Hundar iFokus

Hundar

Etikett: övrigt
Läst 724 ggr
Maja
0

Hur kan hon vara så elak? *snyft*

Jaaa, jag tänkte ju bara ha lite kul när vi var ute och gick på en promenad.. Började det hela med att äta lite bajs, sedan rullade jag mig i vattenpölar, hoppade ner i diken, tuggade lite på gräs, jagade fjärilarna, lekte i regnet.. Men så kommer jag hem och så ställer hon mig i duschen!! I DUSCHEN!!

"Så går det när man är äcklig" sa matte.. *suck* Jag som tyckte att bajset jag åt luktade gott.. ^^

Jaha, så nu är man nyduschad och luktar kamomill - ÄCKLIGT!!

*suck* Är era mattar/hussar lika elaka?

// Näääärå - da maan

SaraC
0

Jag rullar mig inte i bajs, men lortar ner mig gör jag! Fast jag har bra päls så det räcker med att mamma torkar mig med en handduk så är jag ren igen. Det är perfekt för då slipper jag bada, som jag också avskyr! Dessutom tycker jag det är jätteskönt när hon torkar, så fort hon tar fram handduken springer jag och lägger mig på rygg och väntar!

Men bada och duscha… Nej, fy! Det är bland det värsta som finns!

/Eros

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

lill-jarven
0

Det är inte ofta jag hittar nåt som luktar tillräckligt gott för att jag ska vilja rulla mig i det.. men så en gång snubblade jag över en hög med rävbajs!! Kunde bara inte låta bli att slänga mig på rygg i härligheten. Konstigt nog blev matte inte alls glad utan ställde mig i en balja och hällde en massa vatten över mig! Sen schampoo också till råga på allt.. hu så fräckt! Här hade jag gått och fixat till mig med finaste parfym och så tvättar hon bort allt! Tur att jag älskar vatten också, annars hade jag nog blivit riktigt riktigt arg.

//Joxa

Malin-A
0

jag är en mycket lydig och duktig hund så jag rullar mig aldrig i sånt ni gör… duktigt va =) mamma tycker jag e sååå duktig =P

/Lucifer

lill-jarven
0

Nej jag sysslar inte heller med sånt.. min dotter måste ha fått det från sin pappa. ;)

/Indra

Nicki
0

Mmmm… jag gillar oxå att rulla mig i äckliga saker.
Och min matte är vrålelak som sätter mig i duschen sen.
Men halllåååå! Det tar ju bort den goda lukten juh!
En gång rullade jag mig på en död groda. Fattar inte varför matte gormade på mig då…

Arras min kompis däremot är töntig. Han bara nosar och går därifrån.

Diva

Maja
0

*suck* Jag har desperat försökt bli av med kamomill-lukten.. Den luktar ju illa!! Dessutom var schampot lila till färgen.. LILA!! Jag är ju svart, svart ska det vara!! Ingen tjejfärg här inte.. *suck*

Mmm.. Jag får väl se om jag kan hitta något annat gott att rulla mig i snart.. Vi ska väl snart ut på promenad igen.. Matte har dessutom fått för sig att gå ut med mig utan koppel.. Jag ska gå bredvid henne hela tiden tills hon säger att det är okej att springa lös en stund……på den där åkern där det finns massa gott bajs!! :P

#5 - Mmm.. Död groda!! Det lät gott, måste ut och leta nu.. Chip!!

Prizma_o_Kristall
0

Hej, det är Frankie som talar:)

Är det bara jag som är konstig här? :P

Jag gillar inte att rulla mig i smuts, jag är väldigt renlig av mig:) lerpölar och andra otrevligheter sätter iaf inte jag mina tassar i:) Jag älskar att duscha, och att lukta blommor är det härligaste jag vet:D Nu har inte taskiga matte tvättat mig på ett tag, så jag luktar väl som ni gör hehe:) Men matte säger att det inte är bra för min päls när jag tvättas för ofta, men det bryr inte jag mig om:)

Kompisen Pyret är ju också en liten pedant, hon håller sig mest i mattes säng. Hennes förra matte hade skämt bort henne säger matte Carro, så det är därför hon "får" ligga i sängenSkrikandes Men jag som är så lydig och vill inget hellre än att vara min matte till lags, jag får minsan inte ligga i sängen! Elakt va??

På tal om att äta konstiga saker… När jag var liten valp provade jag att smaka hundbajs, det var inget gott!

Inte heller fästingar går att äta, provade att tugga sönder en stor fet fästing jag tappat och den började blöda och det smakade inte gott.

Nej, vet ni va. Jag håller mig hellre till frukt och grönsakerSkrattande. Jag är inget matvrak som däremot Pyret är, hon vräker i sig torrfoder så matte har satt henne på speciell diet:) Men jag, jag får mina frukter och grönsaker varje dag så jag är lyckligt lottad:P Och det bästa är att jag får ha dem ifred för Pyran, då hon bara rynkar näsan åt dem;)

Många tassar från Frankie!

elmo
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Snigel slem ska det vara… det är det bästa att rulla sig i. Matte måste se när jag rullar mig annars upptäker hon inte alltid det!

Sen min "bror" Morris är så dum så han duchar hellre än att rulla sig. Matte måste stänga till duchen annars sitter han där och väntar på ett bad hur länge som helst. Hur dum får man bli!

/Ella

(min mor med hundarna på fotot)

Lotta
0

Hihi jag rullar mig i allt…maskar, bajs och en massa annat som matte tycker är göräckligt, hon brukar vråla på mig när jag börjar inta min ställning för rullning och då skriker hon "rullar du så åker du in i badet" ohhh fy för vatten och sånt där illaluktande schampoo…jag hatar vatten, man blir ju så blöt Skrikandes

Hahaha Närååå du luktar som en tjej nu då…KAMOMILL!!! Din matte kan ju inte vara riktigt klok ju Flört

//Skorpan

Maja
0

#9 - Näe, jag vet.. Kamomill.. Vad är det liksom?! :S

Men det är väl okej så länge du tycker att jag luktar bra.. :) Jag gör allt för dig Skorpan!! ;) Hihi..

// Närå - da maaaan

Malin-A
0

Nero hjärta skorpan Nero hjärta skorpan =P

Lotta
0

Du är så mycker man Närååå så jag tror jag dånar…jag fullkomligt älskar rena killar =D

Tixy
0

Men usch, så kan du ju inte hålla på, Nero!
Fast iofs.. harbajs ska man äta, och människobajs ska man rulla sig i. Varför gör inte matte det, det som är så mysigt? Fundersam
Och matte försöker lura in mig i duschen ibland.. Tji fick hon!

//Idelma

Lotta
0

*fnys* Idelma vilken matte du har…du får tala om för henne vart skåpet ska stå. Självklart måste man rulla sig hur ska man annars få parfym när man är hund, för inte får man låna deras…bannade snålisar då får dom väl vänja sig med att vi fixar egen ;)

//Skorpan