Bör vi be veterinär kolla på detta?
Vår hanhund kastrerades för drygt 6 veckor sen och allt läkte fint och problemfritt. Idag la jag dock märke till att han slickade sig väldigt mycket på snoppen (trodde jag) och såg när jag kollade att ärret ser lite svullet ut och det ser ut som ett litet sår. Är det "lugnt" eller bör veterinär kolla?
Personligen skulle jag avvakta. Men blir det inte bättre om ett par dagar eller värre inom kort tid så skulle jag kontakta veterinären.
Precis så jag resonerade också men tänkte det kunde vara bra att höra med fler.
Jag skulle ringa veterinären till veckan och höra. Slicksår kan bli infekterade och riktigt tråkiga om man har otur och det brukar gå snabbt, och i och med att det snart är jul och massor med röda dagar skulle jag hellre vara ute i tid än behöva söka mitt upp i värsta julstöket 
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
På med tratt tvätta det rent och försök hålla det torrt, kontakta vetrinären i veckan o se vad dom säger.
Japp vi har trattat honom och avvaktar ett par dagar. Blir det inte bättre eller om det blir sämre i slutet av nästa vecka så ringer jag då.
Nu ser jag inte riktigt var det sitter. Men kan det vara ett stygn som sitter och irriterar???
Det är precis framför pungen där dom la kastrationssnittet. Har kollat efter ev stygn som blivit kvar och för ett par dagar sen var det en liten snutt jag tog bort men det är inte där det är irriterat och blivit ett litet sår.
Kontakta dom som utförde operationen och be dom kika på det. Tror inte det kommer kosta något men hör för säkerhets skull. Det verkar vara rätt irriterande och håller din hund på att slicka och irritera såret kan det bli värre.
Det la sig snabbt och ser nu fint ut! :)
9 skönt :)
Vad fint