Hundar iFokus

Hundar

Etikettbeteende
Läst 5088 ggr
indaa
7

Känna igen sin mamma?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag fick vi reda på att en hund här i området tydligen är Hugos mamma. Dom köpte den hunden för några månader sen och bor väldigt nära oss.

Hugo har hälsat på henne flera gånger och alltid vart lika glad (han är annars otroligt reserverad) men han blir helt till sig när han ser henne. Första gången han nosade henne i rumpan så röt hon till. Men sen har han fått göra det lite smått.

Nu undrar jag, finns det någon chans, att efter 15 månader, dom känner igen varandra?

Såhär nöjd var han efteråt förresten… ;)

Annette
4

Jag tror absolut djur känner igen sina mammor efter många år.

[Forest]
2

Tror jag helt klart på :) Himmla kul måste jag säga att hans mamma har flyttat så nära er Skrattande

Michaela-N
0

Nej, det tror jag inte.

Ixectrona
7
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det är klart de minns varandra.

Vår första hund Molly slet sig igenom långa, täta folkmassor för att komma till sin uppfödare, som hon kände lukten av på håll.
Wikus blir helt till sig om han hör sin uppfödares röst eller pappas eller syskons gnällande från datorn (och det blir han inte av andra människor eller hundar han hör på datorn).

De känner igen varandra med lukt, syn och hörsel precis som vi - och varför ska vi vara så arroganta att tro att vi är de enda djur som har mer än några månaders minne?

(Syskonåterförening på bilden - tagen av Thilda - och de kände definitivt igen varandra.)

Misarn
0

Vet inte hur det är med föräldrarna, men Alice reagerar alltid lite extra på sin kullbror och blir superglad och ska leka på en helt annan nivå än med andra hundkompisar hon har Glad

[Forest]
1

4 det där känner jag igen visar jag film på youtube där ufd hundar är med och så hör man ufd röst så reagerar Enja glatt huvudet på sne och svansen går. Glad

thilda-
0

Akillez har fått träffa alla i familjen förutom sin mamma ( numera död ) och han har lekt väldigt bra förutom med sin far och den ena brodern :) dom kom verkligen inte överrens :)

Cassii
0

Ingen av mina har känt igen sin mamma, då de träffat de efter 6 månader. Däremot känner Twix igen sin kullsyster Vilda eftersom vi umgåtts ungefär 1 gång per månad/varannan månad. Och de leker som galningar när de ses Flört Min lilla verkar tro att min äldre är hennes mamma, när de varit ifrån varandra så blir hon helt till sig och det ser ut som hon tror det är hennes mamma. (Enligt fler än mig själv)