Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1078 ggr
davidia
0

ylar åt hunden

detta kanske är löjligt men jag blir sååå grinig när folk står och försöker härma en hund.min hund (kira) får sitta i en liten gård när jag håller på ute.så jag tog ut henne för jag skulle klippa gräsmattan.jag hade inte startat gräsklipparen än så hör jag att en som är hos grannen står och ylar.jaja tänkte jag moget för en 35-40 årig man att stå och försöka få igång kira.sen dröjjde det ca 10 minuter till så ställer han sig och gör samma ljud igen.då blir jag faktiskt sur.jag vill inte att andra folk ska försöka få igång min hund för då kan dom komma över och leka med henne i stället men det som är så kul är att våran nya granne är hund rädd.så det blir ingen lek där inte.jag anser detta som barnsligt.hade ni blivit sura?

davidia
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

en bild på kira

Liss
0

Jo de hade jag absolut. Blir jätte sur när man går ute och så hör man 20 åringar stå och skälla och yla för att locka till sig ecko eller reta upp honom. Jag förstår inte riktigt varför.

Har med varit med om att de ofta är folk som egentligen är rädda. Dom kan ju inte ha mycket i huvudet.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Malin-A
0

jo man blir väldigt irriterad..  har också träffat på 19-20 åringar som skäller o håller på för att få Lusses uppmärksamhet.. såå barnsligt…

lena1
0

JOmen det är samma här, jag blir jättesur….och ibland brukar jag fräsa i åt dom.

Det bästa är ju när Snodden själv svarar, för då blir det varnings skall, och det låter inte speciellt trevligt kan jag säga :-)))

TinaH
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

vi bor i ett radhus område där ungdommarna har hållt på och härmat tyson sedan vi flyttade in här.
Ungdommar i 17-21 år som är utlänningar.
Tyson kan ligga och mysa i solen i 2-3 timar och bara vara tyst, och bara myysa….

Vi fick ett brev i veckan som var att Tyson skulle ha skällt/ylat vid 6 olika tillfällen, och det var inte
acceptabelt, av våran hyresvärd, det skulle ha varit 15 min/gång.
Det skulle ha varit på sånna tider som 23.30 på nätterna och kl kvart i nio på morgonen.
Så vitt jag vet så går vi sista rundan med honom kl 22, och sedan sover han.
Jag kan inbland gå ut med han i trädgården senare, men är jag med så är han tyst, annars om vi
inte kan följa med, så får han vara inne tills på orgonen

Utlänska ungdommarna har till och med börjat kasta sten på honom….
Sambon frågade: "varför kastar du ten på tyson".
Svaret blev: "För att han skäller".
Roger sa: "tror du det skulle hjälpa?"
Svaret blev: men stryp hunden då eller dränk honom.

Jag ringde faktiskt till miljökontoret i veckan och dem sa det att
"så länge en hund är frisk, och må bra och inte lider eller blir slagen eller ovårdad, så kan vi inte göra något åt saken.
Att din hund skäller 1-2 gånger när det kommer förbi någon, är inget konstig, bara naturligt.
Inte heller konstigt att han skäller på ungdommarna som har stissat upp din hund när dem går förbi".

Vi har talat med några hundfolk som har hund på området, både svenskar och utlänningar och dem säger det:
"vi har aldrig hört eran hund skälla när vi går förbi, han ligger hur fint som helst och sover på gräsmattan".

Jag vet inte vad man kan göra åt detta, men det vi vet är att det är inte hunden dem vill komma åt, utan oss….
Så j-la fegt så det finns inga ord….

Skickar med en bild på Tyson, för att visa honom, för jag börjar snart inte tro på mitt egna omdömme längre, om ni tycker han är vanvårdad.
Till och med veten sa när vi var där i torsdags när jag frågade om han var "tjockis", veten svarade "Lite rultig är han, men annars hur sund hund som helst."

Polisen skiter i detta..

Gråter

Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~