att använda, har använt i många många år, utan problem :) Vet många som använder det, i 20-30 år utan problem alls.Varför skulle man inte använda det?
#6 Grönsåpa har ett pH-värde på 9-11. Vilket är på tok för högt, schampo för hund bör ha mellan 5,5-7,5.
Det är mycket bättre för hunden att använda människoschampo än såpa eller diskmedel i pälsen.
#7 Aldrig märkt något på våran hund, och vi använder det bara 1 gång/år. Men som sagt, vet många som haft det i 20-30 år, och deras hundar har haft utmärkta pälsar osv :)
#8 Ja, men det är inte optimalt.
#9 Det borde ju ha märkts om det inte hade varit bra? :)
Jag har testat 2 olika schampo till Lillan men pälsen har blivit sådär, det ena var just för långhårig hund, minns dock ej märket.
Så beror på hunden osv med :)
Vi använder PCL vitamin & silke, både schampo och balsam. Tycker det är bra, luktar gott, finns i stora förpackningar och är utspädningsbar. Vi brukar köpa 2,7liters dunkar, bra när man har flera hundar som badar minst 1 gång i månaden. :)
"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

Här använde så gott som alla hundtrim yes diskmedel, lika så de flesta uppfödare jag känner, deras hundar badas rätt ofta inför utställningar, ingen är konstig i vare sig päls eller hud, men vinner en hel del på utställningar
Jag kör med K9 Aloe Vera och är nöjd. Gillar att den är så mild mot huden och är dryg.
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com