Hundar iFokus

Hundar

Etikettbeteende
Läst 518 ggr
[Tess86]
3

Knäpp surpuppa

Skade och Tyri kom nyss in från trädgården. Skade gick och la sig i kökssoffan och jag gick in i vardagsrummet. Tyri följde med mig och satte sig i soffan.

Så hör jag Skade ligga och muttra i köket. Hon låter som Marge i The Simpsons. Efter en stund börjar hon gnälla också och ge ifrån sig ljusa skall.

Jag tittar på henne (jag ser henne från vardagsrumssoffan) och hon tittar på mig. "Vad är det, Skade?" Hon tittar bara. "Men kom då?"

Skade reser på sig och kommer lunkandes, lägger sig i soffan på andra sidan om mig och somnar på en gång. Alldeles nöjd med livet.

Ibland är hon bra knäpp den där hunden!

[Zlarviig]
1

Haha! Hundar är ju så underbara. Glad

Ungefär så gjorde Mixa igår. Hon stog framför mig och gnällde när jag satt med datorn i knät. Jag frågade om hon ville gå ut, men det ville hon inte. Så frågade jag om hon ville ha mat, men det ville hon inte heller. När hon hade stått och gnällt i ungefär en halvtimme så ställde jag ifrån mig datorn och sa "Vad är det Mixa?" Då lade hon upp ena tassen i mitt knä och tittade på mig med sina ledsna ögon. "Varsegod" sa jag och då blev hon superglad och hoppade upp i mitt knä, lade sig med ansiktet mot min mage och somnade..

Hon är ju inte liten direkt, så jag var tvungen att lägga datorn på henne. Men det struntade hon i, bara hon fick ligga i mitt knä..

Hon gjorde likadant en gång förut när hon ville ha en bränd kaka..

[Tess86]
0

Haha, sådär brukar Skade ligga också, under datorn i mitt knä. Fast efter ett tag när jag känner på hennes päls är hon jättevarm där datorn har stått.

Det var så roligt med Skade för det var som om hon trodde att hon var tvungen att ligga i köket, men det var ju hon själv som hade gått dit.

[Forest]
0

hahah Glad vad gör man inte för vara med sin älskade matte/husse Flört