Inkontinens
Vi fick nyss gäster, och när Hugo skulle hälsa på dem råkade han kissa på sig lite. 
Han gick direkt undan och "skämdes" (vill inte ha någon diskussion om huruvida hundar kan känna skam eller ej), men förutom att det var rejält pinsamt så blev jag jätteorolig för honom! 
Har han börjat bli inkontinent eller är det normalt? Han rastas var fjärde timme och det hade gått tre och en halv timme sedan sista rastningen.
Han kissade inte särskilt mycket när han var ute.
Vad tror ni? 
Min mammas hund Rufus kan kissa på sig lite/läcka om det dröjt ett tag sedan han var ute när han blir glad.
Min moster och hennes man hade en hund när jag var barn, en taxflicka som kissade på sig av upphetsning när det kom folk,
Glömmer bort att hålla sig när de får annat att folkusera på.
Om han kissar på sig kanske man kan ta hälsandet utomhus så kanske han mår lite bättre. 
Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else
Tror inte att de är någon fara om de bara hänt en gång :) Tyra har också råkat kissa på sig någon gång när hon blivit jätte glad när man har kommit hem. Ibland är man extremt kissnödig, det händer.
Jag brukar se till att hundarna är rastade innan det kommer folk eller går ut strax efteråt då glädjen lätt gör att dom blir kissnödiga. När jag själv kommer hem så brukar jag öppna dörren och släppa ut dom i trädgården, så hälsar vi ute.
Men som sagt, händer det ofta så kanske de är något att kolla upp. Men att dom "läcker" lite när dom blir glada är inte ovanligt :)
Mvh Jenna
Nu vet jag inte hur gammal din hund är. Men det är inte alls ovanligt att en hund skvätter lite när det kommer folk. Oftast av ren glädje.
#1 #2 Men han var inte jättekissnödig, det är det som är grejen
Hans bror är inkontinent.
#3 2,5 år
#4 de är ändå vanligt att hundar läcker av lycka. Första halvåret efter att min mormor fick sin schäfer/rottis så var vi tvungna att hälsa ute för hon kissade ner sig varje gång. Men det gick över. Så länge han inte börjar läcka utan anledning eller ofta så är det inget att oroa du över :)
Mvh Jenna
Att kissa så är en underkastelse-signal och beror nog mest på att hunden blev för uppspelt/ lite kusliga människor/fjäsk i överkant.
Låt folk ignorera hunden när dom kommer och hälsa när hunden är helt lugn.
Nu är jag riktigt orolig! 
Det har hänt upprepande gånger sen jag skrev #0.
Bland annat nu idag, hade varit borta under förmiddagen men min syster var hemma med honom. När jag kom tillbaka så kissade han på sig, och han hade inte hållit sig i tre timmar ens.
Han vet om att han inte får kissa inne, men jag fattar inte varför han gör detta? Det kan inte vara medvetet!
Idag kan det inte ha varit för att han vill fjäska för mig! 
Lyfter han benet och kissar eller är det som att han kissar på sig?
Mvh Jenna
Han lyfter inte på benet, ställer sig inte heller i kiss-sits (han kissar som en tik många gånger) utan det rinner bara. Inte alltid så mycket, men det blir en liten pöl. Idag kissade han på sig i min systers famn när jag kom in.
Kanske skulle ta urinprov hos vet?
En bekant till mig hade en hane som läckte (han blev aldrig rumsren), och de visade sig att han hade bakterier i urinet. Så efter lite medicin blev han bra :) De kanske är någon form av uvi?
Mvh Jenna