Hej
För ett par månader sen lånade min mamma ut vår hund till hennes ex's dotter, då hon längre inte kunde ta hand om hnm ordentligt och hon behövde laga sig själv så att säga, Nu mår hon toppen och vill ha tillbaka sin hund, hon står som ägare och allting, men hennes ex's dotter vägrar släppa ifrån sig hunden, men min mamma har väl rätten att hämta hem hennes hund igen? Då hon bara lånade bort hnm en viss tid..
Står hon på din mamma så ja då kan hon det!
_All animals deserve a home, a family that cares, and a life to live.
_
Åh, vad härligt, gäller det ju också att hon som har vår hund släpper honom också.. Inget vidare kul sånt här
Nej, man kan bara hämta hem sin hund med polisens hjälp, o för att få den hjälpen måste vissa kriterier vara uppfyllda. Vem som står som reg ägare på JBV/SKK har inget med saken att göra. Att hämta hunden klassas som egenmäktigt förfarande eller stöld.
Vilken rätt man har är beroende på hur länge hunden varit utlånad o vem som stått för alla hundens kostnader under tiden, mat, försäkring, veterinärvård etc…
Bäst är att kontakta SKKs juridiska för hjälp, under förutsättning att man är medlem.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
Det kan bli knepigt, försök få tag på någon som kan sådant här, det är ett visst antal månader som gäller för att hunden skall få behållas hos den som tagit hand om den. Ev. kan det gå att få dem att ge tillbaka hunden genom ersättning för tiden de tagit hand om den.
Nästan det jag tänkte, Nu är hon dock fast besluten på att få hem sin hund igen, så försöker hjälpa henne lite, Hon ska kontakta polis redan imorgon, och tyvärr vet jag inte om hon är medlem i skk.
Jag är dock säker på att hon itne kommer få honom tillbaka, men det vet man ju aldrig, han har som sagt bott där ett bra tag, och han mår ju ganska bra, det vet jag. Hon vill ju gärna ha sista tiden med honom, då han är rätt gammal nu, 13 år.
# 5
Om hunden är så gammal så kanske hon skall se till hundens bästa o inte sitt eget?
Jo det tycker jag också, han trivs ju där han är nu. Men hon är fast besluten på att få hem honom, och envis är hon. Det räcker nämligen inte och bara hälsa på då och då. Jag ska försöka diskutera lite mer med henne.
# 7
Hoppas du lyckas, låt henne gärna läsa denna tråd.
mvh