Stockholms Hundmässa 2012
Såg MyDog-tråden, och trots att det är långt kvar, så undrar jag vilka fler som kommer dit i år 15-16 December? 
Eftersom jag hoppade förra året så ska jag försöka ta mig dit i år!
Jag ska definitivt dig :D Det är så roligt att gå runt och titta på hundsaker och rasklubbstorget är ju nästan höjdpunkten ;D
Pelle ska kanske ställas ut också :)
#1 #2 Vad kul =)
jag står och velar mellan de eller my dog
#4 Båda två! Eller går de samtidigt?
hehe blir ganska långt att åka, så det blir bara nån av de om inte gubben säger något annat :-) jag bor bara 10mil ifrån oslo så de blir ju en bit :O)
Hoppas kunna ställa min junior i alla fall då
Avskyrt dock mörk vinterkörning, men får se om jag kanske kan samåka med någon. Så trist åka själv i nattsvart mörker.
Jag ska forhoppningsvis dit och kolla runt! :D
http://isabellarun.weebly.com/
Jag kommer kanske gå dit med förhoppningsvis någon/några av mina kompisar, om de nu vill följa med i år också :)
// Hannah
Jag ska åka dit och kika runt lite, och jag längtar redan nu :)
#2 Jag såg dig förra året vid Lagotto utställningen, tittade lite på Lagotton då jag ev skulle skaffa en då :) Vågade dock ej gå fram pga min blyghet som du vet som jag har försökt att få bort i år :P Men min bff Moa gick fram till dig.
// Hannah
Jag kommer dit om jag ska sitta i någon monter, annars skippar jag nog det. Det kommer inte vara någon idé att ställa hunden iaf, men eftersom jag bor i Sthlm hade det ju varit lite kul att åka dit och titta på mässan osv.
---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm
Jag ska ta mig dit då det brukar vara tradition. Eventuellt ska hunden få följa med och titta runt. Eventuellt ska jag göra sällskap med en bekant som ska ställa ut sin hund då, också. Tillbehörsmässan är rolig, men även kul att koll in rasklubbstorget och se freestyle och agilityuppvisningarna (uställning i sig intresserar mig inte så värst)
Åååh nu blev jag sugen på att åka dit! 
Har jag pengar med mig in så har jag garanterat inga pengar med mig ut sen, haha.. Finns så himla mycket fina saker där.
Kommer ihåg ett år då jag inte hade med mig några pengar alls, det var hemskt. 
Vill verkligen försöka komma iväg dit i år! Men får se om jag kan dra med mig någon som vill och som kan köra dit
Annars är det nog kanska kört för min del
Ska förhoppningsvis dit och spana på snygga islänningar. 
Vänliga hälsningar
Jenny, sajtvärd på Agility iFokus
Driver även bloggen Hundtokiga
Min hund har nog valpar då om allt går som planerat, så i år får vi hoppa över men nästa år åker jag förhoppningsvis då med 2 hundar 

Jag har precis lovat rasklubben att jag och maken sitter i huskymontern i år igen.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
Jag och min fästman ska nog dit och titta på. Tintin går ju inte att ställa längre. Min pappa lovade mig för ca två år sedan att köra mig och Tintin dit. Haha självklart blev det inget med det. Nu bor jag ju så nära iaf.
Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast
Jag ska dit och ställa min yngsta :)
Jag ska dit garanterat båda dagarna, bor nära mässan. Jag ska träffa ett par uppfödare och självklart titta på utställningarna :)
Jag ska dit garanterat båda dagarna, bor nära mässan. Jag ska träffa ett par uppfödare och självklart titta på utställningarna :)
Jag ska dit.
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
Uppfödare av vilken ras, om jag får fråga?
Vad atäller du ut för hund?
Är så himla dåligt att man inte får ha med sig hunden bara, BLÄ :(
Till Stockholms hundmässa får du visst ta med dig hunden, men den måste föranmälas, och betalas, innan 26 november på en speciell blankett. Kostar 300 kr/hund har jag för mig…
Fundrerar på att ta med mig min herre dit!

Jag skulle inte ta med en hund in i onödan, dvs som inte ska ställas eller visas i rasmonter. Det är så otroligt trångt och stressigt. Vill man miljöträna, kan man välja en tågstation i pendlingstider, eller en mindre utställning.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
Jag ska dit såklart! Bira, kooiker och då ca 8 mån, ska eventuellt ställas då men det beror lite på hur utställningsträningen går under hösten nu. Hon är inte alls förtjust i att domaren rör henne så det ska vi träna mkt på! Vi ska på några inofficiella utställningar samt att vettigt hundfolk får peta och klämma på henne :-) Frivilliga behövs! Haha!
// Emmily
Besök gärna vår blogg: http://birasblogg.wordpress.com/
#25 - en bearded collietik! :)
#26 Till Mydog får du också ta med hund! Nytt från förra året :)
Tycker det var bra när dem hade regeln att man inte fick ha med sig hunden faktiskt..
Som #28 nämnde så är det så otroligt trångt och stressigt där inne, knappt så man kommer fram själv.
Jag var en av dem som förra året tyckte det var dåligt, nu i år tänker jag som sagt var fundera på om jag inte ska ha med henne in ändå. Hon är ingen hund som blir det minsta stressad av såna miljöer. Visst, tråkigt tycker hon att det är, men det är ju inte så farligt om de har tråkigt ibland.
---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm

Eftersom att jag bor i Stockholm så brukar jag o kompisar åka dit för att titta. Förra året kikade jag på lydnaden då en jag känner tävlade, samt kollade lite på Norwichringen då min fasters tik gick o vann alltihop om jag inte minns fel. Det är så kul att bara åka och titta och iår kanske man kan handla lite också, nu när Muffin är min så har jag ju äntligen en hund att slösa pengar på… ;)
#25: Pinscheruppfödare :)

Jag ska som vanligt dit, har blivit lite av en tradition. =)
Ska se om jag kanske ska ta och ställa ut någon av min mors hundar.
Medarbetare på: Brukshundraser, http://tavlingshundar.ifokus.se, http://bullhundar.ifokus.se/
Min hemsida: http://nikkishundar.wordpress.com/
Tror inte vi ställer men ska garanterat åka till Sthlm Hundmässa och kika i år!!! Missade de förra året pga jobb :(
#33 Ja visst kan man se det så, men så lätt att hundarna blir trampade på. Visserligen brukar det vara lite lugnare vid ringarna, om man jämför med hur det är vid "butikerna".
vart ligger det :O alltså vart i stockholm??
#39 Älvsjö.
#40 oj men det är ju jätte bra min pappas mataffär ligger i älvsjö :)
då kommer jag komma dit!
Jag tror jag åker dit! :) var där 2010 och 2011 så det bllir nog nu oxå
Mvh Sarah
Ta en titt på min Hundhemsida
Jag kommer, vet ej vilka hundar jag ska ställa än bara =)
www.myrvangs.se
säg gärna till om det är någon som planerar att ta bil och kan tänka sig att samåka!
bor i örebro
HundGlädje.nu - Hundkurser, Dogwalking och Fotografering.
För ökad kontakt och förståelse.
Jag tänkte åka dit och ställa ut minstingen :-) Har inte varit på ett par år så det ska bli kul! Fast jag är lite emot att låta honom vara med på stora inomhusutställningar, det brukaer vara så jäkla mycket kennelhosta runt uställningsringarna :-( Men jag får väl bära runt honom hela tiden så att han verkligen inte är i närheten av någon annan hund ;-)
jag ska dit!! 
ska inte ställa någon, men bara vara där och köpa på mig en massa! haha som vanligt när det gäller mig 
#45 Åh vad roligt då får man se honom =)
www.myrvangs.se
#47. Japp :-) Fast i nuläget ser han ut som en liten räka ;-) Typisk tonåringen med långa ben och lång kropp men utan speciellt mycket muskler! Hoppas han hinner mogna lite innan dess ;-)

Jag hade gärna ställt ut min hund då, men han kommer ha 2 v kvar tills han fyller 9 månader på utställningsdagen så tror inte man får ställa ut då
kissmekate.blogg.se
# 50 Nej! Rackarns också! Insåg precis att Bira också är ungefär två veckor för ung!! Typiiiiiskt! Jaja, vi ska dit och hänga i kooikerringen iaf och shoppa loss! Aaaahhrg vad surt! Tänkte inte på 9-månaders gränsen!! Typiskt verkligen!
// Emmily
Besök gärna vår blogg: http://birasblogg.wordpress.com/
Vad kul att det blir så många! Ni får gärna heja på mig om ni ser mig sen tänkte jag skriva först, sen kom jag på att utan hund märks jag kanske inte 
Klart man kommer! 
Sitter i sheltiemontern båda dagarna :) så kom gärna förbi och säg hej till mig och Lexie :)
#54 Jag kommer och säger hej! 
Jag vill så gärna :) Har frågat några vänner men ingen har gett svar än :(.
Kommer till mässan på söndagen. Ska ställa en junior, men har med båda då vi ska stå i rasmontern några timmar
Jag blev kontaktad av rasklubben då dom behöver mer folk och hundar - det är krävande för hundarna, då det är en jobbig miljö på mässan - så därför ville vår klubb ha rätt många så vi kan ta några timmar var så samma hundar inte behöver vara i fokus hela tiden
Det som krävs är ju först och främst en folkglad hund, som kan vara en god och trevlig representat för sin ras och så då lite kunskap om rasen i sig.
#59 - nej jag är inte aktiv i klubben för tillfället, men kanske blir framöver om jag blir sugen på klubbarbete igen 
Däremot har vi en bra klubb som har bra kontakt med medlemmar och folket inom heelervärlden är väldigt öppna och trevliga
Nej, ska inte dit. Har valpsmått hemma och vill inte lämna henne här nere i skåne då :) Har inget att ställa heller förän nästa år :P Så det får vänta. Jag tycker dock att det är skitkul på stockholmsmässan så jag blir alltid lika avundsjuk på alla som bor så nära stockholm och bara kan "svänga förbi" dessa dagar!!
Jag ska dit om jag hittar någon att åka med, är ju inte direkt kul att åka själv kanske.. :P Bor ändå en bit ifrån
Det var det jag trodde, att det var hon som kom fram alltså :) Du får säga till henne att anledningen till att jag var så responslös var för att jag var så otroligt trött och seg i huvudet så jag fattade ingeting innan hon hade gått :PpppPp
Nu såg jag att SHU-medlemmar har gratis inträde, 200 kr extra att lägga på hundgrejer, hahaha…. Jag ser framför mig hur jag kommer hem med femtioelva kassar och en helt tom plånbok om två veckor 

Ska stå i rasmontern på lördag, så då ska jag dit iaf :-)
kissmekate.blogg.se
#66 Åh, var hittade du det? Bara sett att SKK-medlemmar (tror jag att det var) går för 100…
Vänliga hälsningar
#68 Under Entréavgifter =) Gäller dock bara för personer under 18 år.
http://www.skk.se/utstallning/stockholm-hundmassa/for-besokare/entreavgifter-2012/
#68 Meh, nu känner jag mig gammal. 
Vänliga hälsningar
#70 Hah, är du pensionär redan alltså 
Jag vet inte om jag ska åka.. Jag har aldrig varit där förut och jag vill inte åka själv. Min kompis skulle ju kunna följa med, men hennes hund är inte så "stabil".
Så jag får se… Jag har så mycket att göra så jag tror nog inte att jag kommer. Men jag skulle gärna vilja!
#72 - man får inte ta med hund som inte är anmäld för utställning/tävling eller anmäld och betalad som besökare i förväg. Tänkte så ni inte åker och står där med lång näsa
Jag ska dit för första gången! Ska bli jättekul. Ni som har bättre koll än mig, hur är det med rasklubbstorget? :) Finns raserna som står där representerade båda dagarna eller följder de gruppindelningen?
#73 Nej jag vet
Jag ska inte ta med min hund, det är bara min kompis föräldrar som vill att hon ska ha med sig hunden vart hon än går 
#69 meeen va tusan! xD får vi gamlingar ingen fördel av att vara medlem? 
HundGlädje.nu - Hundkurser, Dogwalking och Fotografering.
För ökad kontakt och förståelse.
#76 40 kr rabatt får ni ju i alla fall om ni är medlemmar i SKK!
#74 - dom borde stå båda dagarna. Min ras är båda dagarna i monter och jag tror inte att det ens finns tid att riva ner och bygga upp för ny ras i en monter 
#78 Haha nej det har du nog rätt i! Toppen, tack så mycket för svar :)
Någon som ska dit på söndagen som åker över Borlänge eller nära där. Eller någon där som skulle vilja åka med oss om vi tar egen bil?
/Elin
Medarbetare på Tävlingshundar
Blogg - http://eelliinnsaventyr.weebly.com