flexikoppel
Hejsan!
Ni som har flexikoppel, hur långt är det?
Jag har precis beställt ett via internet. Jag har ett här hemma på 5 meter men det känns så himla kort! Vanligtvis så använder jag faktiskt inte flexi utan använder ett vanligt rundsytt läderkoppel. Men ibland är det faktiskt mycket praktiskt med ett flexi. När vi är ute i sommarstugan på sommrarna så får hon gå lös nästan alltid men när vi går på strandpromenaden så har vi flexi och om vi är inne i skogen och går på krokiga stigar så är det bra med ett flexikoppel.
Lite mer frihet utan att vara helt lös.
Jag har beställt ett som är 10 meter, ville ha 12 meter men hittade inte så långt någonstans faktiskt! Jag antar att 7 och 8 meter är vanligast.
Medarbetare på Hundar.ifokus
Är också sugen på flexi :). Att ha ute i skogen där hundar inte får vara lösa. Att hunden får den där lilla friheten istället för att gå precis bredvid en liksom. Men nu är det vinter och min kines är inte förtjust i det vita landskapet så blir till sommaren att köpa flexi :)
Jag har också bara 5 meter..
Jag skulle också vilja ha ett längre.. Var hittade du det på 10 meter? 
#1 Ja det kan inte vara skönt för en liten nakis med kall våt snö!! :) precis så jag tänker!
#2, Jag hittade det på zooplus.se giant flexi 50 kg. min hund väger ju precis lite över 50 kg.
Så det är väl för stora hundar. Med en bred lina istället för rund. Men du har kanske också stor hund? Nä jag håller med dig, 5 meter känns klent :P
Jag köpte här om veckan ett flexikoppel (10 m på granngården) men jag upplevde det som att det drog emot för mycket så att hunden fick dra sig framåt och därmed lärde sig att dra i koppel. Det kändes som det skulle få den effekten på sikt i alla fall. Jag har slutat använda kopplet därför och nu känns det som jag slängde 300 kr i sjön. :/
#4 Min lilla Mixa väger bara 22..
Men det funkar inte på mindre hundar då? Hon är ju väldigt stark för sin storlek 
jag hade ett 8 m men snuttan lyckades ta sönder den trots att hon är en hund på 6,19 kg…. nu får hon gå i ett på 5 m samma gäller busan
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Här är en som har det flexikopplet. en hund som väger 22 kg är det säkert inga problem med :) Jag tror inte det är samma som på granngården, detta kostade 500-lappen… Jag har aldrig sett att granngården har 10 meters, säker på att det inte var 8?
i denna videon ser det inte ut som att det drar i hunden iallafall =)
Jag blev osäker och gick och kollade, och visst var det 8 meter. Sorry! Jag tog den för max 50 kg då hon väger 22 och är en stark hund, så jag tänkte att det är bättre att vara säker än att hon ska kunna ha sönder det. Det känns som det var i tyngsta laget för henne. Hoppas ditt kommer fungera bättre. :)
Har ett flexi som är 5 meter, köpte det på Jula för 50 spänn. Men skulle också vilja ha ett längre, smidigt när man går på ställen som är olämpliga att ha hunden lös på men att man vill ge hunden mer frihet.
#4 På tal om snön.. vi har fått 30cm mer snö idag och lillen drunknade i snön, man såg bara huvudet! Tur att jag hittade en plogad del :(. Nu ska jag sluta snacka sånt i denna tråd ;).
Vi har två, ett som är 8 meter och ett som bara är 5. Tycker nästan det som är 5 är för litet. Vi köpte i alla fall våra på Ullared :)Jag tror de hade något också som var längre än 10 meter, men det var då för tyngre hundar och därför kollade vi inte vidare på det
Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns
#12, jag var på Ullared i förra veckan och letade efter långt flexikoppel med det längsta de hade var 7 meter… :( kanske de har fått in efter att jag varit där.
Vårat är 7 m och precis som du använder vi det i skogen m.m eller nu när det är snö =) Väldigt praktistk om man har en hund som lyssnar vilket jag tycker den ska göra om man har flexi =)
_All animals deserve a home, a family that cares, and a life to live.
_
8m avsett för 50kg hund, våran hund väger 22kg.
Har ett som är för hund upp till 50 kg, tror det är 8 meter? köpt på granngården. Hunden väger ca 40 kg. Använder också i skogen :)
Mvh Emilia (Vallmos Hamtrar på facebook) Hemsida: vallmo.weebly.com
Medarbetare på Rexkanin.ifokus, SHF´s forum: forum.hamsterforeningen.se