Ibland så önska jag...
Ibland så önska jag att jag inte hade någon långhårig eller svart hund… Och speciellt inte den kombinationen.. En kväll som denna till exempel..
Vi gick som vanligt ut sista kvällsrundan. Vi var extra snabba ut för första snön kom nu ikväll! Åh så roligt! Vi gick ut och hundarna var jätte glada och det pirrade i hela kroppen på dom. De var så underbart och kul att se!
Vi fortsatte promenaden och jag släppte dom så att dom kunde få gå lite själva i den första snön. Tyra drog sina segervarv och Ayla gick och luktade i snön likt Ferdinand då hon är i löp.
Tyra började lugna ner sig och Ayla går bort en bit för att göra nummer 2. Skönt tänkte jag, nu är de bara Tyra kvar sen kan vi gå in. Det var ju rätt kallt också. Jag vänder min uppmärksamhet till Tyra och nästa gång jag tittar på Ayla är hon i full gång med att dra rumpan i snön. Suck tänkte jag, har de fastnat avföring i pälsen nu.. Vad jobbigt..
Och ack ja.. Nog hade det fastnat ett och annat i pälsen… men även i tikskyddet..!!!!
ÅÅÅÅH! Hur dum är man när man glömmer ta av tikskyddet!? Hade inte sett det på hela vägen, tack vare att skyddet är svart och inte syns i hennes långa svarta päls. De var bara att dra av tikskyddet utomhus som numera hade fungerat som en blöja. Och en redig laddning var det dessutom.. Även genomblöt sen tidigare kissningar..
Så nu har denna lördagsnatt tillbringats med att tvätta rent både rumpa och skydd.. Inte vad jag hade tänkt mig..
Menmen.. Renare rumpa har hon nog aldrig haft!
Och jag kommer nog inte glömma att ta av tikskyddet igen innan vi går ut.. Iaf inte detta löpet!
Mvh Jenna
Hahahahahaha - mysigt.
Sorry för dagens skratt, men har varit med om ett antal kissningar med tikskydd trötta morgnar (har bara nattetid)
så jag vet hur lätt man kan glömma.

Det händer aldrig mina killar ;-) Kan tänka mig hur du kände det när du såg tikskyddet. Inte kul på kvällen när man just ska gå och lägga sig.
>>>Malum domesticum<<<
#1 Hahaha, glad att jag kunde roa någon!
Jag kan skratta åt det nu i efterhand, men oj vad jag inte var på humör igår! x)
Dessa trötta morgnar och nätter! Tänker skaffa ett rosa tikskydd alltså..!
#2 Du ska vara glad för det, hade varit skönt med två hanar ibland istället
Hehe det var ingen vacker syn kan jag säga.. Pressades ut från båda sidorna och ut en bit vid svanshålet. Packat som bara den blev det, haha! 
#3 Suck alltså! Lös i magen är nog de värsta som finns när man har hundar med långhåriga rumpor 
Mvh Jenna
Hahahaha tack för skrattet
Medarbetare på Chinese crested ifokus.

#4 Stackars Ayla också. Kan inte känts så skönt för henne heller.
>>>Malum domesticum<<<
Gjort detsamma fast med kompisens hund :P Mina hundar är ljusa så dom har aldrig råkat ut för det, tack och lov ;)
#5 Hahaha de bjöd jag så gärna på! 
#6 Joo faktiskt.. Hon skämdes lite, och sen gick drog matte diverse svärord, det gjorde det nog inte bättre.. ;(
#7 Skönt att jag inte är ensam iaf!! Haha ska du vara glad för ;)
Mvh Jenna
Haha det där har hänt mig med, flera gånger! Fast hon har "bara" råkat kissa i den. Dom flesta fallen har varit tidigt på morgonen när jag inte riktigt vaknat ännu, men det gör man när man märker att tikskyddet är på och hunden utrettar sina ärenden. 
*skratt* Det där hade säkert kunna hänt mig om jag använde tikskydd på min när hon löper, framför allt om det hade varit en tidig morgon eller en väldigt sen kväll 
#9 Haha då är det vanligare än jag trodde! Och nog vaknar man ordentligt när man tänker efter och kommer på att tikskyddet är på..!
#10 Haha om du någon gång funderar på att använda skydd så föreslår jag någon färg som avskiljer sig från pälsen ;) Jag funderar starkt på att sy en chockrosa till nästa löp!
Mvh Jenna