Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 625 ggr
SaraC
0

Kurs hos Dala Hundservice?

Någon som gått en (eller flera) kurs hos Dala Hundservice AB?

www.dalahundservice.se

Hittade en Hundmöteskurs där som jag funderar på om det skulle vara något för mig och Eros! Han har är ju ofta väldigt osäker på andra hanhundar och kan skälla/göra utfall.

Såhär står det om kursen;

_Har du problem när du coh din hund ska möta andra hundar? På denna kurs tränar vi hundarna att kunna mötas utan att oroa sig/skälla eller göra utfall. En övervägande praktisk kurs men även en del teori om hur vi kan ändra beteenden hos hunden eller hitta lösning som gör det lättare för hunden och dig att möta andra hundar.
_

Kan det passa mig och Eros tro?

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Vattnadal
0

Tycker att de verkar vettiga, med det man kan läsa på deras sida. Hon har utbildning via Anders, och då brukar de vara lugna,m sansade och så, inte en massa korrigeringar, ryck och knyck.

Boka in er, så kan du ju berätta vad du tyckte, och komma med bra tips här till alla sen!

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

SaraC
0

Ja, jag tyckte också instruktörernas erfarenheter verkade bra. Tänkte också som du när jag läste om Hallgren, vill ha instruktörerer med samma metoder jag själv använder.

Har mejlat dem. Men blir nog ingen kurs förrän efter jul. Studielånet räcker inte långt, så det blir nog till att önska sig detta i julklapp.. =)

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Lotta
0

Jag tycker det låter som en toppen idé…synd att du måste vänta så länge…