hjälp mig lista ut vilken ras
Idag när jag gick förbi centrum såg jag en underbart söt liten pigg vovve som jag aldrig sett förut. 
Jag behöver hjälp med att lista ut vad det kan vara för någon ras. Den såg ut som en faraohund i kroppen med samma öron, men den var vit med fläckar och i mellanpincher storlek…
Väldigt piggt uttryck och riktigt söt var den. De färgade fläckarna var rödbruna. Någon som vet?
väldigt likt, men den var släthårig, med lite större, vidare öron
Dom finns som släthår också. Annars finns det ju podenco också (se samma länk). Tycker dom verkar lite stora mot det du förklarar dock, å andra sidan har jag aldrig träffat en mellan pincher så vet inte hur stora dom är riktigt ;)
Ts, var var det du såg denna hunden?
Podengo Portugues Melió kanske? finns ju några i sverige.. men wippet eller någon vinthund eller spets/urhund kan de ju vara..
Ja, jag såg det. De är väldigt lika, men det är inte den. Lite mer Chihuahua stuk över öron och ansiktsform. En aning större ögon också
Vit med fläckar, stora öron och anisktsform. Står öronen uppåt? Kan bara drämma till med Kromfhorländer annars om den hade hängande. Sen kan det ju ha varit en blandras också och då kan man ju gissa i all evighet.
Ja, öronen står uppåt 
#10 Hmm, var ingen Toy Fox Terrier då? Inte godkänd i sverige men kan ju vara import.
Den var också rätt lik, men det är fortfarande inte rätt ras. I basenji-storlek var den, men med annan svans, större öron och ögon
hehe, svårt att gissa…
Extra svårt eftersom det inte är något som säger att hunden var renrasig. Kan ju mycket möjligt vara en blandras och då kan man ju gissa i alla evighet. :)
#4 Det kan vara möjligt haha! Jag är ju lite överallt märker jag haha!
Är denna något som liknar den du såg ts?
Jaaaaa
bara att fläckarna var mindre
Var någon stans? Eftersom det knappt finns några podengos i Sverige e det lätt att veta vem det är och vem som har den.. :)
Engla + hennes valp Kiara myser i min säng :) Vill bara säga att denna färg.. Vad man nu kallar det.. Engla är vit med gula tecken - INTE VANLIGT med mer vitt än färg.. Kiara har en helt typisk podengo färg, röd med vita tecken. Lilly (kiaras kullsyster) är Gul med vita vecken, dock ljusare gul än Englas som lyckats bli mörkgul.
Engla med 2 timmar gammla Kiara (mörka) och Lilly (ljusa)
Men jag är nästan hundra på att det är den
hihi vad kul
Jag såg den i söderort, stockholm.
Om du vill ha mer detaljer kan jag pm'a.
Ts, gärna! När såg du den?