Hundar iFokus

Hundar

Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 1313 ggr
Liss
0

hundmat, vart?

hallå hej todiloo:)

Tänkte fråga vart ni har hundmaten/torfodret..

Just nu har jag en stor 15kg säck i ett hörn i köket. Den passar bra där.. men nu när jag flyttar har jag inget hörn:P Så hur han NI löst situvationen?

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

AnneN
0

För tf så har jag säcken i städskåpet, men annars brukar jag ha maten i en fodertunna som jag ställer på lämplig plats, torde ju bli städskåpet det med. Med fodertunna så håller sig fodret frächt längre då det blir lufttätt

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Liss
0

Jo, jag hade tänkt köpa en sån med. men fortfarande finns de ingen bra plats. städskåpet är ju i hallen. får jag ju springa dit varje gång:P

Anna77
0

Köper ett kilo itaget och har i en godiburk jag fick i affären. Liten hund äter lite..

Liss
0

hehe.. joo, men om jag skulle köpa ett kilo i taget skulle jag få springa till affären varje dag ist;)

SaraC
0

Jag har en stor skrubb i hallen där det trängs lite allt möjligt, dammsugare, julgrejer och sånt. Där har jag en fodertunna.

Håller med biobio om att fodertunna är bästa förvaringen, det märks verkligen att det är mycket fräschare!

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

SaraC
0

Ps. Har man fodret framme, som dej Lisette, kan man dekorera en fodertunna =) Jag har satt en sånhär dekal man kan ha på t.ex. bilen, föreställande en Japansk spets, på Eros tunna! =)

AnneN
0

Min tunna är från RC och har en massa bilder på olika hundar

_**/Mvh Anne

SaraC
0

Ja de är fint när de inte bara inte är en enfärgad tråkig =)

AnneN
0

Man kan ju alltid dekorera som man själv vill om man har en som inte e så kul å se på

_**/Mvh Anne

SaraC
0

Ja jag tänkte om man som Lisette kanske måste ha den framme, då är de ju roligt om den är lite snygg

AnneN
0

Precis, om man inte själv är så konstnärlig så kanske man har nån snygg affich man kan klistra fast på den

_**/Mvh Anne

Liss
0

haha.. jaa här sitter ni och pysslar:P

Jag har otroligt mycket garderober. Bara att jag tycker de är tråkigt att behöva gå ut i hallen för att hämta mat. Men de får nog bli så ändå.. för köket är för litet för att en stor burk ska stå där:)

och så ska jag köpa en såndär tunna iaf. då kanske de blir frächare som ni säger med. kanske ska klistra fast badrumsdekorerna ´jag ska ha:P tss..

lill-jarven
0

Jag har fodersäcken på vinden.. lite jobbigt men har 2 foderhinkar inne på mitt rum som rymmer ungefär 5l var. Jag har 2 små garderober så det finns inte en chans att jag skulle kunna ha fodret där, (Delar lgh med 2 tjejer som knappast skulle uppskatta om fodersäcken stod i köket) ^^

Faxlin
0

Som sagt var, köper man stora säckar mat ska de förvaras i en tunna för att behålla sina värden och vara bra för hunden.
Så de som inte har en fodertunna bör införskaffa en sådan för hundens skull.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Nicki
0

Jag har maten i en fodertunna i ett stort skafferi

KajsaM
0

Vi har stooora fodertunnan i källaren och vi hämtar upp i en mindre tunna och ha i köket :)

Ascot
0

Det där med fodertunna låter ju bra, men var köper man dem?

AnneN
0

På vanliga djur affärer brukar det finnas eller kika på nätet

_**/Mvh Anne

Liss
0

mm.. ska införskaffa de.. men kom ju på! Tack för att du sa skafferi nicki:P jag har ju ett stort skåp för torrvaror i köket. där kanske en fodertunna får plats, vem vet:P

AnneN
0

_**/Mvh Anne

SaraC
0

Finns på Lantmännen också, lite billigare än vanliga djuraffären.

Ascot
0

Tack för tipsen om fodertunnor.

Liss
0

kan du länka den sara?

SaraC
0

Hehe Lantmännen är ju en vanlig affär. Men här är länken till deras hemsida, så kan du kolla vart närmaste butik finns :)

www.lantmannen.com

Jag köper foder till Eros där också, billigare än djuraffären! Sen finns det medlemskort som man får poäng på när man handlar, kommer ju snabbt upp i poäng eftersom hundmat kostar lite!

Malin-A
0

jag har en fodertunna som står i ett hörn i köket, men har man inga bra hörn vet ja inte hur du ska göra, men du hittar säkert nån bra plats =)

[helenal]
0

Lisette inte för att detta har med foder att göra, men hur går det med jobbet som brann ner??

AmandaF
0

Jag förvarar min vovves hundmat i ett skåp i köket.

Lotta
0

Jag har en keramik skål med lock som står på bänken i köket. Skorpan äter ju inte så mycket så skulle jag ställa en foderhink med mat så skulle det aldrig ta slut ;)

Nicki
0

Samma här när vi bara hade lilla loppan. Diva alltså.
Hon äter nog inte ens en tunna foder på en livstid :)

Jag har inte köpt någon av mina tunnor.
Har fått alla i samband med att jag köpt foder.
Har en gul royalcanin
En vit  mastery och en plåttunna med massa fina hundar på.

Liss
0

helenal: Jag skriver om de när jag vet:) då kommer de in i tråden "nyheter om oss" men just nu vet jag inte alls tråkigt nog.

tack sara.

lena1
0

Snoddens mat är nedfrusen i hamburgar storlek, men skulle jag haft torrfoder så skulle säcken få stå i tvättrummet troligtvis :-).

Zebben
0

Har mina 20 kg säck i städskåpet i köket. Vill inte ha någon säck eller tunna framme. Förvarar inte heller min mat i någon tunna då säcken är precis lika bra. Man får ju tillsluta säcken bara så den inte står öppen. Inget svårt alls

CamillaAndersson
0

Har min 15 kg säck i en fodertunna i grov-entrén.

Eva63
0

Jag funderar på detta med hundgodis, finns ju milj sorter ?

Vad brukar ni använda ? Flört

lena1
0

34, leverplattor som finns i affären tycker jag är bäst, men ska vi göra något speciellet så köper jag riktig lever och kokar, sedan skär jag det i småbitar och fryser in. då vet min hund att nu ska vi jobba ordentligt.

I mitt tyck så är det mycket hundgodis som har alldeles för mycket kalorier och färgämne i sig, så därför håller jag mig till lever, torkad blodpudding är ju också bra…

SaraC
0

Leversnittar, torkad blodpudding, små korvbitar eller små kötbullebitar, de är vad jag oftast använder till belöningsgodis. Leversnittarna är perfekta att ha med i fickan när man är ute. Alltid bra att variera belöningen till hunden, den ska inte veta vad som kommer upp ur fickan, det gäller ju att hålla sig själv spännande och rolig =)

Om han ska få något gott "bara sådär", blir det oftast vomburgare, torkad lever eller ett ben!

smurfan-13
0

Har fodret stående i fodertunnor i förådet & så har jag tre 10 liters hinkar som jag fyller upp & har stående i städskåpet. Att ha 3 stora säckar i lägenheten finns ingen möjlighet

Lotta
0

Jag använder både levergodis och frolic till Skorpan, när hon får frolic så delar jag den på 4…räcker gott och väl till henne och hon älskar det =D

Malin-A
0

Lusse får levergodis =D