Hund med konstiga rörelser..
Idag när jag och Eros var på långpromis såg vi en kvinna med en rottis. Vet inte om den var renrasig eller ej, såg väldigt smal och liten ut. Men kan ju varit att den var ung än bara.
De gick på cykelvägen som jag och Eros var påväg upp på, så vi stannade och väntade på att de skulle hinna gå en bit. Så jag betraktade hunden på lite avstånd.
Till saken. Den gick så konstigt! Ni som sett en grandis gå, vet hur jag menar. Tänk er den gångstilen blandat med hjulbent. Har aldrig sett en hund gå på det viset förut, vad kan det ha varit? Höftfel?
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
ja kanske höftfel eller fel på skelett eller nått? hmm svårt o veta.. kan ju va medfött eller nått som kommit sen me…
Kan ju vara dåligt foder också som kan ge skellet fel på hundar ;-)
Han kan också vara otränad och ha dåligt foder så han är svag i muskler =)
Ja det finns många möjliga anledningar verkar det som och kommer förmodligen aldrig få veta varför. Men det såg inte allt för kul ut för vovven kan jag säga =( Han slängde liksom ut med tassarna åt sidorna när han gick där som en hjulbent ko..
Usch sånt är inte roligt…häromdagen träffade jag en sobel collie som hade ett jättekonstigt bakben, vridet inåt på något sätt, ägaren berättade att den borde avlivas men att dom inte hade hjärta till det, den gick på värktabletter jämt och såg alldeles ledsen ut….jag hade svårt att säga något om det, så jag beklagade lite snabbt och gick vidare med min tok.
Men hjärta till att låta den (förmodligen) plågas hade dom..? Väldigt egoistiskt isf. Vår flattetjej blev hemskt dålig i benen på slutet och hon fick gå på tabletter. Hon var sitt gamla jag länge med hjälp av tabletterna. Men det blev sämre tillslut såklart.. När hon inte ens kunde hoppa in i bilen själv =/ osv. Då fick vi ta det tunga beslutet att låta henne somna in, innan hon blev att lida. Tyvärr är det ju så att man måste ta de beslutet nån gång.
Vad fruktansvärt..att låta hunden lida fullproppad med värktabletter, att dom inte skämdes att tala om det.. idioterna *morr*
Ja det var därför jag gick iväg, hade svårt att tycka synd om dom, men tyckte jättesynd om hunden
ne fy va hemskt, snacka om egoistiskt =/