Hundar iFokus

Hundar

Etikett: klicker-shaping
Läst 1452 ggr
lsoderberg
0

hur får ja han att tycka de är kul?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

hej jag har en mellan Pudel vid namn olle. vi klickertränar mycket och de går super! förutom en sak, han är så seg o tar de så lugnt. jag vill ju ha lite fart. vissa dagar är han snabb och verkar tycka de är jätte kul o kollar på mig hela tiden. när han är så seg känns de som att han inte tycker de är nå kul. nån som vet hur jag kan få lite fart i han o få de o bli skit kul för honom också? vi har samma problem med agilityn.

Vattnadal
0

Testa att bara klicka för fart, använd lek som belöning, kamplek, springa efter boll od.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

lsoderberg
0

ja har testat att springa o leka med honom när vi tränar, men han stannar o kollar på mig som om ja vore dum i huvudet ;p men kan ju testa med att kasta boll o klicka när han ger energi o kamplek !

[Forest]
0

Hur gammal är han? Jag har med en hund om behöver rätt belöning medans andra är nöjd med alla sorters beöning. Vad är det din hund verkligen gillar, våran gillar kokt älgkött eller nötlever som jag kokat o trokat. Medans den andre tar allt men blir verkligen glad när jag tar fram träningslekaker som olika "pipisar". Jag fick gå privatkurs med Enja just för att jag behövde får mer tips om hur jag skulle få in farten, så där är oxå ett tips jag varmt kan ge :) ta privatkurs eller hjälp av en person som verkligen kan agillity

lsoderberg
0

han är 2år, han är väldigt kräsen när de gäller belöning på mat. men han älskar rå köttfärs, dock vet ja inte om de är så bra därför har han bara fått lite lite, nån som vet om de är farligt med rå köttfärs? för de har ja märkt om de är rå köttfärs så står han neranför o gör alla trick han kan, o då går de fort. men som sagt vågar ja inte riktigt träna med de ifall de är farligt :)

Vattnadal
0

Hundar äter rått kött i naturen, så det är nyttigare än tillverkat godis och mat. Ge mer av det du!

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

lsoderberg
0

okej va bra. :) tack så mycket för tipsen. ska testa ta en liten paus o bara leka o busa, börja om från början :)

[Forest]
0

6 sluta när det går bra har jag alltid fått lära mig, så jag brukar tänka ut ungefär en tid o sen tränar vi avlutar bra och sen är det varva ner som gäller. vad det gäller godis så prova dig fram lite jag kör med kokt kyckling oxå det uppskattas oxå, kanske inte toppar godislistan men om din hund gillar kött o du inte vill hantera rå kött kan man oxå koka lite testa lite hemma innan. att låta hunden vara lite små hungrig har hjälp oxå lite när man har "tristare" godis Flört

[schäfernronja]
0

(har inte läst svaren)

Samma problem hade jag med min hund. Allt jag gjorde var skit tråkigt, hon tittade bara på mig och sniffade på något istället eller om vi var inne bytte hon plats och somnade om. Bad om hjälp här och blev tipsad om att lägga ner träningen och bara köra på kontakt och att försöka busa med henne från och till, att verkligen göra allt för att vinna hennes uppmärksamhet. Ronja var verkligen riktigt tråkig i början, hade absolut inget självförtroende eller så men efter några dagars kontaktövningar började hon släppa loss och idag är hon så busig att hon blir jobbig ibland ;) Träningen går också SÅ mycket bättre efter massor av bus & kontaktövningar.

missemel
0

gör sammarbetsövningar så att du blir värdefull för hunden och lek mycket! :) kasta en boll och belöna när han kommer med den och kasta en annan leksak direkt efter. Ta mycket pauser i träningen och lek mycket :) :) testa olika leksaker. Han har säkert något som är favoriten :)

aloizias
0
Erika89
0

Jag tycker den som var näst till vänster är bäst. :)

[Forest]
0

10. jag har ingen av dessa icklicker tror jag min heter den låter inte så högt o inte heller så vasst, den funkar bra ute som inne. rätt billig är den oxå 23kr har jag förmig jag betala för mina st.

Vizzla
0

Hur ofta tränar du? Vår hund blir så när han blir uttråkad. Ha några dagar/veckors paus och kör igen, när han verkar vara lite rastlös. Då är det full vart i vår Tax och han lär sig på 2 sekunder!

"Med rätt träning kan människan bli hundens bästa vän"

Blogg   http://www.echosierra.se/
Instagram @historienomalf