Tack hund
Innan jag skaffade hund kändes livet med jämna mellanrum helt värdelöst, jag var irriterad över småsaker, jätteglad och jättearg - det kunde vara en tidsskillnad på någon minut. Jag tyckte att ingenting egentligen betydde något. Jag ruttnade bort framför datorn och fick ofta panikattacker.
För lite mindre än tre månader sedan fick vi hem vår hund. Hon är en omplacering på lite över ett år. Vi promenerar runt 4,5 mil i veckan vilket bara det såklart gör under för humör och hälsa. Vi leker och myser varje dag och hela jag är gladare och har ett jämnare humör. Allt känns lite ljusare. :)
Tack underbara hund för att vi har någon att gå ut med vare sig vi vill eller inte. Tack för att vi måste gå ut i spöregn och snöstorm och uppleva livet, och inte bara sitta inne och se på tv och vid datorn. Tack för att vi tvingas hitta på aktiviteter och leka varje dag.
Du gör så att matte mår bra. ♥
Det låter som att hon lyckats få dig att se på livet på ett helt annat sätt, på ett bättre sätt :) hoppas det håller i sig, och att ni får uppleva mycket tillsammans :)
Små stjärnor lyser också i mörkret.
Vad kul, där är ett bevis på att hunden verkligen är människans bästa vän.
Samma sak här :). Jag var en grubblare förut och mådde dåligt pga det.. efter att jag skaffade Molly har jag inte tid att grubbla och må dåligt - Molly behöver mig och hon har gjort stor nytta i mitt liv. Att jag kommer ut regelbundet är sjukt härligt, oavsett om det är 2 minuter eller 20 :). Hundar gör nytta!
Precis, man kan liksom inte sitta och ha tråkigt i flera timmar utan man måste ge sig ut eller hitta på något inne och det gör så himla mycket för någon som annars har lätt att bli rastlös och börja grubbla på en massa.
Att få vara barnslig och leka är också någonting jag tycker är befriande.
Tänk vad en liten hund kan göra. :)