specifik immunterapi
Jag har drömt om att ha hund enda sedan jag var liten, men min hundallergi har alltid kommit i vägen.
Jag har letat efter botemedel/lindring av allergin och kommit fram till att specifik immunterapi nog är den bästa behandlingen, även fast den inte garanterat funkar.
Men jag kommer inte att genomgå terapin utan att åtminstone ha hört hur det gått från någon som genomgått den och sedan skaffat hund!
Dock hittar jag inget på google..
Finns det någon här som har eller vet någon som genomgått den och lyckats skaffa hund?
#1 ingen aning vad immunterapi är men drimot har min systerdotter gått i från att inte ens se en hund utan att ha svullnat upp i hela ansiktet till att faktiskt sitta och gosa med mina hundar , Hon får impotens sprutor "tror det hette så " Hon är galet allergisk mot alla pälsdjur så på henne har det funkat toppen
jag vet inte heller vad det är, men du ha inte allergi piller?! Ingen aning vad dem heller heter men vet att resten av min familj ha blåa piller som dem käka när vi kommer med vår hund o de funka kanon! Kanske beror dock på hur pass "stor" en allergi är ?! :O
Hoppas det löser sig för dig!!
TS aldrig hört talas om detta mycket intresant är det, något som tåls nämna är att det tydligen är viktigt med rätt kost och miljö man lever o bor i oxå.