Hundar iFokus

Hundar

Etikett: hundtillbehör-hundprylar
Läst 4917 ggr
LillPom
0

Riktigt små hundtäcken?

Hej alla där ute!

Jo jag vet då de blir en vintervalp så är ett varm täcke ett faktum.

Men jag har haft de jätte svårt att hitta sidor som säljer eller affärer som har riktigt små täcken.

Helst inte superdyrt heller då den inte kommer användas allt för länge. Jag tänkte sy ett först… men upptäckte att de blev inte så bra som jag trodde.. hehe.

Jag ska inte köpa direkt nu, men jag skulle uppskatta om någon vet nått ställe jag kan titta på? Någon som kanske syr egna som inte är jätte dyra?

Skulle verkligen uppskattas ! :)

Michaela-N
4

Pomeranian har ju ganska tät päls. Jag tror inte du behöver oroa dig, den ska ju inte motioneras som liten valp och om du ändå är ute länge med den, se till att den rör sig hela tiden, och så kan du se i vinter om det verkligen är så att ett täcke behövs, om du kan sy ett själv av fleece eller köpa ett då. Valpar växer ju så fort ur sina grejer.

Sophie&Segra här på HiF klädde sin hund i en raggsocka vet jag Tungan ute

joheck
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Håller med Michaela.

Jag köpte ett litet täcke åt min tik på Djurmagasinet, fanns en storlek mindre också. Hon har även en overall från Hurtta.

EternalWinter
0

Jag som hade en pomeranian valp under vintertid kan säga att dom visst kan frysa. Även om jag inte motionerade min valp var vi ändå ute i snön och han frös. Jag hade ett täcke åt honom som du kan få låna om du vill har nog två stycken. Vi kan ju kolla på det när ni hälsar på oss! Flört

It's hard not to be a menace to society
When half the population is happy on their knees..

Medarbetare på Avenged Sevenfold

Sophie&Segra
4

Lilla Ruff i sin raggsocka, eftersom inget täcke passade.. Glad

Veckan efter det här gick jag till Rusta o köpte deras täcke i den minsta storleken som jag då tror var 25cm.. Glad

Det du kan göra är ju att ta typ en fleecefilt o klippa till o sen bara sätta några stygn i över ryggen eller något.. Det bör fungera.. Om inte annat kanske en tjock raggsocka som Ruff hade.. Tungan ute

Mvh, Sophie www.teamsegra.wordpress.com
Sajtvärd på Brukshundraser & medarbetare på Problemhundar.

LillPom
0

Min uppföddare sa att de är de som folk tror, men de är väldigt lätt att de kan få urinvägsinfektion, de är ju mest nakna på undersidan vilket gör att de fryser :P De får ju inte vinterpälsen på ett tag.

Hehe ;) Ja de kommer vi garanterat göra ;)

Sophie&Segra
0

http://dixis.se/product.html/vinterjacka-i-camo?category_id=84

Här tex hade dom täcken enda ner till 16cm i rygglängd.. Kanske värt o kika in?Glad

Mvh, Sophie www.teamsegra.wordpress.com
Sajtvärd på Brukshundraser & medarbetare på Problemhundar.

Michaela-N
2

#5 Om du vill ha nåt för magen ska du ha overall, inte täcke :b

joheck
0

Här är Sansa i sin overall också^^. Fast din valp lär ju vara mindre än henne då hon är lika stor som en vuxen pom.

Anna89
0

Jag beställde mitt täcke till  min hund på denna sidan.  http://stavlyckan.se/produkt-kategori/hund/tacken-klader/