Spökåldern?
Min valp är nu 8 månader och har börjar skälla på nätterna och morra på mornarna.
Hon sover i vår säng och både kväll och morgon kan hon ligga och titta mot fönstret och morra. Trots att det inte händer någonting utanför! Jag har verkligen tittat efter om det är fåglar/grannar/flygplan hon ser, men det är helt dött….
Mitt i natten kan hon börja skälla. Jag har ingen aning på vad, vi har bara två grannar och de är inte upp varenda natt.
Detta har börjat sen en vecka tillbaka och hon har aldrig hållt på så här förut. Någon gång har hon börjar skälla och morra mot fönster om det har varit tex skrika människor utan för sent en kväll (har hänt ytterst sällan), men då har det verkligen varit när något är "konstigt".
Kan det vara att hon inträtt i spökåldern?
Kan jag göra något? Just skällandet mitt i natten är inte speciellt roligt, då jag tänker på våra stackars grannar (bor i lägenhet). Nu brukar det bara var typ två skall innan vi får tyst på henne, men ändå…
Min valp är åtta månader och börjar tokskälla på saker utanför fönstret helt plötsligt. Tror att det är spökåldern och förhoppningsvis går det över. Vi brukar aktivera henne på något sätt när hon börjar skälla, eller gå på promenad.