Hundar iFokus

Hundar

Etikettbilder-och-filmer
Läst 788 ggr
Mia
1

Agilityvovve? ;)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag var jag ute på brukshundklubbens träningsplan för att öva inkallning och annat med min 18 veckors valp och där fanns ett agilityhinder som min lilla tjej verkligen tyckte om. Jag trodde att det inte skulle gå att få henne att gå uppför hindret eftersom hon är rätt osäker och det har tagit henne ett tag att hoppa uppför bänkar och liknande, men hon klarade det galant Flört Hon blev så glad och jag tyckte det var roligt. Kanske man ska lägga till agilityträning i planerna längre fram.. Flört

/ Mia, sajtvärd för Självkänsla och Psykologi.

Frida B
0

Vad söt! Vilken ras? :)

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Mia
0

Tack så jättemycket Glad Hon har Pyreneer, schäfer och labrador i sig!

Kitten86
0

Jättesöt valp du har!

Varför inte. Om din hund tycker att det är roligt och du kan tänka dig att träna/ köra lite agility så varför inte? Det är en jätterolig sport för alla, oavsett hundras eller människotyp Tungan ute

SaraC
0

Men vad söt hon var! Gillar verkligen hennes teckning Glad

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Mia
0

#3 Tack så mycket! Haha ja, hon verkade tycka att det var roligt. Hon sprang uppför den frivilligt några gånger också Glad Är det i agility man inte får tävla i om det är en blandras?

#4 Tack! Hennes teckning är så fin, den är jättelik pyreneer Glad Hon har små beiga tecken lite överallt, på svansen och tassarna. I början trodde jag att det på svansen var smuts så jag försökte tvätta bort det rätt länge innan jag förstod, haha Tungan ute

Frida B
0

#5 jodå man får tävla, men bara med licens. Däremot får man inte tävla i SM eller VM Obestämd

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Mia
0

#6 Ah okej, tack för svar Glad

Michaela-N
0

#6 SM får du tävla i, men inte VM.

RedMonsters
0

Jätte söt!. Som sagt du får tävla men du måste skaffa tävlingslicens, det gör du via SKK. Du får tävla SM men inte VM. Att gå upp och ner för A:hindret i den åldern är inget att rekommendera.

Medarbetare på brukshundraser.

Mia
0

#9 Tack Glad Hon gjorde det bara 2-3 ggr och jag tror inte att det är någon större fara. Det är inget hon ska göra mer iheller, inte nu iallafall, så jag tror inte att hon tog någon större skada vid sig Glad