Hundar iFokus

Hundar

Etikettpälsvård-omvårdnad
Läst 2691 ggr
LindaBlue
1

Hur ofta använder man tass- salva?

Tyckte Julie hade lite torra trampdynor häromdagen, så har börjat använda apotekets tass- salva. Undrar dock hur ofta den bör användas, efter varje promenad, eller bara någon gång om dagen? Hur gör ni andra?

jollycox
0

Jag använder tassalva(apotekets hudsalva mjukgörande med sheasmör) varje eller varannan dag på min hund för hon har otroligt känsliga trampdynor och har sår i dom flera gånger per år. Jag smörjer på kvällen så det får dras in under natten.

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

[Forest]
0

Olja kan hjälpa torra tassar jag ger sälolja som har omega 3 till hundarna o katten.

evelina1991
0

Jag ha med apotekets tass salva till våran tös och jag smörjer henne varje gång vi ska ut, detta är hennes första vinter och hon reagerade på snön direkt när den kom o fick kramp i sina tassar, så därför känns de bättre att smörja henne med den + att vi ta även mellan tassarna så att de inte "fastnar" snö eller iaf inte lika mycket. Sen med henne så ha då en handduk i hallen att torka av hennes tassa så när vi kommer in sitter jag o värmer upp hennes tassar om dem aldelles för kalla! :P