OT. Uppsats - ämne?
Jag fick precis den briljanta idén att över sommaren skriva en lång och bra uppsats, för att visa skolan att jag vill tillbaka, men inte kan. Frågan är då vad det ska vara för ämne.
- Åsikter om HBT (homo-, bi och trans)
- Hundar (något speciellt - vad?)
- Råttor (har ju tre själv)
- Asperger syndrom
- Hur jag själv reagerar i olika situationer (omg, egoism till tusen)
Kommer ni på något mer? :) Vill ha en massa tips. 

hundar :)
Jag tycker du ska skriva om dig själv och din sjukdom…hur den påverkar både dig och din omgivning, det skulle iaf jag tycka var intressant. jag tror att väldígt många inte har en aning om vad det är eller hur det påverkar ditt liv…
Jag håller med Lotta. :)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
#1 Något speciellt inom ämnet? :)
#2-3 Åh, okej. Ska fundera på det, och höra vad fler säger. ;)
jaa de skulle jag med tycka vara intressant.. för jag vet inte ens vad de år. så jag skulle vilja läsa en sån uppsatts iaf:)
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
#5 Hihi, okej :) får väl se, kanske lägger upp den här sedan. ;)
Skriv om din sjukdom!! :)
Ja, det lutar åt asperger/hur jag fungerar med det. :) Ska börja klottra ihop en massa saker, så får vi se var det leder sedan. ;)
Jag vill se den när du skrivit klart….är en sån där nyfiken typ vet du väl vid det här laget =)))
Nej, det visste jag inte! Vad är det du säger, människa? 
Hrrrmmm jo det är sant faktiskt 
Känner du dig cool nu? vavavavavavavavavava? 
lite kanske 
Erkänn nu, Lotta :)

Tycker också det skulle vara intressant om du skrev en uppsats om dej och din sjukdom
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
tycker också du ska skriva om dig själv.. så kan du till sist då försöka komma fram till om du ändrat något eller utvecklats nått till sommarens slut.. tror d kommer bli jätte bra…
Ah, det tänkte jag inte på. Hihi :)
Jag erkänner att jag känner mig besegrad din attans smurfis ;)
WIIIIIIIIIIIIIIIIIIIE!!! :D
Ta vara på den du…för det lär inte ske igen 
e Lotta besegrad.. hahaha =D
Japp lite smått då ;)
haha nästa gång får jag besegra dig =PD
Okay då…du är nästa på tur =)
Okej, små barn! Ta en kölapp på att få besegra lotta! 
små barn =D haha
*asg* små barn ska sova nu!!
Om dom är under 11, ja. :P
jag behöver inte sova än på länge =D
Alla under 25 borde sova vid niotiden. ;)
Dessutom tänkte jag sova tidigt idag… ;)

#30 då klara jag mej precis då eftersom jag snart e 26 =P
_**/Mvh Anne
Jaa, då får du vara uppe en stund till. ;) Men nu ska JAG sova! För jag är gammal o behöver skönhetssömn. ;)
haha då skulle jag redan vart i säng nu då =D
Hahahaha, knasisar :D
Och då borde jag lagt mig redan i går med andra ord ;)
nää för en vecka sen Lotta =D
Men Malin då!!!! Attans unge nu ska du inte vara sån ;)
hahaha =D

Kanske en dum fråga, men vad är aspbergers syndrom? Symptom? Låter klart som ett ämne värt att skriva om samt värt att läsa sig mer om, speciellt om du själv har det… :)
Själv skrev jag ett specialarbete om migrän, vilket jag själv svårt lidit av sedan jag var typ 8. Det var jätteintressant och jag har fortfarande nytta av mina kunskaper inom ämnet, 10 år senare.

aspbergers syndrom är ganska likt autism
_**/Mvh Anne
och jag som är så allmänbilldad då, vad är autism?:O

googla så hittar du massor om det
_**/Mvh Anne
En svår autism brukar vara så att dom lever i sin egna lilla värd, dom stänger ute allt annat är svåra att få någon kontakt med och vill inte gärna att man tar på dom (kramas m.m)
aha okej. jag har så svårt för ord:(
Inte behöver du känna så…det finns så många konstiga ord som jag inte har en aning om vad dom betyder och då är jag 45 := Och att jag visste vad det var är för att jag jobbat med psykiskt och fysiskt handikappade =D
hehe, joo de gör ju de. Som att blanda ihop nymfoman och .. vad de nu var:P haha.. puckot lisette kommer inte ens på de igen.
jag vet iaf vad fibromilagi är;) mammsen har de..
Hehe det har jag också..inte mycket att skratta åt, men man kan inte låta bli =D Kärringsjukan kallade dom det förrut ;)
Mmmmmm, blanda ihop ord är lätt hänt. Jag undrar om det blir vanligare o vanligare hos alla? Eller är det jag som är gammal? ;)
Det är lilka här…vissa dagar är jag sanslöst tom i skallen och då funkar inte nått =) Den bjöd jag på snorvalpar ;)

Haha jag brukar oftast tappa bort ord då jag pratar, mitt i en mening så kan jag glöma bort ordet jag ska till att säga så då blir det tyst några sekunder medans jag funderar på vad det var för ord. Mkt störande
_**/Mvh Anne
Ja, Lotta förklarade det där riktigt bra, hihi. ;)
Strax före tre ska jag knalla iväg till BUP och träffa min psykolog, en jättehärlig TANT (det ni, hon är… 62 eller något sånt, tror jag), med i princip samma humor som mig, så om vi blir trötta så kan vi sitta och skämta istället. :)
Anyway, så ska vi tydligen prata om hur jag reagerat på min diagnos nu. Sedan ska mor (och kanske även bror) göra mig sällskap hem, då dom ändå slutar jobbet då (bror jobbar extra hos mor).
har du med fibro lotta? neeh de är verkligen inget att skratta åt.. men jag kommer ihåg de iaf:) Usch, mamma ska ju me flytta nu. snacka om att hon är slut i kroppen och har ont! Dessutom har ju fel på tre kotor i ryggen.
Jaa, jag blandar ihop ord jätte ofta. Och så när jag pratar och ska säga nått långt komplicerat så kan jag börja stamma:P Kom..KOm.. KOMPLICERAT! :P jäätte bra. och jag är inte gammal för de.:)
Hahaha Lisette du är för go =) Japp jag fick det i samband med min mammas död. Usch jag lider med din mamma, det finns inget värre en stress och en massa bubbande, det gör bara saken värre :/
Va då "jag är inte gammal" Var det en pik till oss tantisar? ;)
#53 Det kan ju ha varit en liten knuff i ryggen också.. 
Så du knuffas nu också….bannade snoris 
Hahahahah, vi måste ju ge igen. 
Pfsss det är fult att knuffa en tantis…tänk på att lårbenshalsen kan gå av 
Hahahaha, min hjärna kan trilla ut när jag sover på sidan
*asg*
Se till att ligga på rygg eller mage då *ASG*
På mage kan jag inte andas, och rygg drömmar jag värre mardrömmar än vanligt. :P
Ligg på sidan då tokfia =D
Och låta hjärnan trilla ut? :O
de var ju DU som sa att du blandade ord för att du är gammal.. sa bara att ja me gör de fast jag inte är gammal:P
mm.. mammsen kan knappt röra sig nu efter flytten. Och inte kan något göras heller.. hon sa de idag, vet inte hur hon ska få upp hundskiten på morgonen. Hon får be Lufsen komma nära henne.. så böjer hon sig, tar skiten och häver upp sig med lufsens hjälp:P de ser lite kul ut.. de är bra att hon själv kan skratta åt de iaf..
Det underlättar faktiskt om man kan skratta åt eländet…hon måste vara stark din mamma =) Hoppas att skovet går över snabbt så hon får en skön sommar =)