Xavi
Grattis till den lilla sötnosen! 
Måste följa tråden :)
Grattis, lycka till! Ser framemot fler bilder 
SÅ SÖT!!
#3 Aww sötnos
Å så sööt!! Grattis
gud vad söt! kelpie? :)
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
#3 Åh vilken mysig bild 
/ Lisa
Medarbetare på Träning iFokus
Soo cute!! Har du ngn blogg eller liknande så man kan följa er?
Vila i Frid världens bästa Iza.
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka
*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*
Bruna Kelpies är så himla fina
jättesöt
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
#3 vilken grymt go bild :)
Naw så söt hon är!Om 6 dagar får jag min lilla kille också!
//Flöffo
Ja det är en kelpie! :)
#12 Ja, Wbsjollyjumper.blogg.se :)
Medarbetare på brukshundraser.
Han menar jag 
//Flöffo
Du valde det namnet härligt otroligt söt liten valp, ni var söta ihop oxå 
#18 aww tack så mycket! :)
Nu är det bara 4 dagar kvar. Idag ringde jag till folksam för försäkringen så att den börjar gälla på söndag, nu är det klart! :). Allt annat är färdigt så vi är redo för den här lilla huliganen :)
Så otroligt söt hon är <3 Längtar tills jag får träffa henne. Om hon kommer att vara med på tisdag så ska jag muta henne med köttbullar =)
Åh gud åh gud åh gud, jag är helt förälskad, han är ju så underbar!
Men guuuud så söt, ni passar VERKLIGEN ihop! Och namnet passade verkligen lillen…
~mikkan
#20 Han kommer nog inte med på kursen på tisdag vill ha full fokus på kursdeltagarna men jag ska träna efter kursen så då får du gulla och ge köttbullar ;) #21 Jag kan inget annat än att hålla med :D #22 Aw tack så mycket :D #23 Som fotbollsspelarens- alltså "Shavi" :)
Så himla supersöt !! :)
Söta lilla pralinen ♥
Ska bli så himla spännande att få träffa honom på tisdag och ta lite kort ;)
#25 Hihi tack :D
#26 Ja, vi längtar tills du kommer! :D
Nu är min lilla chokladpralin hämtad. Just nu ligger han och sover i mitt knä, än är vi inte hemma. Vi stannade för att rasta honom vid en benisnmack och han tog allt med ro. Alla som går emot honom fÅr många svansviftningar. Fina killen
Åh så underbar :D Får jag fråga vilken kennel han kommer ifrån, är ju lite av en kelpienörd ;))
Fina pralinen ♥ pussa honom från oss och store bror 
#29 Sjukt underbar :). Han är från tullarbackens kennel :D #30 Han skickar en massa pussar tillbaka!! :D
#31 Åhå, är det möjligen Cefeus FloJo som är Xavis mamma? Har för mig att hon fick en kull eller kanske ska hon få en kull snart :p Hon är riktigt fin i alla fall :D
#32 Ja det är Flo som är mamman. Coolare kelpie än henne får man leta länge efter :)
Hon är väldigt stilig :D
Gud vilken söt liten kille
Min vän äger pappan som har ett underbart psyke! Otroligt duktig vallhund också.
Du måste ju visa fler bilder för oss! Vill också ha en liten chokladpralin…
#34 tackar! :) #35 Kul att du säger det, har bara hört gott om Zaldo. Förhoppningsvis blir Xavi lika bra vallhund haha :) #36 Fler bilder kommer defenetivt, ska bara komma hem. Vi fick nämligen punktering, typiskt.
Xavi bebisen ♥
SÅ SÖT *dör*
Så söt!!!
vad söt!
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Underbart söt!
Oh! Vad söt han är. Är smått svag för brunfärgade hundar.. :) Måste följa denna tråden.
Hihi tack alla<3.
X är en alldeles för underbar valp. Av det lilla jag har sett är han sjukt orädd, nyfiken, social, framåt och en väldigt stor portion lek och kamplust. Fortsätter han att utvecklas så här så kan det här bli en riktigt bra hund. Men det är alldeles för tidigt för att säga något än.
Här kommer några bilder som Amela87 här på HiF har fotat.
Mina prinsar <3
#46 Vilken gullig bild! Riktig liten linslus.
#51 vilken härlig bild på alla tre kompisarna =) och Xavi är ju skitsööt :)
Medarbetare på Hundar.ifokus
Hur går det mellan X och T? :)
Tack alla! :)
Det går skit bra, dom leker hela tiden, finns inget stopp på dom så jag får gå emellan och avsluta leken. T tar verkligen hand om X och T har ett stort tålamod med honom. X kampar med Ts svans och öron men T gör inget, han bara blänger eller slickar på honom.
Så söt den lilla krabaten är :)
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
Vad fina dom är!
#60 ja tiden bara flyger iväg. Färgen är underbar <3
Här är en video från idag: http://www.youtube.com/watch?v=S_ia2uBs1cg&feature=youtu.be
Han har hunnit bli hela 10 veckor och han utvecklas riktigt fint och jag är mer än nöjd med honom än så länge. Han har en jäkla attityd och orädd som bara den, nyfikenheten är stor likaså reaktionerna. Han är riktigt seriös under träning. Kamplusten är enorm. En riktig terrorist, full fart framåt hela tiden. För att han ska ta det lugnt och vila måste jag sätta honom i buren en liten stund annars vilar han inte överhuvudtaget.
En bild på chokladpralinen som Linda Lundquist har tagit.
Finfin vovve. Och det var superkul att fota honom. :)
Hemsida: www.lindalundquist.se
Facebook: Fotograf Linda Lundquist
Instagram: @fotograflindalundquist
Xavi har hunnit bli ett halv år och vi har hunnit med mycket. Obrydd vad gäller skott, orädd, otroligt nyfiken, stort föremålsintresse, följsam, arbetslust och glädje så det räcker och blir över, intensiv, otroligt social, kampgalen, miljösäker, otroligt härlig inställning till livet. Han är en otrolig arbetshund. Charmar alla. Planerna är att debutera i lydnadsklass 1 i mars.
Planerna än så länge för 2013:
Kurs för Niina Svartberg i februari
Kurs för Maria Brandel.
Lydnadsklass 1 debut i mars.
Starta lydnadsklass 2.
Röntgen + Kull MH i sommar.
Uppflyttning till lägreklass spår.
Eventuellt någon utställning om det finns i närheten för skojs, utställning är inget vi prioriterar.
Vi utställningsdebuterade den 25 november. Han var den enda kelpien så han blev BIR. Kritiken: ""Mycket bra kilformat huvud, öronen väl placerade, bra skulderläge, något tunn, välmusklad, bra päls".__
så fin!!
Så underbara dom e <3