Hundar iFokus

Hundar

Etikett: övrigt
Läst 1229 ggr
me_minie
0

Amerikansk staffordshire terrier

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Någon som har en sådan ras här inne?

Jag va nämligen idag å hämtade min nya valp en Amerikansk staffordshire terrier  som jag döpt till Chewa..

AnneN
0

Så söt hon är =)

Jag har en hund som är blandning med am.staff

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Prizma_o_Kristall
0

Nej, men min granne har en som är 12 år nu^^

me_minie
0

;) De är söta hundar :)

Silverfarans
0

Ja jag har en tik på 5år!!! ChyannKyss

Malin-A
0

så söt han e då… d e väldigt vackra hundar… =)

me_minie
0

4, Fin vovve.. :)

Min är ju snart 4månader.. lite gammal igentligen men ´de ska nog gå…hämtade han ida

me_minie
0

vägde han nyss han blir nog stor.. han väger redan 16kg

Liss
0

Jag har en amstaff/dogo. Kan tala om att rasen i sig är den härligaste jag vart med om. Visst dom får väl olika personligheter, men gud så goa dom är. Min är väldigt kramgo och en liten knähund:P kommer och pussas mest hela tiden.

har inte min dator, så kan inte lägga in bild:( men de finns bilder på honom här inne någonstans i en anna tråd:P

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Lotta
0

Jag tycker dom är så läckra…av nån anledning så har jag fastnat för deras nosar, man vill liksom ta tag och pussa på dom så fort man ser en =D

Silverfarans
0

JA!! Jag hörde idag att 80% av Sveriges befolkning vill ha bort "alla" Kamphundar!!! Hur blir det då med alla blandras Kamphundar????

I Norge så finns ju förbudet! Där finns ju bara "renrasiga" Kamphundar kvar (det innebär) alla Kamhundar MED stamtavla!!! typ AM Staff, Eng Staff mm mm. Va jag har hört så måste man ha stamtavlan "upp till bevis" att hunden är äkta när man 'är ute o rastar den t om.

Oäkta är ju tyvärr Pitt Bullen o blandraserna.

Jag som AM Staff ägare med SÅ KALLAD Kamhund med stamtavla vågar ju nätt o jämt åka till Norge kan ju bli stoppad vid gränsen o oturs nog kan ju polisen avliva min hund om jag åker äver gränsen!!

Va tycker NI om det om lagen blir som i Norge??? Då lever de oäkta Kamphundarna farligt JA kanske de ÄKTA oxå!!!

Eller??

AnneN
0

Skulle det bli ett förbud mot vissa raser så får sverige nobben av mej, då drar jag utomlands

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

me_minie
0

Ja helt fel tycker jag.. inte hundens fel.. utan ägarens… Det ägarens uppfostrans som gjort dom så…

Min valp kommer från norge… iaf hans mamma å pappa.. dom kom nyss hit,så han blev "gjord" i norge.. pappan finns kvar där.. är väldigt fina utställningshundar

Zvintos
0

Har ingen Amerikansk Staffordshire Terrier.
Men jag och pojkvännen ska skaffa valp snart, och det väger emellan Amerikansk Staff, Engelsk Staff eller Amerikansk Bulldog. Glad

Pinscher2
0

Jag har en Amstaffkille som vart 5 månader i slutet på juni, världens härligaste hund =)