Hundar iFokus

Hundar

Etikett: valpar
Läst 4677 ggr
kodex
6

Iiih, kanske en valp snart?

Var bara tvungen att dela med mig av min lycka! Har varit i valpplanerande länge och har länge letat efter en kombination som lockar för framtida träning och avel! Det har varit svårt och jag har ändrat mina planer flera gånger det senaste halvåret men nu verkar det som om allt fallit på plats! (så mycket det går då, det här med jobb kommer väl bli lite knepigt att få ihop men det löser sig säkert (är arbetslös nu men bor hemma hos min allt för snälla mamma)).

Igår och i måndags så parades tiken som jag antagligen kommer att få en valp på foder av! Hanen är jättetrevlig och bor i Holland!

Jag hoppas verkligen att tiken är dräktig nu och att det blir en valp i kullen som de vill spara!

De som har tiken känner jag väl och vi bor bara några km ifrån varanndra. Tiken känner jag också väl och hon har haft en valpkull innan där valparna blivit lika supertrevliga som mamman!

Rasen är kooikerhondje vilken jag redan har en liten underbaring av :)

Sigriiid
1

Åh vad roligt! Håller tummarna för att det blir valpar! :-)

// Emmily
Besök gärna vår blogg: http://birasblogg.wordpress.com/

amela87
0

Va roligt! Vilken kennel? Väntar själv på att få hem en liten Kooiker tik på foder så känner igen känslan :)

Frida B
0

åå vad kul!

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

kodex
0

Ja, forumet här kommer väl bli invaderat av kooikrar så småningom känns det som :P Kenneln är Rantafej :)

#2 Vad roligt! Är det bestämt nu då? Från vilken av Birgittas kullar är det? För det var väl av Birgitta?

amela87
0

#4 Ja! Vist är det härligt Flört
Japp det är det, ska åka till dom på fredag för att prata närmare om saken och allmänt lära känna henne, första gången jag åker dit så är JÄTTE nervös och glad samtidigt.

Det är Shimas kull,valparna är bara 4 veckor nu Kyss

kodex
0

#5 Okej, kul :) Fick förfrågan av Birgitta om jag ville ta en valp på foder ur någon av de kullar hon har nu, men sa att jag håller mig till den jag bestämt och känner bättre och som dessutom bor närmre :) Men det kommer säkert gå jättebra, har kollat mycket på Birgittas nuvarande kombinationer och varit sugen! Hanen som Mio parats med är skitsnygg och supertrevlig!

amela87
0

#6 Aw där ser man :)
Aa träffade Mio en liten stund,hon va så jäkla fin.

kodex
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ultraljud gjordes på tiken i förra veckan! Det visade sig vara minst 5 valpar som låg och grodde där inne :) Nu ska man bara hoppas att det blir en söt liten tik också!

Bild på mamma Roxy.

kodex
0

Och en till :)

amela87
0

Åh va kul! Skrattande
Håller tummarna! Flört

Schniigel
0

Vad roligt, håller tummarna att allt går bra! :)

kodex
6

En dräktig Roxy :) Mindre än 3,5 vecka kvar!

Sigriiid
0

Åh vad roligt! Håller tummarna!! :-)

// Emmily

rebz
0

Spännande!! :)

Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se

LucyLove
0

Åå vad spännande! Skrattande

joheck
0

Vad roligt! Mamma är jättefinKyss.

kodex
8

Iiih! Fick precis rapport om att mamma Roxy har matvägrat hela dagen, bäddar och att hennes temp sjunker! SNART blir det valpar!!

EDIT: Felicia (ägaren) har lovat att uppdatera på facebook efter varje valp som kommer med bild och kön! Jag är så sjukt nervös!

amela87
1

Spännande! Hoppas att det blir en valp till digGlad

Sigriiid
0

Åh vad spännande!! :)

// Emmily

malinroth
0

Åh så spännande! :D

kodex
1

Å herregud! Första valpen är nu född! Det blev en hane. Väldigt fint tecknad vilket är ett gott tecken! Hoppas alltså på en tik som är lika fint tecknad! Det är liksom det första steget i att där blir en valp till mig!

joheck
0

Åh vad spännande! Håller tummarna för en fin tik!

kodex
0

Ja, jag är så nervös att det inte är klokt! Hon har fått tre valpar nu! Två av dem är hanar, den tredje vet jag inte, hon har säkert fullt upp så hon hinner nog inte med all info till facebook ;)

joheck
0

#23 Förstår det! Håll oss uppdaterade!

kodex
6

Fem valpar har kommit hittills:

Kl 12.35 Hane 221g
Kl 13.07 Tik 228g
Kl 13.20 Hane 230g
Kl 13.45 Hane 232g
Kl 13.55 Tik 210g

Båda tikarna verkar bra tecknade, speciellt den första. Det kan bli fler men ultraljudet har bara visat 5 men man vet ju aldrig! Annars har det flytit på väldigt bra och mamma Roxy har som jag förstått, skött det prima!

kodex
13

Det föddes precis ytterligare en tik!! Jag har nu fällt ett par glädjetårar! En stor spänning släppte som jag gått och burit på i ett par veckor mer eller mindre. Har ju väntat på denna valp så länge så länge och då blir det desto nervösare att något ska gå fel eller inte stämma!

joheck
0

Åh vad roligt! Grattis!

Sigriiid
0

Åh vad roligt! Grattis!! Förstår glädjetårana, grät också en del då jag fick veta att det fötts tikar i "min" kull. Spänningen som släpper som du sa :-) Verkligen jätteroligt! :-)

// Emmily

kodex
9

Nu är förlossningen över! Roxy gjorde det hela verkligen effektivt! 8 valpar blev det till slut på ca 4 timmar! 4 tikar och 4 hanar! Lite roligt då det är rätt ovanligt att de får 8 valpar i en kull och båda mina kooikrar kommer då att komma från en kull på 8 med exakt lika fördelning mellan könen!

kodex
13

Haha, attsingen, där var vi allt lite för snabba! EN TILL liten tik tittade ut! Så Roxy har alltså klämt fram hela 9 valpar! Vem vet? Kanske kommer det fler nu då?

monstermash
0

Oj, vad kul, grattis! Det var inte dåligt med valpar Skrattande

joheck
0

Grattis säger jag igen! Jätte söta. Någon som ser speciellt lovande ut?

Michaela-N
0

Jösses! Härliga småknoddar!

Är det vanligt med så många valpar i en kull?

kodex
0

Tack för grattis :D

#32 Ja, jag har inte sett den sista tiken ännu men den valpen som ligger närmast nedre kanten, uppe på två andra valpar är en tik som är lovande i teckningen iaf :) De ska helst inte ha för mycket vitt :) Men det kommer inte bara att vara teckningen som avgör vilken valp som blir min.

#33 Nej, det är inte särkslit vanligt att det blir så många valpar i en kooikerkull. Det vanliga ligger väl runt 4-5 valpar.

LinaK
0

Vad underbart! Grattis!

Ska bli kul att följa dig och din nya valp (tar för givet att du kommer skriva om allt här Flört )

// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

sarae
0

Å va roligt! Kooikers är verkligen ljuvliga hundar! Kommer följa dig och nya valpen med spänning :D

kodex
0

Ja, absolut kommer jag skriva här :) Hon får nog en ny tråd när jag får hem henne dock…har en känsla av att denna kommer bli rätt lång…:P

Sigriiid
0

Oj, det var en rejäl hög med valpar! Vad härligt :-) Flera väldigt fint tecknade också utifrån vad man kan se på bilden :-) Kommer också följa tråden :-)

// Emmily

kodex
0

#38 Jao, fast jag är lite kräsen så där finns bara en tik som är tecknad som jag vill :) Och det är den som jag skrev i #34. De andra tikarna har för mycket vitt eller så som på den ena tiken där bläsen går över hela huvudet bak i nacken. Inget "allvarligt" i sig, men som sagt, jag är kräsen! Så jag kan väl säga att jag hoppas att den tiken med bäst teckning även utvecklar sig bäst i personligehten också!

P.S. Bilder och annan info läggs ut imorgon på kennelsidan, länkar då så ni får se :)

[Forest]
0

29 Oj vad många valpar  bådar gott tycker jag när det blir så stor kull då anser jag 2 faktorer spelar lite in, 1 frisk o sund tik som får så många valpar :) 2 man har valt rätt hane fertik + att tiken måste verkligen gillat honom :) Säger stort grattis o kul att du skaffar dig en till härlig liten valp :) Ska bli kul o följa dessa o din sen med Skrattande

kodex
0

#40 Ja, precis så tänker jag också! Och att förlossningen gick så snabbt och smärtfritt ser jag också som ett sundhetstecken!

Roxy fick bara tre valpar i sin förra kull men jag vet att den parningen skedde i ett sent skede i löpet också. Men vem vet? Denna hanen kanske Roxy tyckte passade bättre och tänkte att då slår vi på stort!

Schniigel
0

Åh grattis, gud så roligt! :-D

Beckibus
0

Gud vad roligt! Stort grattis! Hoppas att du får hem en liten pärla sen då. :)) Ingen liten kull direkt ;). Hoppas alla klarar sig och utvecklar sig fint och jämt. Super fin kull! Vad blir planerna med din nästa? :)

Vila i Frid världens bästa Iza.

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*

http://workwithpaws.blogg.se/

kodex
1

Nu finns bilder ute på uppfödarens hemsida!

Om föräldrarna: http://kooikerlivet.hundstudio.se/document.htm?doc=90094

Nyfödda: http://kooikerlivet.hundstudio.se/document.htm?doc=90100

Jag skulle kunna titta på dem hela natten!

#42 43 Tack! Planerana för den lille, håhå! Jag längtar så jag spricker så mycket jag ska göra med henne! Inte nödvändigtvis många olika aktiviteter utan mer små detaljer som jag under åren lärt mig och nu ska applicera på nya valpen! Men det är lydnad, agility och utställning vi kommer satsa på inom tävling. Sen blir det väl en massa "onödiga" tricks precis som med Tilla :) Och nosövninar för skojs skull. Sen får vi se!

joheck
1

#44 Åhh vad söta dom är! Måste bara fråga, är mamman nerklippt eller har hon bara lite päls?

rebz
0

#44 Åh ge mig! De är så söta. Är det den förstfödda tiken som du gillar bäst? Du pratade ju innan om en tik du gillade spec i något annat inlägg.

Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm

Sigriiid
0

Åh vad söta de är! Den förstfödda tiken är min favorit också, fint med mkt färg! Men de är såklart söta hela högen :-)

// Emmily

sarae
0

Bedårande! Det rycker helt klart i "vill ha tarmen" ;)

kodex
0

#45 Hihi, nej, hon har bara kort päls :) Det är väl det enda negativa med den här tiken om man säger så :P Fast hon har ju iof blivit champion ändå så det är inte så jätteovanligt att de har lite kortare päls.

Ja, det är den förstfödda tiken som har bäst teckning :) Men den 3:e tiken är inte dålig heller, inte 2:an heller men hennes bläs går inte ihop i huvudet. De två sista tikarna är liite för vita så någon av dem blir det nog inte i vilket fall som helst :)

[Forest]
0

hane nr 3 tycke jag var söt, hade jag valt tik var det tik 3 vet itne varför men dessa var bra söta i ansiktet :)

rebz
0

Hade jag fått välja hade jag lätt valt hane 2 :). Och bland tikarna tik 1.

kodex
1

Hehe, ja, hade jag också fått gå på utseende vet jag också vilken jag skulle valt. Fast de utvecklar sig så olika i personligheterna att det är omöjligt att välja nu!

joheck
0

Åh om man får välja valp så skulle jag välja den sista hanen! Så charmigKyss Gillar färgklicken på svansen på honom.

#49 Ok. Hur blir valparna efter henne, får dom kort/lång päls?

Sigriiid
0

#49 Tvåans bläs växer nog igen när hon blir större. Bira hade också en fläck sådär men den är helt igenvuxen nu.

// Emmily

kodex
0

#53 Haha, ska jag va ärlig så har jag bara ögon för tikarna! Har knappt ens tittat på hanarna! Det är svårt att säga hur valparnas päls kommer att bli. Tyvärr kommer den nog att bli lite i kortaste laget men vi får se. Det är ju inte så att rasen är uppdelade i långhåriga och korthåriga utan det kan bli lite hur som helst med pälsen :)

#54 Jasså? Men jag kollade och Bira hade iaf en mycket större fläck som nyfödd än vad denna tiken har. Men det ska bli intressant att se när de växer!

Sigriiid
0

Jo Bira fläck var ganska mkt större. Det ska bli spännande att se hur det blir vartefter valpen växer :-)

// Emmily

kodex
0

Tyvärr så är det två valpar som inte har överlevt första levnadsveckan. Det är tik nr 1 och hane nr 2 (tror det var den eller så var det hane nr 3). Tiken hade gomspalt och hanen hade koordinationsproblem troligen p.g.a. syrebrist vid förlossningen.

Det var ju typiskt då tiken var den som vart bäst tecknad av tikarna. Dock så är tik 2 och 3 fortfarande pigga och friska och det är antagligen någon av dem som det blir. Ska snart komma och titta på dem, idag eller i helgen. Det ska bli spännande!

kodex
4

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Igår var jag och besökte valparna för första gången! De var då 9 dagar gamla.

Här kommer en liten filmsnutt på de två tikarna som jag får "välja" mellan (jag väljer ju tillsammans med uppfödaren)!

Måste tillägga att det var helt underbart att få se dem små! Jag skulle kunnat sitta hela kvällen och natten och tittat på dem!

kodex
3

Mamma diar sina små!

kodex
4

Tiken som ser ut att ha glasögon på rumpan och svansen blir en näsa!

kodex
3

"Mina" två tikar ligger längst till höger.

kodex
6

Den ena tiken :)

kodex
5

Någon kommer bli min! Undrar vilken?

kodex
3

Sussar med mamma <3

LucyLove
1

Oherre vilka sötnosar! Kyss

joheck
1

#62 Åhhhhhh, kolla på dom pyttesmå rosa trampdynorna!Kyss En riktig lite prinsessa!

kodex
1

Dags för fika! Roxy passar på att klia ryggen och visa oss sin fina mjölkbar!

kodex
2

Sista bilden.

Det var rätt varmt uppe i valprummet tyckte Roxy och ibland fick hon hoppa ut och lägga sig på golvet för att svalka maaagen :)

kodex
0

#66 #65 Ja visst är dem underbara! Trodde inte jag skulle bli så kär i dem som jag blev igår, i och med att de är så små ännu! Men oj vad fel jag hade!

[Zlarviig]
0

Herregud vad söta de är! :D Nej jag blir inte alls valpsugen!!

kodex
3

VARNING!!!! För nya bedårande valpbilder!

Var och hälsade på dem idag igen, 16 dagar gamla :)

En trött tjej! (den ena tiken)

kodex
4

Samma tik! *smälter*

kodex
4

Den andra tiken!

kodex
4

Samma tik! Kanske inte syns på bilderna men jag ville bara krama och pussa ihjäl dem samtidigt som man är jätterädd att de ska gå sönder! :P

kodex
6

Och en bild på hela syskonskaran :) "Mina" två tikar ligger längst fram och längst fram till vänster :)

Om jag blev kär i dem förra söndagen så blev jag ännu mer kär dag och vad blir jag då nästa gång jag hälsar på och flera veckor frammåt! Jag kommer nog dö innan jag får hem min lilla plutt!

[Nalle-]
0

Åhhh så fina! Måste vara jättekul att få chansen att träffa de små så mycket redan den första tiden Kyss

joheck
0

Jättesöta! <3

Oj vad smart att använda en barn pool som valplåda också! Lätt att göra ren och rymningssäker^^.

kodex
0

#76 Ja, det är verkligen jätteroligt att få vara med redan nu!

#77 Ja, en jättesmart lösning som de till största del fick göra för att de inte kunde få upp valplådan i det ena sovrummet där den skulle stå :P

kodex
5

I lördags var det dags igen! Tredje besöket och jag blir lika förälskad varje gång! Här kommer några bilder! Varning för hål i tänderna!

kodex
6

Den ena tiken.

kodex
4

Den andra tiken. Med en leksak jag hade med mig som present till valparna.

kodex
7

Den ena tiken och jag.

kodex
7

Den andra tiken och jag. På fredag är det dags för nästa besök och då ska jag även få träffa pappan från Holland! Ska försöka få till någon fin familjebild :)

htt
0

Åh, helt underbara valpar.. Förstår att du är förälskad redan <3

Sigriiid
0

Åh vad söta de är!! :)

// Emmily

Beckibus
0

Helt klart finast och sötast. :P :*

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

kodex
5

Här kommer ny bunte bilder! Var och besökte dem igår och då var även pappan från Holland där! Det var helt underbart trevligt att få träffa honom och hans familj och få prata om mycket intressanta saker i några timmar!

På bild: Den ena tiken

kodex
4

Den andra

kodex
5

Den andra och den ena

kodex
3

Den ena

kodex
2

Den andra

kodex
3

Båda två!

kodex
1

Den ena

kodex
2

Den andra

kodex
6

Pappa Chris!

kodex
6

Pappa Chris och mamma Roxy

kodex
5

Pappa Chris

kodex
6

Pappa Chris

amela87
1

ÅÅÅH! Dog lite a sötheten ♥Skrattande
Vilka underbart vackra bilder,blir inte alls valp sjukOskyldig

rebz
0

Vad söta de är!! Vilken tik är du mest intresserad av då? :)

Michaela-N
0

Nämen vilka godingar! Kyss

Hur höga är föräldrarna? (om du vet det?)

kodex
1

#100 Mig spelar det ingen roll vilken jag får då de båda har sina fördelar :) Men det lutar väl mest åt "den ena" (kallar dom för den ena och den andra), enligt uppfödarna. Men det är 4 veckor kvar, så mycket kan hända på dem med de små liven!

#101 Mamma är 38 och pappa är 41 :)

Smullis
0

Hjälp vad söta!

/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡

kodex
1

Ja, de blir bara sötare och sötare och denna tråden blir bara längre och längre :P Här kommer några bilder från dagens besök, 5 veckor gamla :) Det börjar bli riktigt svårt att välja. De är så otroligt lika i temperamentet samtidigt som de ändå har sina skiljaktigheter.

Den ena.

kodex
1

Den andra. Himla lätta att ställa upp båda två :P Mna får passa på när de varit i gång i någon timme och de blivit trötta…

kodex
1

Den ena.

kodex
1

Den andra.

kodex
1

Den ena.

kodex
2

Den andra.

kodex
1

Den ena.

kodex
0

Den andra.

kodex
1

Jag hoppas på något sätt att det ska lösa sig inom två veckor. Att jag bara ska "veta" så jag slipper tänka, väga fram och tillbaka och våndas allt för mycket!

Michaela-N
0

NÄMEN Kyss Underbara!

Sigriiid
0

Ååååh, helt underbara!! :-)

// Emmily

Viccan92
0

Åhh så söta. Tur att jag redan har valp hemma annars hade det blivit väldigt jobbigt.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

Smullis
0

Förstår att det är svårt att välja! Båda två är ju helt underbara! :D

Noa-Nisse
1

sjukt söta bilder alltså :D

Medarbetare på Hundar.ifokus

kodex
2

Vart så valpsjuk så var och hälsade på mina små pluttar ikväll igen.

Nu vet jag i alla fall vilken jag vill ha av de två tikarna. Tiken på bilden. Den som jag kallat för "Den ena" på alla bilder. Ikväll blev hon ännu mer en favorit (än vad hon varit innan). Hon verkar defenitivt ha valt mig med nu. Nu ska vi bara se om den andra uppfödaren (som inte var hemma idag) också går med på detta…men det tror jag ;)

kodex
4

Hon var framme hos mig under hela besöket. Defenitivt mest av alla. Och när hon hämtade denna slemmiga, tillplattade toarullen till mig, då, då visste jag att hon hade valt mig också!

kodex
3

Den äldsta hanen t.v. och den äldsta tiken t.h. De två som är mina favoriter. Jag sa att skulle jag ha en hane skulle jag valt honom! Väldigt olik tiken som är mycket vildare. Men han har en utstrålning som är svår att motstå!

Smullis
1

#118 Bra val! ;)

kodex
3

Efter någon timme så däckade alla…"min" tik däckade näst sist av kooikrarna (kopovkullen som de bor med har energi så det skulle räcka till 10 kullar…) så energi är där i henne iaf!

kodex
5

Jag och valpis :)

kodex
2

Tiden flyger faktiskt iväg nu, tro det eller ej. Ikväll var jag hos uppfödaren ett par timmar igen, den här gången följde Tillas uppfödare med och vi skulle ha lite utvärdering av alla valpar som nu är 6 veckor och 5 dagar gamla - 2 dagar ifrån 7 veckor. Vi hade verkligen jättetrevligt som vanligt! Har nog lyckats få de två bästa kooikeruppfödare man kan ha ;)

Nu är det dessutom bestämt vilken som blir min :D Det blir "den ena", alltså tiken på bilden nedan! Förklaringen finns i inlägget om mitt förra besök och idag bekräftades det bara ännu mer! Vi kunde knappt slita oss från varandra! Hon är…perfekt! Och det är ingen tvekan om att vi har valt varandra!

Vi kom faktiskt också fram till att hon var den snyggaste av tikarna (av vad man kan se och känna nu då :P) och enligt mig så är hon ju dessutom den härligaste i temperamentet ;) Tuff och livlig men ingen bråkstake. Otroligt mysig när hon är i famnen också!

kodex
1

Huvudbild :)

kodex
2

Sötnöten.

kodex
2

Balanssinne har jag redan!

kodex
2

Valpars roligaste favoritleksak. Kamerabandet.

kodex
2

Nästan alla valde att sova här…

kodex
5

Förutom min bebbe som låg här :)

kodex
2

Dragkamp om snöret till klöven! Gissa vem som vann? ;)

kodex
2

Lutten <3

kodex
4

Sista bilden. Längtar tills hon flyttar hem. Det enda som skulle kunna förhindra det är om det visar sig vara något knas vid besiktningen nästa vecka :S Jag håller alla tummar och tår i kors tills dess!

Sigriiid
0

Så underbart söt liten tjej!! :-)

// Emmily

kodex
0

Ja visst är hon :D

lilla jag
0

Nej!!!!

Här tittar jag på en massa undervara bilder på alla valpar och sen känner jag att jag inte skulle göra det!!!!! Bella ska vi para nästa år….Nästa år!!! Så nu kommer ju jag tänka på valpar hela tiden! Vill ha nu, inte om ett år ;)

(Trixi var i en kull med 8 valpar :D)

Hoppas allt går bra nu!!!!!!! Lycka till!!

// Olivia>The dogs!

Min blogg Länk

LinaK
0

Hon är underbart sööt! Jisses!

Håller alla tummar och tassar som går här hemma för att besiktningen ska gå bra Glad

// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Frida B
0

#136 då måste du bjuda på maaassa av söta valpbilder!!!

Gud så avundsjuk man blir på dig, så fin hon är! vad kul att det klickar :)

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Beckibus
0

Ååh så söt! Härligt att du har en så bra uppfödare, om och när jag köper hund från en annan kennel än min egen mammas så vill jag ha en likadan! :D

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

kodex
6

Allt bra på besiktningen! Imorgon kommer hon hem <3

fridaas
0

De är för söta!

Stort grattis till valpen! Skrattande

Jag är inte ett dugg avis, bara enormt jättemkt avis! Kooiker har varit min drömras de senaste 8-10åren men har inte blivit någon än tyvärr, men inom 5år blir det en!

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

kodex
0

#141 Tack! Trist att du aldrig har fått din kooiker! Men kul att du antagligen kommer få en i sinom tid ;P Jag är helt fast iaf.!

fridaas
0

#142 Jo det är tråkigt men hoppet lever kvar. Förstår verkligen att du är fast i rasen, de är ju helt underbara hundar!

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Praefatio
0

Grattis :D

Beckibus
0

Va roligt, stort grattis och lycka till!

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

Qepta
0

Åh vad roligt, hon är superfin

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

Sigriiid
0

Härligt!! :)

// Emmily

malinroth
0

#140 Härligt!! Grattis! :D Vad ska hon heta?

kodex
0

#140 Tack! Det får du se imorgon :D De som har min facebook vet redan ;) Men de har å andra sidan inte fått se några bilder (om de inte tjuvkikat på min hemsida ;)).

Michaela-N
1

Jag veeeet! Men säger inget ;)

kodex
0

#150 ;P

Smullis
0

Åh vilken läckerbit! Är hon hemma nu? :D

kodex
1
Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.