Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 944 ggr
TinaH
0

Vet inte hur.... *lessen*

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

vi bor i ett radhus område där ungdommarna har hållt på och härmat tyson sedan vi flyttade in här.
Ungdommar i 17-21 år som är utlänningar.
Tyson kan ligga och mysa i solen i 2-3 timar och bara vara tyst, och bara myysa….

Vi fick ett brev i veckan som var att Tyson skulle ha skällt/ylat vid 6 olika tillfällen, och det var inte
acceptabelt, av våran hyresvärd, det skulle ha varit 15 min/gång.
Det skulle ha varit på sånna tider som 23.30 på nätterna och kl kvart i nio på morgonen.
Så vitt jag vet så går vi sista rundan med honom kl 22, och sedan sover han.
Jag kan inbland gå ut med han i trädgården senare, men är jag med så är han tyst, annars om vi
inte kan följa med, så får han vara inne tills på orgonen

Utlänska ungdommarna har till och med börjat kasta sten på honom….
Sambon frågade: "varför kastar du ten på tyson".
Svaret blev: "För att han skäller".
Roger sa: "tror du det skulle hjälpa?"
Svaret blev: men stryp hunden då eller dränk honom.

Jag ringde faktiskt till miljökontoret i veckan och dem sa det att
"så länge en hund är frisk, och må bra och inte lider eller blir slagen eller ovårdad, så kan vi inte göra något åt saken.
Att din hund skäller 1-2 gånger när det kommer förbi någon, är inget konstig, bara naturligt.
Inte heller konstigt att han skäller på ungdommarna som har stissat upp din hund när dem går förbi".

Vi har talat med några hundfolk som har hund på området, både svenskar och utlänningar och dem säger det:
"vi har aldrig hört eran hund skälla när vi går förbi, han ligger hur fint som helst och sover på gräsmattan".

Jag vet inte vad man kan göra åt detta, men det vi vet är att det är inte hunden dem vill komma åt, utan oss….
Så j-la fegt så det finns inga ord….

Skickar med en bild på Tyson, för att visa honom, för jag börjar snart inte tro på mitt egna omdömme längre, om ni tycker han är vanvårdad.
Till och med veten sa när vi var där i torsdags när jag frågade om han var "tjockis", veten svarade "Lite rultig är han, men annars hur sund hund som helst."

Polisen skiter i detta..Gråter

Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~

Lotta
0

Går det inte att spela in dumskallarna när dom står och skriker på er…spela upp det för polisen och hyresvärden så kanske dom tar sig tid att lyssna på er. Jag tycker då rakt inte att Tysse ser ut att lida eller vara vanvårdad det var det tokigaste jag har hört. Dom är en hoper dumskallar som igentligen är görfega, en dag så straffas dom…synden straffar sig självt…

TinaH
0

jag skulle helst vilja ha dolda kameror göma lite över allt, lite bandspelare med gömda microfoner hade varit bra med….
Du hörde ju själv i telefonen hur idioterna höll på…..

Ja jag tycker inte heller en hund ska lida, för att dem ska komma åt en familj…*GRRRRR*Grannen som har 2 stora hundar, som str och skäller i tid och tiod, dem säger dem inget åt!!!!!!

Mvh TinaH

SaraC
0

Ni har inte funderat på att flytta? Jag vet att det är fel, det är ju de som borde flytta egentligen men tyvärr fungerar det ju inte så.. Ofta är det enda lösningen på sånna här problem om inte hyresvärden tar tag i saken.

Fnys. Jag tycker då Tyson ser ut att må hur bra som helst! Vad skulle det va för fel på honom?

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

TinaH
0

vi har blivigt vräkta på grund av allt bråk.
men dem har inte satt datum för utflytt.
Det spelar ingen roll vad vi gör håller vi käft och inte bryr oss, så kastar dem ägg eller stenar…..
Håller vi inte käft, så tja…kastar dem ägg eller stenar….

Det är ett gäng Zigenare (Rumäner) och en polack familj, som har gaggat ihop sig mot oss, bara för att vi har sagt till dem 3 gånger för 1 år sedan, att inte köra in med moped, på ett mopedförbudsområde, och att inte köra in med bil till dörren och ha motorn på i 30-40 min som dem har haft.
Vi bor ju i radhus, så vart tar röken vägen?
Jo rakt in i allas lägenheter….
Hyres världen har tagit deras parti…

Vi har hållt ppå och leta hus sedan i augusti, men dem växer inte på trräd här nere, och jag kan inte bo på typ 3-4de våningen med hiss. Tack vare mitt disskbrock….

"Livet har sina goda stunder" *suck!

Mvh TinaH

Lotta
0

Jo jag hörde ju hur dom gapade och skrek….måste bara vara nått fel i skallen på dom *morr*

SaraC
0

Fy f*n vad trist.. Jag har också en helbäng granne under mig, han klagar på allt och alla hela tiden. Som tur är vet hyresvärden hur han är och struntar för det mesta i vad han säger. Tack o lov att man har en så bra hyresvärd!

Hoppas verkligen ni hittar ett hus då! Det vore väl underbart.. Vilken skillnad det skulle bli! Ni får väl leta lägenhet på bottenplan så länge då, om ni inte hittar nåt hus innan ni ska flytta.

Förstår att det inte är kul, men det låter ju som att det enbart kommer bli positivt att komma därifrån!

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

lena1
0

Tina, varför kan du inte bo på 3-4 våningen om det finns hiss?, det har jag gjort i 8 år tills nu, och jag har diskbrock och diverse andra fel, och det har gått hur bra som helst

Malin-A
0

så skönt att ha bra grannar, vi har bra kontakt med alla våra grannar..  =)

Faxlin
0

Tysse ser fin ut. Så där behöver du inte fundera inte. så tro på dig själv, och försök att strunta i dem. Men för att skydda Tysse tycker jag inte ni ska ha honom ensam ute. Ingen hund ska behöva få stenar kastade på sig. Och därför så måste ni vara med så ni kan skydda honom. Han kan inte skydda sig själv liksom.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

TinaH
0

jag har hissskräck.
Sedan jag satt fast i svarmos trånga lilla hiss i 3 timmar……
Med syrebrist och allt…. =/ *brrr*

Mvh TinaH