Fransk Bulldog valp!
Tänkte bara göra ett nytt forum för att det andra spårade ut lite då det började ifrågasättas om min valp som jag ska köpa har stamtavla och är renrasig eller inte..
Jag ska fara till sthlm på Fredag och hämta en Fransk bulldog valp som då är 10 veckor, hon ska få heta Chikita, och nej hon har ingen stamtavla men är fullt renrasig. Och det viktigaste av allt är ju ändå att valpen är frisk och glad, och jag kommer älska henne oavsett vad!
Här är hon, dock är bilden tagen av uppfödaren på alla valparna men jag har klippt ut henne bara :)
Superstort Grattis och Lycka Till :) :)
#1 Tack så jätte mycket! visst är hon söt?:)
#3 Tack så mycket! ^^
Hur supersöt som helst :)
#5 ja^^ längtar tills jag har hon här bredvid mig i soffan!<3
Grattis till valpen och hoppas du ska njuta av det lilla glädjeknytet ;P
#7 Tack så otroligt mycket, klart jag kommer!:)
#8 :D
#10 Tackar^^
Jätte söt tjej! Stort lycka till 
#12 tackar! :D
≧◔◡◔≦
#14 ?
#15 felpostat
≧◔◡◔≦
#16 okej..
Åhhh!! En fralla! :D dom är ju så otroligt söta! Din var ju helt underbart gullig! Lycka till med henne och hoppas att allt kommer gå bra :)
Supersöt, lycka till med den lilla!
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Ett stort Tack till både #18 & #19 !:)
Åh, min lilla mops älskar frallor! De ser ju nästan likadana ut. Det är faktiskt många som misstar henne för att vara det, men det är väl uppåt-öronen som är skillnaden då.
Förra veckan mötte vi en jättestor fralla, han såg ut som ett berg av muskler… Man såg till och med ådrorna gå längs musklerna, haha. Men han var grym på att springa verkligen, for som ett skott hit och dit. Verkligen kul att se!
Men nu byter jag ämne helt här så jag vill sluta med ett STORT grattis och det kommer säkert gå jättebra! 
#21 haha! okej :) Tack!:D
#22 Tackar :D
#23 Vi far på Fredag och kommer hem med valpen på Lördag :)
Stort grattis till godingen! Vi förväntar oss fler bilder efter helgen ;)
#26 Tack! jada!:)
Va fin hon va :) Lik min fralla :)
det ska inte spela ngn roll om hunden har stamtavla, det viktigast är att du är nöjd med henne och att hon fått alla papper från veterinär och att du märker att uppfödaren är OK.
Folk är bara fööör mycket ibland med sånt skit snack, dom har inget bättre för sig :)
Frallor är dom bästa hundarna, så underbara!
#28 Det handlar inte om skitsnack, det handlar om att känna till sjukdomshistorik i hundens släkt och att inte stödja dålig avel.
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
Kan inget annat än att hålla med Praefatio i detta.
guuud vad söt, hur gick det med valpen TS? :)
(måste hunden vara sjuk och måste det vara dålig avel för att den inte har stam? tex, kallar ni det att avla seriöst på tex räkryggade schäfrar? det gör inte jag, även fast dom har stam)
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
#31 Klart att den inte måste, har någon sagt det? Däremot köper man grisen i säcken om man köper en valp utan stamtavla. Man kan aldrig veta vad det är man får, varken temperamentsmässigt eller hälsomässigt. Det är risky business att köpa stamtavlelösa djur.
Och nej, ingenstans ser jag heller att någon har sagt att alla kennlar och all rasavel är vettig och seriös. Tvärtom läser jag om och om igen att folk blir förbannade på extremavel.
Allt är inte svart och vitt. Det finns blandrashundar som är hur trevliga och friska som helst, och det finns djur med stamtavla som är vid dålig psykisk och/eller fysisk hälsa. Poängen med att köpa från kennel och att köpa en blandrasvalp från "vem som helst" är ju just att man kan kolla upp innan vad man får. Man kan välja bort dålig avel och välja dokumenterat bra sådan istället. Väljer man oregistrerad avel så vet man varken det ena eller det andra.
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
Jag tycker någon Medarbetare borde ta bort alla inlägg i tråden som handlar om ifall valpen har stamtavla eller inte. Det är helt och hållet TS val och jag tror hon förstått tillräckligt tydligt vid det här laget vad folk anser om renrasiga hundar utan stamtavla. Har man inget positivt om valpens anländning att säga kan man väl bara vara tyst? Hon skapade ju nyss en ny tråd för att den andra spårade ur av samma ämne och så sätter man igång igen…
Grattis till valpen TS och lycka till! Var inte rädd att ställa frågor om valpen om du får något problem i fortsättningen, eller bara uppdatera med någon bildtråd. 
#35 hur ser man det? :o
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

#36 Man går in på personens personliga sida och trycker på statistik.
.