Gott nyttigt foder?
Hej! Min hund är 8 månader och käkar just nu royal canin, något jag tänkt byta ganska snart p.g.a innehållet. Men nu har Molle som han heter börjat matvägra. Han äter helt enkelt int, och jag misstänker att detta är för att han tidigare har norpat åt sig av den äldre hundens färskfoder. Vad ska vi göra? Finns det något godare foder man kan byta till som inte innehåller massa spannmål o inte är jättedyrt? Mamma vill helst inte köra barf eller färsk då vi imte har plats i frysen.
"Haters gonna hate. Potatoes gonna potate" - Luke Brooks
8/5-13 & 1/6-13
Acana (spannmålsfritt) lamm och ris älskar våran kräsna hund. Kostar inte mycket.
"Med rätt träning kan människan bli hundens bästa vän"
Blogg http://www.echosierra.se/
Instagram @historienomalf
Brit Care!
Vi hade (tyvärr) också RC tidigare, efter byte till Brit Care lamm & ris ser vi så många förbättringar! Just lamm & ris varianten verkar omtyckt, prisvärt och bra innehåll. Han var väldigt kräsen tidigare, detta är det första foder han faktiskt äter på en gång utan att lämna något.
Brits foder ska vara bra. Både Premium och Care.
Min hund älskar sitt Taste of the wild.
Om han inte vill äta så kan du testa med att låta han jobba för maten istället för att få det gratis i en skål. Min hane som är lite dålig på att äta tycker helt plötsligt att torrfodret är jätte gott så fort han måste anstränga sig för att få det. Kan vara allt ifrån godisregn till trick träning till fånga foderkulorna i luften.
Jag ger mina Taste of the Wild för övrigt, spannmålsfritt.