Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1371 ggr
Nicki
0

Ni som VET!

Nu ska ni inte gissa, för det är jag så duktig på själv *L*

Vad MÅSTE valparna vara innan de säljs.

Malin-A
0

måste? finns d igentligen några måsten om d tex. är oreggade valpar? men jag har egna måsten och d e väl ungefär vad skk också har..  och det är att hunden är minst 8v gammal, vaccinerad, chippad, och har ett vet. intyg som inte är äldre än en vecka..

AnneN
0

Är de reggade i skk så ska dom givetvis ha stamtavla, vara vaccinerade, vet.besiktade max 7 dagar innan leverans, avmaskade, id-märkta antingen i örat eller med chip.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Nicki
0

Nu pratar vi om en oreggad hund. Vilket jag iof inte tror spelar någon roll.

Avmaskning vet jag att man inte måste, detsamma vet jag med vet. bes
Men visst är det OERHÖRT OSERIÖST att inte göra allt som skk rek. även med en oreggad hund.

Tänkte mer så här!
Är det inte lag på att alla hundar måste vara märkta??

Mischa
0

Avmaskning, vaccinering, vet besiktigade och idmärkning.

Sistnämna är lag ja.

≧◔◡◔≦

Malin-A
0

jo id märkning är lag, när jag hämtade Lusse (som är oreggad) så var han 8v o 3 dagar, han va chippad, avmaskad, vaccinerad, och vi fick med ett intyg att han varit hos vetten, sen fick vi med oss massa mat och även lukt ifrån hans mamma, d tycker jag är hyffsat seriöst och så d ska gå till även om hunden är oreggad i skk o saknar stamtavla… vi skrev även kvitto på honom och jag fick med en sån liten bok där man skriver i vaccineringar och allt sånt.. =)

Liss
0

ecko var chippad, avmaskad, vaccinerad första gången och vi fick alla papper på de från vett och allt sånt. sen hade hon dessutom tagit med papper om att få in honom i jordbruket så man bara behövde skicka in de:) och så fick vi skriva på kontrakt för henne såklart. Och så fick vi en biabädd, grisöron och svansar och en filt från nova (mamman) .. de tyckte jag me var väldigt seriöst. de tycker jag är ett måste och specielt att man skriver på kontrakt.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

AnneN
0

Velvet var varken vet.bes, vaccinerad, id-märkt eller avmaskad då jag fick henne men vilkoret för att jag skulle få henne gratis var att jag skulle fixa allt det själv

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

KarolinaNowak
0

Kiwi var chippad, vaccinerad och veterinärbesiktad vi skrev även kontrakt och fick hem registrerings papper till jordbruket, och en film om uppfostran. Avmaskad var hon inte, men det löste vi själva. Jag var ialf mycket nöjd :)

Varma Hälsningar
Karolina - Caballos De Karo

Hennum
0

vår hund vet jag inte om hon är idmärkt faktist. det är hon säkert. vi är hennes 4 ägare och vi fick henne gratis. men vi har papper på henne och hon var vaccinerad o grejer. avmaskad vet jag inget om men det ordnade vi själva med.

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Lotta
0

Skorpan var varken det ena eller andra…så det första var att åka till vetten och fixa det själv. Märkning av hunden är det lag på nu, och jag tycker att även om det är oreggade hundar så ska dom fixa allt innan dom säljs…annars är det inte seriöst..

Nicki
0

Kollade med ansvariga på blocket förut.
Och för dem var det helt ok och inte alls oseriöst att lägga ut annons på en valp som BARA vad avmaskad.

På tal om annonser och blocket Gråter
Har satt ut en annons på Diva.
Usch! Vill inte detta egentligen. Är så himmla rädd att någon ska vara dum mot henne.
Men det går inte att ha henne hemma om hon kissar o bajsar inne.
Syrran vill att jag hämtar hem henne snarast..

SaraC
0

Hur gammal är Diva, Nicki?

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Nicki
0

Hon blir 3 i oktober

Malin-A
0

nee va synd, gick d inte hos "sillen"??

SaraC
0

Okej, då har hon ju lång tid kvar! Hoppas någon vänlig själ vill ta henne, en pigg pensionär eller så vore väl toppen. Vi hade en gråhund/pointer som var totalt knäpp. När min lillasyster föddes var mamma o pappa tvungna att omplacera honom eftersom han bl.a. rev på folk när han blev rädd. Trodde aldrig någon skulle vilja ha honom, men ett pensionärspar tog honom tillslut och han fick det toppenbra där! Så det är aldrig omöjligt =) Hoppas det ordnar sig!

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Lotta
0

Nej Nicki vad tråkigt…måtte du hitta ett bra hem till henne. Nu tycker jag verkligen synd om dig, och Sillen också…hon var ju jättesnäll som försökte…

Malin-A
0

hoppas du hittar nått bra hem till henne,..

Nicki
0

Har fått en del svar.
Men jag vill inte, vill inte, vill inte!

Ska försöka att ge henne massa mer tid och kärlek, och hoppas, hoppas, HOPPAS att hon sköter sig

Lotta
0

Du är otroligt uthållig…och jag beundrar dig. Måste kännas jätte tungt…måtte hon skärpa sig. Jag håller tummarna på att sötisen skärper sig =)

Malin-A
0

jag håller också tummarna för att hon sköter sig… hon e ju såå söt =)

gejsa
0

Gud vad söt hon var. Vilka ögon. Vad synd att det inte gick.

lill-jarven
0

Tråkigt med Diva :(

Jag har fött upp en blandraskull. Vid leverans var dom vacc, avmaskade, vet.bes, dolda felförsäkrade i 3år, chipmärkta och reggade i Blandis. Jag skickade även med 3kg valpfoder och en filt med lukt från mamma & syskon. Vi skrev kontrakt och alla mina valpköpare tyckte att det var superbra att allt var så seriöst. :)

Att märka sin hund är det lag på men jag vill även poängtera att att alla valpar har mask och därför ska de avmaskas 4ggr innan de hamnar hos sina nya ägare. Första gången redan när dom är knappt 2v och sen då varannan vecka fram till leverans. :)

Nicki
0

Igår gav jag verkligen Diva all min tid. Kelade och busade med henne hela dan.
Och på kvällen låg vi och sov ihop i soffan, och vi hade det jättemysigt.
När det sedan var läggdags på kvällen så tänkte jag att hon skulle få sova i 6-åringens säng på övervåningen.

Trodde att jag var smart i och med att det där uppe inte finns några kisslukter.
(även om jag skurat 100ggr i matsalen så kan det ju finnas spår som hon känner)

Men när jag kvart i 8 i morses gick in i sonens rum, så nog f*n hade hon kissat på hans matta Ledsen

Varför gör hon så här
Igår gav jag henne allt en hund kan tänkas vilja ha. Men ändå gör hon så. Så inte kan det väl vara att hon behöver mer av oss.
Blir så ledsen….

Lotta
0

Jag tror att du har gjort allt du kunnat, så anklaga inte dig själv. Jag tycker att det låter jättekonstigt om det skulle vara en protest eftersom hon gör det så ofta…hoppas du kommer på en lösning som är bra för er båda…

Prizma_o_Kristall
0

När vi hämtade Frankie var han vaccinerad, avmaskad, chipmärkt, veterinärbesiktigad, ögonlyst.

Han fick med sig

* 3 kg ANF valpfoder

* Några leksaker

* Koppel + valphalsband

* Veterinärintyg

* Häfte om rasen shetland sheepdog

* Allmänna tips om hundskötsel, inriktat på just rasen sheltie:)

Pyret är Vaccinerad, chipmärkt, veterinärbesiktigad samt ögonlyst som valp. (hon är 6,5 år, en omplaceringshund)

Hon fick med sig

* Hills torrfoder

* Koppel

* Halsband

* Boken med stamtavla, veterinärintyg, utställningsresultat (valp) och lite andra papper:)

Kramar//Carro