Hundar iFokus

Hundar

Etikettaktivering
Läst 949 ggr
Carrui
0

Ploga med hund?

Hej, jag funderar på om man kan bygga en liten plog (för lätt arbete) till hund? Har en Labrador med mycket engeri och en hel del snö. Jag googlade det men hittade inte ngt.. tips?

ps. nu i snön ser man ju tassavtrycken så bra och min hund gör en sak med baktassarna nästan hela tiden, iställer för bara ett tassavtryck blir det först ett streck på ca 10cm sen kommer tassen ungefär ---------* Antar att han inte lyfter bakbenen tillräckligt. Är det normalt?

Gia91an
0
[Forest]
0

Hur gammal är din hund ts och har du tränat drag innan? Jag skulle någ annars träna lite smått med lättare tyngd o dra varför inte ha som mål att dra in lite ved om man eldar. Detta med baktassen blir som ett spår är väl att h*n inte anser att han behöver lyfta högre? går h*n annars normalt?

Carrui
0

Hej, min hund är 3 år. Tänkte bara träna lite smått alltså med lätta tyngder, den svåra skottningen tar jag haha :)

Vi har mest tränat drag på skidor, vilket han älskar.

Han går normalt annars.

[Forest]
0

3 har inte sett hund som plogar förut men därimot har jag sett en som grusa/sanda :) Var någon liten vang som sprätte gruset, fundera lite du så kanske du kommer på en bra lösning även på ploga  :)

ellebelle1994
0

det din hund gör med baktassarna kan vara att den är stel i kors-ländrygg, jag praktisera tidigare hos en hund kiropraktor och det var ganska vanligt med just stelhet/låsningar i rygg. om den sitter på halva skinkan och inte på rumpan eller om den hälst lutar sig mot saker när den sitter tyder på det med.

den kan ju ochså givetvis bara vara lite slö som Forest skrev.Oskyldig