Hundar iFokus

Hundar

Etikettbeteende
Läst 509 ggr
Nicki
0

Min lilla Diva *ledsen*

Usch! Sitter här med en klump i halsen och tårar i ögonen.

Jag vet inte vad jag ska göra med Diva.
Jag vill verkligen inte lämna bort henne. Jag tycker ju så mycket om den där lilla krabaten.
Men samtidigt så vill jag inte ha en hund som kissar inne. Jag blir arg och irriterad då det händer och känner mig som en värdelös matte.
Kanske trivs hon ändå bättre hos någon annan.

Önskar att jag VISSTE vad hennes beteende beror på.
Om jag till 100 visste att det var för att hon helt enkelt inte trivs hos oss, så skulle det nog vara lättare att lämna bort henne.
För i det läget så kan jag ju inte vara egoistisk.

Men nu vet jag ju inte.
Som jag skrev i en annan tråd: när jag tog hem henne från "Sillen" i fredags så gav jag henne all min tid. Vi kelade och gosade hela dan, och på natten fick hon sova i min sons säng, vilket hon aldrig får annars.
Var ute med hundarna sent på kvällen, och kvart i 8 på morgonen gick jag in till Diva.
Då hade hon redan kissat på min sons matta. Varför…

Har hittat en tjej som efter mailkontakt verkar vara perfekt för Diva.
Och hon vill gärna ha henne trots denna "mörka sida"
Hon bor på landet, har tidigare haft Tax, och har nu en jack russel, hästar och katter.
Och så som hon jobbar så behöver Diva bara vara ensam (med den andra hunden o katterna) 3 timmar på vardagarna.

Hon låter verkligen jättebra, men det gör så ont i mig bara att tänka på att lämna Diva.
Föärst o främst för att jag kommer sakna henne, men sen så är jag oxå så himmla rädd att hon inte får det bra. Tänk om det är en sån där person som gapar och skriker på hundarna, slår dem i uppfostringssyfte, lämnar dem i varma bilar…
Vet att jag är löjlig. Men kan ändå inte släppa tanken riktigt.
Saker och ting är ju inte alltid som de verkar på ytan.

Önskar att jag bara kunde trolla bort detta problem Gråter

Prizma_o_Kristall
0

Har hon gjort så sedan hon var valp, eller har det kommit fram på senare dagar?Det är inte så att hon han någon sjukdom som gör att hon inte kan hålla sig så bra? Har du kontaktat veterinär?

Hur gick det hos den som hade henne ett tag nu? Kissade hon inne där också?

Hoppas verkligen det löser sig för er, och särskilt för Diva.

Kom på att det även finns hundpsykologer, som nästan "trollar" bort problemen! Om det inte är någon sjukdom så kanske det skulle vara en idé? Har sett hundpsykologer jobba på TV, visserligen var det ett engelskt/amerikanskt program men tror det även hundpsykologer finns i Sverige.

Lycka till! *håller tummarna*

Kramar//Carro

Nicki
0

Har varit både hos vetrinär och pratat med en hundpsykolog.
Hon är fysiskt frisk, och jag och hundpsykologen hittade inget riktigt mönster i hennes beteende, så om det verkligen är protest kissande är svårt att säga.
Och ibland bajsar hon oxå inne, vilket hundpsykologen sade inte var någon typiskt protest
Så jag är ett stort frågetecken.
Kan varken säga bu el bä, för mina teorier går inte ihop.

Prizma_o_Kristall
0

#2 Vad jobbigt att inte hitta något fel Ledsen

Hoppas iaf det löser sig!

Kramar//Carro

Faxlin
0

Usch jag förstår att du är ledsen och känner dig klyven. Men kanske är det så att det bästa vore att få komma till den här tjejen du har kontakt med. Du kan ju skriva kontrakt på att hon inte får säljas vidare och se till att hålla kontakten.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

lena1
0

Känner med dig ….jättejobbigt ju, tröstekramar från mig

TinaH
0

din lilla bäbis…gumman då….

Jag vet att du gör det som är bäst för dig och din "bäbbe".
kan hålla med snorisen Åsa om att sätta ut henne på foder med avtal, som hon skrev, kan vara en lösning..

Lycka till, du vet vad som är bäst för henne! =)

Kram

Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~

Malin-A
0

ush va jobbigt för dig och förstår att tankarna kommer upp om att människan du pratat med, men så tror iaf inte jag att det är.. tror säkert d kan bli jätte bra där, säger som Åsa, skriv kontrakt om att hon inte får säljas vidare.. kram till dig.

Lotta
0

Jag tycker som Åsa då har du lite kontroll vad som händer henne…sedan kan du ju säga att du gärna vill komma och hälsa på henne, då ser du ju om hon mår bra. Men jag förstår dig det är alltid svårt att skiljas från dom även om dom gör som Diva.

Kramisar till dig och Diva.

Nicki
0

I annonsen skrev jag " fodervärd (för senare köp)
Skrev oxå att det ska vara i Skaraborg, så att jag har nära till henne.

Lotta
0

Det är ju en bra lösning för er båda…hoppas att nån nappar nu då. Kan ju inte vara många som kan motstå henne, hon är ju så söt =)