Hundar iFokus

Hundar

Etikett: raser
Läst 10846 ggr
Michaela-N
5

Ej renrasiga hundar som ser renrasiga ut

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Såg denna tråd om renrasiga hundar som inte ser renrasiga ut, och kom på att min hund är motsatsen!

Här får ni lägga upp bilder på hundar med två eller flera raser i sig som ser renrasiga ut.

Här kommer min kille på 2 år, 50 % papillon och 50 % yorkshireterrier, det tror man inte! Glad

Det är bara att börja Tungan ute

joheck
0

Nej det tror man verkligen inte! Han ser ut som en fin renrasig papillon. Vilken tur för digFlört. Hihi.

Changrila
0

Kul tråd! Den här vill jag följa.

---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm

eemmaL
3

Min hund är 50% schipperke och 50 % coton de tuléar Glad

Michaela-N
1

#3 Ser ut som en riktig schipperke Skrattande

Cassii
0

Tass! Glad

Alexandra-S
0

Tass Glad

Besök gärna vår blogg: www.gizmo.webdon.nu

Karmatarerskanise
0

tass här med

[Skutta]
0

Tassar, låter som en rolig tråd :)

R&Smatte
1

Bidrar med en bild där man ser att Ronja har mycket Tax i sig. På denna bild ser hon inte ett dugg ut som att hon har border terrerier i sig.

Changrila
7

Inte för att vara elak, men hade det inte synts att det var borderterrier i henne så hade hon varit den mest långbenta Tax jag sett ;) I mina ögon ser hon ut som en borderterrier med kanske lite korta ben och taxhuvud. MEN hon ser fjättefin ut, inget ont menat om din hund alltså :)

---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm

SaraC
5

Newfoundland/berner sennen

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Michaela-N
0

#9 Nu hoppas jag att du inte tar illa vid dig, men jag son själv haft renrasig Tax (strävhårig normalstor) ser tydligt att det är en annan ras i henne också :)

[CaneCorso]1
3

Tassar in här med. : )

Kanske ni kan hjälpa mig, min sambos "cane corso" tik har inte stamtavla. Vi funderar på DNA testa henne för att ta reda på vad mer hon har i sig. 

Någon som kan se vad mer för ras det skulle kunna vara i henne?

Lilllens
0

#13 Åh vilken fin!

[CaneCorso]1
0

#14  Tack, hon är en super tös. :)

Belimas
1

Åh så fin! Ser ut som en njuffe fast med mindre "häng", mycket snyggare än rena njuffar Flört

SaraC
0

#16 Ja, visst är hon söt Kyss

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

LLLINN
0

tass!

"Haters gonna hate. Potatoes gonna potate" - Luke Brooks

8/5-13 & 1/6-13

[Forest]
0

11 åh vad fin vad jag gillar njuffar Kyss Tycker mindre häng var bara bra då dreglar han väl kanske lite mindre Flört

13 ser att öronen är kuperade är det en import för jag tror det är sällan man importerar blandraser om det nu inte rör sig om "rädda livet hund" ? Ser ut som att hon dessutom haft valpar tänker på tuttarn :)  kass på rasen iaf o hoppas du får bra svar av andra :) Fin var hon :)

Fridaaaa
1

#11 åhhh! *smälter*

Alla ni som skrivit tass, bokmärk istället!

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[CaneCorso]1
0

#19  ja hon är import från ugern, jag vet inte vrf hon inte har stamtavla. Jag har försökt få tag på den som tagit in min tös, men hon har landat hos mellan familjer innan mig, så jag kan inte spåra. :(

Ang valpar, så ja hon har haft en kull. :)

[TeamGolden]
0

Tassar här ! :)

Denna kommentar har tagits bort.
[TheMiko]
0

Hejsan!

Min lille kille är en blandning av Wachtel och Karelsk björnhund. Ser mest ut som en brun labbe, eller renrasig wachtel kanske… Obestämd

Adalissa
0

Min lilla Fia. 75% Shih tzu och 25% Bichon Havanais
Ser ut som en Shih tzu :)

/Ada
-----------------
Hemma hos mig bor två marsvin, två katter och en massa dammråttor
Blogg: http://blogg.vk.se/camilla

[Forest]
1

Sorry sorry OT men kan ni som kan detta om bokmärke skriva en ny tråd är intreserad av veta hur man gör o hur det funkar Flört

32 åh hon är ju bara för grymt söt med lille Fia Kyss

jollycox
1

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

[Forest]
0

34 tackar Flört

[gulletussen]
0

#3: Vars har du köpt den?

Vi har nämligen sålt sånna blandningar tidigare.

[gulletussen]
0

Dålig kvalite på bilden, men en liten glimt av mina söta/lugna renrasiga Coton de tulear tik Elsa :)

[gulletussen]
1

Oj sorry! läste inte rubriken förens jag lagt ut bilden så råkade av misstag lägga ut en bild på renrasig hund :S sorry sorry!

[Forest]
0

37 tror inte det gör något söt hund du har Kyss

[Zlarviig]
0

Min kompis hund är Schäfer, Dobermann, Rottweiler och Collie. Hon ser väl inte precis ut som en renrasig schäfer, men hon ser ju iallafall mer ut som en schäfer än de andra raserna. Tungan ute 

[Zlarviig]
1

Min vovve är Pitbull och Staffe, när hon var valp såg hon ut som en.. ja, vad såg hon ut som? Tungan ute

Udden
0

Min valp är Yorkshireterrier,Papillon o Powder Puff men ser ut som en York Glad.

Littlem
0

Detta visar ju tydligt att det inte går o räkna hur raserna nedärvs rakt av. Som att en hund är 50/50. Kan den få utseendet från bara ena sidan kan den ju likagärna få mest beteende från ena rasen med.

evelina1991
0

Vår 8månaders Schäfer/Border Collie, Wilma :)

[Aremea]
1

Sambons blandisar som jobbar i spannet. Ingen tror på att den svarta är en blandras, har fått höra att hon ser ut som en laika bla… De är helsystrar korsn bruksschäfer/samojed (tjuvparning)

[Aremea]
1

Sokka i helfigur

Noa-Nisse
0

#46 båda är mycket vackra!!! jag skulle gissat på att den svarta var någon slags akitablandning kanske :)

Medarbetare på Hundar.ifokus

eemmaL
0

#36 . Vi köpte henne i Piteå(hortlax) när hon var ca 6 månader, men inte av uppfödaren. Glad