Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1166 ggr
LillPom
0

Importera hund Ryssland?

Hej alla !

Jo jag har ju börjat kolla in kennlar som jag ska eventuellt importera ifrån i framtiden.

Men bra att blörja tidigt och se vad de är jag ska kolla efter. Men min uppföddare rekomenderade att kolla kennlar runt våran kontinent. Just med tanke på att de finns mång mer fall av BSD i USA linjer och sen att de är mer … ulliga typ än pälsiga.

Hittade en riktigt bra kennel i ryssland jag skulle eventuellt kunna tänka mig importera en hane ifrån isf.

Men vilka kostnader till kommer ifrån just rysslannd? Jag har noll koll där :P Men någon här har säkert koll :)

Tack i förväg! Detta är bara en intresse sak! De är inget som kommer hända på de närmsta 2 åren :P

Michaela-N
7

Tänk inte så långt. Var nöjd med din kommande valp och ta upp frågan senare när det blir eventuellt.

[Forest]
3

Tycker man ska drömma o planera, jag skulle någ höra med något som tagit hem hund från det landet man är ute efter :) Man kan oxå se vad jbv säger vilka regler som finns för just det landet, det är faktist inte så himmla dyrt men krävs en del planering. Det som kostar är väl mer flyg men funkar väl åka tåg o bil till ryssland med Flört

Michaela-N
6

Det är lätt hänt att det går överstyr, man blir för uppslukad av sina planer och glömmer bort den kommande valpen. Ägna all din uppmärksamhet åt den lille valpen i början, och fundera sedan på om du är intresserad av en till hund, och i så fall import eller ej. Ta ett steg i sänder är mitt tips. Fundera över ett framtida hundköp efter att du fått din valp. Det är den du ska ha fokus på nu.

Drömmar och planer är bra, men man ska inte tänka för långt fram i tiden tycker jag, det blir så lätt fel.

LillPom
1

De är mer i tänker på de nu när jag försöker avleda min tanke om valpen :P För tiden går just nu för lååååånnnngsamt XD Försöker hitta på nått att tänka på

Michaela-N
0

#4 Kan förstå det mycket väl. Men det är inte långt kvar, håll ut! :)